Citat:
Ursprungligen postat av Psychological
Skitsamma, nu är det slut och silly season börjar . Rykten säger att Khabibulin och Heatley är på g till Detroit. Osgood slutar antagligen tillsammans med Draper o Maltby .
|
Detroit får inte in Heatleys 7,5 miljoner per år under lönetaket
Hårdaste ryktena nu är Chicago och Edmonton enligt spelaragenterna.
Chicago har massor med unga lovande spelare och ska det bli en affär där så kommer Brian Campbell också inkluderas. Han har ett likvärdigt kontrakt också på 7,1 miljoner
Edmonton ska ligga bästa till. Backen tom gilbert och forwarden Patrick o`sullivan + antingen Lubomir visnovsky eller sheldon souray kommer ingå i bytet. Personligen så skulle jag gärna se power forwarden Dustin Penner till Ottawa, han skulle se grymt bra ut på Spezzas ytterkant men han har producerat dåligt i år + att han har ett dyrt kontrakt
Kings har också massor med talanger främst på backsidan vilket borde intressera Senators. Skulle dom landa Heatley och nu även Chris Pronger så blir dom att räkna med nästa år. Har massor med utrymme i lönetaket också
Kan tänka mig att ducks, sharks och blues också kommer ringa Bryan Murray (Ottawas gm) ganska flitigt om Heatley
Bruins och självklart toronto är nog lagen i öst men Boston har samma problem som Detroit i lönetaket. Blir det nått där så kommer Phil Kessel vara en del i paketet och backen Dennis Weideman men som sagt, lönetaket kommer göre en sådan affär i princip omöjlig
Toronto är alltid med i bilden man har lite att erbjuda
Kommer hända mycket i sommar och många tunga namn kommer byta adresser. San Jose kommer städa i truppen och skaffa ordentliga yttrar
Mitt tipps är att Heatley hammnar i antingen Edmonton eller San Jose