Innan jag skäms ihjäl mej så skall vi avakta tills nån annan blaska än Aftonbladet kommer med nyheten. Enda diskussionen jag hört i media så är om man skall ha kvar de 80 extra fredsbevararna som man haft under Presidentvalet. Om AB har rätt så måste jag gå och skämmas och fundera på en egen ansökan.
En pighousare är på väg till A-stan under inkommande år. Om han vill ge sig till känna får han göra det själv.
92 procent av världens opium, råvaran till heroin, produceras i Afghanistan. Men endast två procent av opiumet beslagtas lokalt, enligt FN en följd av korruption, laglöshet och obevakade gränser.
DN säger f.ö. att finnarna åker hem och svenskar tar över.
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Nära hälften av den finländs*ka styrkan i Afghanistan tog på onsdagen president Tarja Halonen på sängen när man meddelade att man åker hem.
Den extra trupp på 80 man som delvis arbetar i samma område i norra Afghanistan som den svenska styrkan vägrar att förnya kontrakten med motivering att den varit så hårt utsatt
Citat:
Försvarsminister Jyri Häkämies meddelade dock på onsdagen att finländarna kommer hem och svenskarna tar över.
– Vi har en överenskommelse mellan Finland, Sverige och Nato om att finländarna åker i väg i månadsskiftet samtidigt som Sverige kompletterar sin styrka, uppger Häkämies för Helsingin Sanomat.
Detta är dock en version som den svenska försvarsmakten inte håller med om:
– Vi förstärker inte vår styrka, däremot kommer vi att ta över en del av de finländska uppgifterna när de nu åker hem, säger Philip Simon på Försvarsmaktens högkvarter till DN.
oj gud... lite mer tåga trodde jag det var i typerna som åkte ner.. kanske de var från helsingforstrakten allihopa? Lite beskjutning och sånt ska de väl fan tåla.. Vi österbottningar skulle klara oss bra! Här duckar vi ju för kulor till höger och vänster under hela älgjakten..
var fan får man ansöka för afghanistantjänst? Jag kan åka ner och se tjock ut..
Mina norska kussar är där. Jag tror det där med finnar ersätter svenskar är helt och hållet en rubriksättningsgrej. Finns krut i många svenskar också (tänk ex.vis på hälsingarna); att det gör det i finnarna är liksom väl känt.
Fast detdär är ju också bara nys, det vet vi. Även om man önskar att svenskan hade ett kraftuttryck av samma dignitet som Perkele! Hillvittä är väl iofs hyfsat. Nå. Ursäkta, Världsmästarn, att vi lånade din tråd till svammel.
Mina norska kussar är där. Jag tror det där med finnar ersätter svenskar är helt och hållet en rubriksättningsgrej. Finns krut i många svenskar också (tänk ex.vis på hälsingarna); att det gör det i finnarna är liksom väl känt.
Glöm inte värmlänningarna! Vi hjälpte till med den senaste statskuppen i Sverige (hint:Georg Adlersparre + 3000 värmländska soldater)