enligt juryn så var det frågan om att han skulle ha börjat lyfta före press-signalen.. .. hur många millisekunder det nu sedan var frågan om får ju den vise avgöra..
Enligt uppgifter från Åland:
Citat:
Ursprungligen postat av ÅKK
Freddi gick in på 317,5kg vilket gick lätt och han ökade till 327,5kg i andra vilket han fick upp och godkänt av domarna, dock gick juryn in och underkände lyftet då han hade hållit händerna utanför markeringarna på stången.
Kan den finska juryn vara lika petig som den svenska? Har herr Wiklund infiltrerat de finska domarna?
Kan den finska juryn vara lika petig som den svenska? Har herr Wiklund infiltrerat de finska domarna?
jag är troligtvis skyldig till den missuppfattningen, eftersom jag uppfattade saken som så i stundens hetta och talade med Ove angående detta strax efter tävlingen. Senare fick jag förklarat för mig att det var p.g.a. stoppet.
Tack alla!
Ja det var för tjuvstart vid bröstet det blev underkänt. Men det har ingen skillnad. Guldet fick jag och 327,5kg skulle inte varit pers heller. Blev ändå bästa lyftare på poäng. Jag fick dessutom medelat mig igår att jag är uttagen till landslaget.
Spaenge: Då är frågan räknas huvudet som fettfri vikt? En av orsakerna till att jag började träna var att mitt huvud var så stort. 63cm i omkrets.
14 reps med 101kilos hantel i hantelrodd. Lyftvägen blir lite kortare eftersom vikten är större. Nåja, man måste ha lite kul i gymmet för att utvecklas.
snyggt rott! börjar vara smått sinnessjuka vikter.. fixus var ju coolast på gymmet ändå! låg o chilla... hade han kanske rott lite tidigare o visa farsan var skåpet ska stå?
14 reps med 101kilos hantel i hantelrodd. Lyftvägen blir lite kortare eftersom vikten är större. Nåja, man måste ha lite kul i gymmet för att utvecklas.
Helt rätt!
snyggt rott! börjar vara smått sinnessjuka vikter.. fixus var ju coolast på gymmet ändå! låg o chilla... hade han kanske rott lite tidigare o visa farsan var skåpet ska stå?
Felix körde böj idag. 3x3x150kg med löst lindade knän