Den här tråden skapas av ren omtanke för mänskligheten.
Om ni inte redan har reflexer på med reflexer, annars skaffa det! Ni vet inte hur osynliga ni är när man kommer åkande i sin bil. Jag är en rätt "duktig bilist" men ändå har det varit nära flera gånger! Jag vill verkligen inte köra på någon så snälla! Reflexer!
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
SL bälten är ju till för att man ska kunna pressa buken mot dem och uppnå stabilitet i bålen. De andra varianten är väl någon kombination av snuttefilt och korsett.
Den här tråden skapas av ren omtanke för mänskligheten.
Om ni inte redan har reflexer på med reflexer, annars skaffa det! Ni vet inte hur osynliga ni är när man kommer åkande i sin bil. Jag är en rätt "duktig bilist" men ändå har det varit nära flera gånger! Jag vill verkligen inte köra på någon så snälla! Reflexer!
True! Inte bara en gång man har varit nära att måsta sätta på vindrutetorkarna i onödan!
Men sen blir det där det andra dilemmat när folk tror de syns hur bra som helst bara för de har reflex och knappt bryr sig om att flytta sig från vägen om en bil kommer.
Skulle aldrig komma på tanken att ge mig ut å löpa i mörkret utan reflexvästen.
Men jag är dålig på att bära reflexer och ljus på cykeln i övrigt tyvärr.
Det är du inte ensam om. Var och varannan cyklist kör utan lysen, även på ganska tungt trafikerade vägar där jag bor. Det är lätt att känna att man syns väldigt väl på cykel, man ser ju bilarna så bra.
Om det har varit nära flera gånger så kör du för fort