Men se till att inte installera Haali via CoreAVC. Och sen kan man behöva nåt för ljudet, då är AC3Filter grymve. Eller så tankar man bara CCCP om man har en någorlunda ny dator. En polares 6-8 år gamla Dell klarar 8gb 720p utan problem med CCCP.
Intressant. Den stationära jag sitter på nu är väl ungefär lika gammal (1 Ghz!) så jag kanske kan testa det och se om man akn få flyt på någon 720p. Hur går jag till väga?
Nu har jag/vi iofs en laptop som klarar allt högupplöst väldigt bra, men vore kul om det skulle funka på den här med.
Nu har jag/vi iofs en laptop som klarar allt högupplöst väldigt bra, men vore kul om det skulle funka på den här med.
Tanka ner installera. Jag kör allt med Media Player Classic som följer med programmet. Utom vissa hemvideofilmer inspelade med min digitalkamera, där blir fan inget ljud av någon anledning. Funkar dock i VLC.
Har följande problem på min stationära burk. Det sitter en 500gb-disk i och den är formaterad 25/440, där 25an skall vara systempartitionen. Men då detta inte räcker långa vägar, så tänkte jag utöka den. Men detta verkar inte windows 7 vara allt för suget på att göra. Testade att krympa den andra partitionen med 25 gig för att sedan expandera systempartitionen till 50gb, som jag vill ha den, men det alternativet går inte att välja i windows egna partitionsverktyg.
Hur gör man ?
Har följande problem på min stationära burk. Det sitter en 500gb-disk i och den är formaterad 25/440, där 25an skall vara systempartitionen. Men då detta inte räcker långa vägar, så tänkte jag utöka den. Men detta verkar inte windows 7 vara allt för suget på att göra. Testade att krympa den andra partitionen med 25 gig för att sedan expandera systempartitionen till 50gb, som jag vill ha den, men det alternativet går inte att välja i windows egna partitionsverktyg.
Hur gör man ?
Hur gör man ?
Hiren's Boot CD kanske har den möjligheten. Jag kan tänka mig att det kan vara krångligt att göra ändringar på den partition som det OS du för tillfället kör ligger på.
Min laptop verkar vilja trilskas lite. Jag har nu i sladden så att batteriet ska laddas, men strömnivån är konstant och meddelandet som står är "8% kvar (anslutet men laddas inte)".
Wtf? Har man i strömsladden borde den väl laddas? Uppenbarligen laddas det, eftersom den varit på 8% konstant, så det är ordentligt skumt. Blev såhär idag.
Testade precis partition magic och det gick inte heller så bra. Har testat förut med någon linuxvariant på usbminne som man bootade ifrån, och den ville inte heller förändra windowspartitionens storlek. Ska testa med den där bootskivan dock.
Min laptop verkar vilja trilskas lite. Jag har nu i sladden så att batteriet ska laddas, men strömnivån är konstant och meddelandet som står är "8% kvar (anslutet men laddas inte)".
Wtf? Har man i strömsladden borde den väl laddas? Uppenbarligen laddas det, eftersom den varit på 8% konstant, så det är ordentligt skumt. Blev såhär idag.
Den laddas inte heller om du stänger av datorn men låter laddningssladden vara i ?
Den laddas inte heller om du stänger av datorn men låter laddningssladden vara i ?
Nope. Testade det inatt och det ligger på samma. Nu kan man väl alltid testa att ta ur batteriet och ladda direkt in i datorn, och sen stoppa tillbaka batteriet, och allmänt krångla, men det får ske när jag är hemma. Annars borde väl sånt här gå på garantin?
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Hur gör man ?
Ganska säker på att det inte går att göra utan en formatering i och med att det är en windows partition du leker med.