2009-07-15, 08:36
|
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av WorkOutBuddy
Ja, gör alkohol olagligt eller gör allt annat lagligt!
|
Även om jag vill säga som du gör eftersom dubbelmoralen i samhället är så stor, så tror jag inte det där skulle vara bra heller.
Folk som redan dricker skulle inte sluta med det, utan bara börja med något utöver alkohol. Problemen skulle bara öka.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2009-07-15, 08:55
|
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
Angående de exemplen i artikeln - alkohol gör inte folk aggressiva. Det är inte så att man drar några öl/glas vin/glass med sprit och sen blir aggressiv av alkoholen! Aggressionen finns inom personen från början, följande person som blir arg av alkohol kommer ju inte att bli from som ett lamm på AAS eller likande osv.
|
|
|
2009-07-15, 09:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
Även om jag vill säga som du gör eftersom dubbelmoralen i samhället är så stor, så tror jag inte det där skulle vara bra heller.
Folk som redan dricker skulle inte sluta med det, utan bara börja med något utöver alkohol. Problemen skulle bara öka.
|
Å andra sidan är lösningen på de problem alkoholen medför solklart - insikt hos de som dricker för mycket. Detta gäller egentligen alla droger men det skulle vara fullständigt orealistiskt att tillåta.
|
2009-07-15, 09:53
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag skulle avgjort inte sörja om den försvann (även om jag inser att ett förbud nog skulle bli ett mycket misslyckat socialt experiment). Fördelarna uppväger på intet sätt nackdelarna.
|
|
|
2009-07-15, 09:57
|
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Ja, eftersom övriga beroendeframkallande droger (i princip) är olagliga.
|
|
|
|
2009-07-15, 10:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Men vem vill inte kunna ta en kall öl en varm sommardag, ta en gt eller en whiskey en sensommarkväll? Den typen av alkoholkonsumtion vill jag inte att samhället ska göra sig av med men ingen skulle bli gladare än jag om det regelrätta supandet försvann.
|
|
|
2009-07-15, 10:09
|
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Imni
Men vem vill inte kunna ta en kall öl en varm sommardag, ta en gt eller en whiskey en sensommarkväll? Den typen av alkoholkonsumtion vill jag inte att samhället ska göra sig av med men ingen skulle bli gladare än jag om det regelrätta supandet försvann.
|
Håller med dej, har själv laddat upp med whiskey och vin under semestern här, det måste man ha. Men det är fortfarande dubbelmoral så det skriker om det att 18 åringar får gå och supa sej redlösa på valfri nattklubb, med alla risker det innebär, varje fredag-lördag utan att kallas missbrukare. Men tänder man på en gång i månaden så är man automatiskt en (miss)brukare/pundare.
Jag hade verkligen saknat att ta mej en wirre, men visst fan borde alkohol förbjudas om man ska se till vilket enormt samhällsproblem det faktist är.
|
|
|
|
2009-07-15, 10:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Var på något bilprogram där de berättade att om bilen hade uppfunnits idag så skulle den nog blivit förbuden eller att hastighetsbegränsningen skulle vara låst på något grymt löjligt.
Skulle alkoholen börjat att användas idag så skulle det säkerligen blivit förbjuden exakt som jag tror tobak och andra liknande saker skulle blivit. Nu är fallet inte så och det är lagligt. Lev med det. Jag tycker alkoholen INTE ska förbjudas
|
|
|
2009-07-15, 10:23
|
|
|
Broilerfjårtisen
Reg.datum: Jan 2007
|
Nej, å då är jag till å med nykterist.
Låt individen bestämma!
|
|
|
2009-07-15, 10:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av snej
Håller med dej, har själv laddat upp med whiskey och vin under semestern här, det måste man ha. Men det är fortfarande dubbelmoral så det skriker om det att 18 åringar får gå och supa sej redlösa på valfri nattklubb, med alla risker det innebär, varje fredag-lördag utan att kallas missbrukare. Men tänder man på en gång i månaden så är man automatiskt en (miss)brukare/pundare.
Jag hade verkligen saknat att ta mej en wirre, men visst fan borde alkohol förbjudas om man ska se till vilket enormt samhällsproblem det faktist är.
|
Håller med dig fullständigt. Alkohol borde förbjudas men det skulle jag inte vilja se pga av det jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Sedan är det konstigt att droger som kat och ecstasy, som är bevisat mildare och ger mindre skador på samhället än både alkohol och nikotin, anses som dödsknark.
|
|
|
2009-07-15, 10:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Förbud har redan prövats i usa under 20- och 30-talet och det blev inte lyckat.
|
|
|
2009-07-15, 10:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kjell33
Förbud har redan prövats i usa under 20- och 30-talet och det blev inte lyckat.
|
...och förbud av narkotika har inte fungerat heller, därmed är du för en legalisering, antar jag!?
|
|
|
|
2009-07-15, 10:36
|
|
|
Registered User
|
Tråden gäller alkohol eller hur?
|
|
|
2009-07-15, 10:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kjell33
Tråden gäller alkohol eller hur?
|
Ja, jag undrade bara. Med den logiken borde du tycka det, jag ville veta om mitt antagande stämde.
|
|
|
|
2009-07-15, 10:47
|
|
|
Registered User
|
Det är möjligt att jag tycker det men läs första inlägget i denna tråd.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.
|

|