Jag har inte gjort den själv men det kommer krävas en jäkla massa arbete från min sida innan den är färdig. Får se om jag kanske lägger upp små milestones i dess utveckling här sen när jag börjar arbeta med den (nästa vecka).
010409 - 1B
Stångcurl (11-20rp):
16x45 +5kg, -2 rep
Pinwheelcurl (10-20ss):
20x21 +2,5kg
Vader i benpress (10-12ss):
10x180 +10kg, +1 rep
Det var väl ganska nära i alla fall (stor skillnad för mig dock )
Thanks!
Här kommer filmen!
Stångcurl, pinwheels och knäböj! (Dock bara första rp-settet i stångcurlsen). Resten kändes inte så intressant att filma.
Anledningen att jag svingar i stångcurlsen är för att mina andra två bicepsövningar (armblastercurls och maskincurls) lämnar lite utrymme åt fusk. Det verkar funka bra dessutom.
Notera gärna min caveman-hållning i pinwheelcurlsen. Den är jag stolt över.
Knäböjen är väl på gränsen till godkänt SL-djup i bästa fall då jag skjuter fram underbenet väldigt mycket. Lång ROM får jag i alla fall och jag tävlar inte i SL så jag är nöjd.
Det var väl ganska nära i alla fall (stor skillnad för mig dock )
Thanks!
Här kommer filmen!
Stångcurl, pinwheels och knäböj! (Dock bara första rp-settet i stångcurlsen). Resten kändes inte så intressant att filma.
Anledningen att jag svingar i stångcurlsen är för att mina andra två bicepsövningar (armblastercurls och maskincurls) lämnar lite utrymme åt fusk. Det verkar funka bra dessutom.
Notera gärna min caveman-hållning i pinwheelcurlsen. Den är jag stolt över.
Knäböjen är väl på gränsen till godkänt SL-djup i bästa fall då jag skjuter fram underbenet väldigt mycket. Lång ROM får jag i alla fall och jag tävlar inte i SL så jag är nöjd.
Jäkla smalbänk alltså. Ligger alltid på gränsen till att inte slå loggboken i den övningen. Måste tänka ut en schysst tricepsövning som är "tung" och man kan öka vikterna i ifall det blir dags att byta. Har ju redan liggande extensions och frenchpress i smith.
Filmade marklyften och är inte helt nöjd med hur dom ser ut. Jag vet att styrkan och kapaciteten att lyfta vikterna finns men jag måste öva på tekniken. Ska också sänka vikten i den andra delen av marklyfts-settet för de blev för fula på slutet.
Jag snackar ingen ostbåge direkt men en liten krökning och den vill jag inte ha där.
Sägs om dips? Tung är den, men det funkar kanske inte eftersom den bultar lite på framsida axlar och bröst?
Gött att öka varje pass, måste vara en jäkla confidence-booster varje gång man går hem från gymmet.
Den tar riktigt bra på underarmarna!
Hade med dips i 3 pass innan jag bytte ut den. Det är nästan uteslutande en bröst/axel-övning för mig, mest axlar. Funderar på wojo-extensions eller kanske smalbänk med omvänt grepp.
Det känns skönt. Missar man att öka är det ju övningsbyte och jag gillar mina övningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Troll
Riktigt bra pass!!
Och kul med film!!! Dina knäböj går inte av för hackor!!!
Vielen dank!
060409 - 2B
Armblastercurls (11-20rp):
18x40 +1 rep, striktare än sist
Jorå widowmakern var bra. Man är redan trött inför WM så ökar man 5kg får man också räkna med att sänka ett par reps. Mitt mål var att klara minst 20 repetitioner.
080409 - 3A
Hantelpress (11-20rp):
15x31 +2 rep (räknade bort ett pga passning)
Militärpress i smith (20-30rp):
28x40 +5kg, +1 rep
Frenchpress i smith (15-25rp):
22x35 +2,5kg, -5 rep (djupare än sist)
Rackchins (11-20rp):
21*kv+26 +5 rep
Bra pass and stuffs!
Anledningen till att frenchpressen var djupare idag än sist var för att jag tränade ensam sist och använde spärrarna i smithen så jag kunde köra mina negativa reps.
Idag behövde jag inte använda dom eftersom jag inte tränade ensam.