2009-05-20, 16:16
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Black Star Abyss
Klarar sig aminosyrorna utblandade hur länge som helst? Finns det någon gräns när de försämras? Jag hade tänkt blanda 2 skopor i 6dl vatten i min shaker och dricka hälften före träningen och hälften efter.
|
Det funkar, om du inte tränar en hel eftermiddag. Det kommer alltid att ske en viss deaminering, men frågan är om den är stor eller om den är av betydelse.
|
|
2009-05-20, 18:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
"Hur lång tid bör man vänta med att äta efter att man tagit EAA efter passet?
- Finns ingen anledning att vänta. Ta ditt EAA efter träningspasset, och gå sedan hem och ät mat."
Finns det då ingen risk att effekten försämras om man käkar mat typ en kvart efter man tagit EAA? Grub skrev ju att det blir sämre effekt om det mixas...
|
|
|
2009-05-20, 18:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Aminosyror intagna för sig ligger inte och jäser i magsäcken i timmar.
|
|
|
2009-05-21, 08:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Hur lång tid tar det för en Proteindrink att brytas ner av magen så att magen anses som tom efter det. Även jag har svårt med att vara riktigt hungrig på gympasset och undrar om jag t.ex kan ta en proteindrink 1.5 - 2timmar innan passet och magen hinner bryta ner hela den så jag ligger i fasta lagom till det är dags för att dunka i sig EAA't alldeles före träning?
|
|
|
2009-05-21, 12:13
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zalaeal
Hur lång tid tar det för en Proteindrink att brytas ner av magen så att magen anses som tom efter det. Även jag har svårt med att vara riktigt hungrig på gympasset och undrar om jag t.ex kan ta en proteindrink 1.5 - 2timmar innan passet och magen hinner bryta ner hela den så jag ligger i fasta lagom till det är dags för att dunka i sig EAA't alldeles före träning?
|
Inga problem.
|
|
2009-05-21, 15:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Måste bara skriva av mig eftersom jag var så jävla korkad... Jag beställde ett nytt BCAA tillskott från "X" för 199 kr. Jag hade valt smaken vattenmelon men på något jävla sätt så hade dem skickat citron... Jag ringde till dem och dem sa att jag skulle skicka tillbaka citron smaken så skulle dem skicka vattenmelon smaken, jag tänkte inte mer på det utan skickade tillbaka paketet. Men det korkade var att frakten gick på 150 kr... kostade ju för fan nästa lika mycket som tillskottet, lite sur är man nu i efterhand...
|
|
|
2009-05-22, 11:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
En fråga som stört mig ganska länge... EAA pulvret löser inte upp sig i vattnet det vet de flesta om men jag undrar hur mycket man får i sig egentligen. Jag blandar en 1/2 skopa i 2dl vatten (fixar inte 4dl) men merparten (2-3 tsk) fastnar i botten wtf?  Ska man äta den "raw" eller sitta m sked för att få i sig detta?
|
|
2009-05-22, 12:08
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alone_in_the_dark
jag undrar hur mycket man får i sig egentligen
|
Den frågan besvarar du ju själv. Lämnar du merparten i glaset får du inte i dig det...
|
|
|
2009-05-22, 13:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Den frågan besvarar du ju själv. Lämnar du merparten i glaset får du inte i dig det...
|
Måste ha varit trött när jag skrev det där  då får jag strunta att försöka blanda ut det i vatten o ta det som det är och skölja ner med vatten
|
|
2009-05-22, 15:58
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Blanda i munnen istället.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2009-05-22, 16:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alone_in_the_dark
En fråga som stört mig ganska länge... EAA pulvret löser inte upp sig i vattnet det vet de flesta om men jag undrar hur mycket man får i sig egentligen. Jag blandar en 1/2 skopa i 2dl vatten (fixar inte 4dl) men merparten (2-3 tsk) fastnar i botten wtf?  Ska man äta den "raw" eller sitta m sked för att få i sig detta?
|
Sätt det i shaker. Precis som prottepulver så blandar det sig bättre med vattnet efter 30-60 minuter.
|
|
|
2009-05-22, 16:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag har börjat skopa in det i munnen direkt istället för att försöka blanda med vatten. Bara att skölja ner med en klunk vatten.
|
|
|
2009-05-26, 17:29
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Själv tycker jag det inte smakar så himmla illa  drar iof i mej det med typ en liter vatten.
|
|
|
2009-05-26, 18:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Black Star Abyss
Sätt det i shaker. Precis som prottepulver så blandar det sig bättre med vattnet efter 30-60 minuter.
|
Japp testade idag, 45 min lät jag det stå och det var - Upplöst  Fan va najs
|
|
2009-05-27, 09:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Hej!
Jag är lite nyfiken på EAA, så jag läste stickyns första post. Till min förskräckelse saknade den helt källhänvisningar.
Vad är informationen baserad på? Vilka studier?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.
|

|