Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-29, 00:49   #4921
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Men se till att inte installera Haali via CoreAVC. Och sen kan man behöva nåt för ljudet, då är AC3Filter grymve. Eller så tankar man bara CCCP om man har en någorlunda ny dator. En polares 6-8 år gamla Dell klarar 8gb 720p utan problem med CCCP.
Intressant. Den stationära jag sitter på nu är väl ungefär lika gammal (1 Ghz!) så jag kanske kan testa det och se om man akn få flyt på någon 720p. Hur går jag till väga?

Nu har jag/vi iofs en laptop som klarar allt högupplöst väldigt bra, men vore kul om det skulle funka på den här med.
Gammal 2010-01-29, 14:33   #4922
PiNG.
Sillastrypare

PiNG.s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Intressant. Den stationära jag sitter på nu är väl ungefär lika gammal (1 Ghz!) så jag kanske kan testa det och se om man akn få flyt på någon 720p. Hur går jag till väga?

Nu har jag/vi iofs en laptop som klarar allt högupplöst väldigt bra, men vore kul om det skulle funka på den här med.
http://www.cccp-project.net/

Tanka ner installera. Jag kör allt med Media Player Classic som följer med programmet. Utom vissa hemvideofilmer inspelade med min digitalkamera, där blir fan inget ljud av någon anledning. Funkar dock i VLC.

Rock solid !!!
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Låter som klippt och skuret för mormor.
PiNG. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 15:22   #4923
wo0ord
Ser bra ut!!1 gNnn!

wo0ords avatar

Reg.datum: Oct 2008
Vad är det för program man måste ha för och göra typ en remix där man kan lägga till någons ansikte i filmen? typ som detta klipp:

wo0ord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 21:14   #4924
anders172
Egocentrisk Markare

anders172s avatar

Reg.datum: Aug 2008
Någon som vet en bra converter på internet? Formatet jag ska konvertera är mp4 och jag vill ha det till avi.

MvH
anders172 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 21:39   #4925
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Har följande problem på min stationära burk. Det sitter en 500gb-disk i och den är formaterad 25/440, där 25an skall vara systempartitionen. Men då detta inte räcker långa vägar, så tänkte jag utöka den. Men detta verkar inte windows 7 vara allt för suget på att göra. Testade att krympa den andra partitionen med 25 gig för att sedan expandera systempartitionen till 50gb, som jag vill ha den, men det alternativet går inte att välja i windows egna partitionsverktyg.
Hur gör man ?
Gammal 2010-01-30, 21:41   #4926
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ante Visa inlägg
Har följande problem på min stationära burk. Det sitter en 500gb-disk i och den är formaterad 25/440, där 25an skall vara systempartitionen. Men då detta inte räcker långa vägar, så tänkte jag utöka den. Men detta verkar inte windows 7 vara allt för suget på att göra. Testade att krympa den andra partitionen med 25 gig för att sedan expandera systempartitionen till 50gb, som jag vill ha den, men det alternativet går inte att välja i windows egna partitionsverktyg.
Hur gör man ?
Partition Magic kanske kan lösa problemet?

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 00:08   #4927
MrBurner
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Hur gör man ?
Hiren's Boot CD kanske har den möjligheten. Jag kan tänka mig att det kan vara krångligt att göra ändringar på den partition som det OS du för tillfället kör ligger på.
MrBurner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 01:50   #4928
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Min laptop verkar vilja trilskas lite. Jag har nu i sladden så att batteriet ska laddas, men strömnivån är konstant och meddelandet som står är "8% kvar (anslutet men laddas inte)".

Wtf? Har man i strömsladden borde den väl laddas? Uppenbarligen laddas det, eftersom den varit på 8% konstant, så det är ordentligt skumt. Blev såhär idag.
Gammal 2010-01-31, 10:32   #4929
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Partition Magic kanske kan lösa problemet?
Citat:
Ursprungligen postat av MrBurner Visa inlägg
Hiren's Boot CD kanske har den möjligheten. Jag kan tänka mig att det kan vara krångligt att göra ändringar på den partition som det OS du för tillfället kör ligger på.
Testade precis partition magic och det gick inte heller så bra. Har testat förut med någon linuxvariant på usbminne som man bootade ifrån, och den ville inte heller förändra windowspartitionens storlek. Ska testa med den där bootskivan dock.
Gammal 2010-01-31, 10:33   #4930
ante
Tränar inga zoner!

antes avatar

Citat:
Min laptop verkar vilja trilskas lite. Jag har nu i sladden så att batteriet ska laddas, men strömnivån är konstant och meddelandet som står är "8% kvar (anslutet men laddas inte)".

Wtf? Har man i strömsladden borde den väl laddas? Uppenbarligen laddas det, eftersom den varit på 8% konstant, så det är ordentligt skumt. Blev såhär idag.
Den laddas inte heller om du stänger av datorn men låter laddningssladden vara i ?
Gammal 2010-01-31, 10:44   #4931
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Den laddas inte heller om du stänger av datorn men låter laddningssladden vara i ?
Nope. Testade det inatt och det ligger på samma. Nu kan man väl alltid testa att ta ur batteriet och ladda direkt in i datorn, och sen stoppa tillbaka batteriet, och allmänt krångla, men det får ske när jag är hemma. Annars borde väl sånt här gå på garantin?
Gammal 2010-01-31, 10:45   #4932
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Annars borde väl sånt här gå på garantin?
Mm. Låter som att laddkretsen har fastnat i vinkelvolten.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 10:46   #4933
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Mm. Låter som att laddkretsen har fastnat i vinkelvolten.
Vinkelvolten?
Gammal 2010-01-31, 11:08   #4934
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Vinkelvolten?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 11:46   #4935
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll

Mr.Cosybears avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Hur gör man ?
Ganska säker på att det inte går att göra utan en formatering i och med att det är en windows partition du leker med.
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:53.