Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 12:50   #5191
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Du springer redan det "lätta hållet" av slingan, haha
Upplevs så när man startar från södra uppgången, då har man annars en go backe direkt på starten.
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 16:22   #5192
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Nä, för här verkar normen vara ATG oavsett vad man har för mål med träningen.
Många som påstår sig köra ATG-böjar kör snarare med fälld rygg i bottenläge, vilket ger upplevelsen att de kör AAAATEEEGEEE!!!11!!!-djup när höften knappt sjunkit under knät.
Gammal 2009-01-13, 16:37   #5193
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Många som påstår sig köra ATG-böjar kör snarare med fälld rygg i bottenläge, vilket ger upplevelsen att de kör AAAATEEEGEEE!!!11!!!-djup när höften knappt sjunkit under knät.
Håller inte med.
Dessa kategorier finns enligt mig:

1) HockeyböjarLars, böjjer tungt som fan och upplever att röven går ner djupt, skriver gärna det i journalen men på filmerna/i verkligheten så ser man att det saknas flera centimeter ens ner till 90-grader. Men det är tungt. Dessa känns oftast igen på midjebältet som bärs till alla övningar, allt från stångcurl till hantellyft åt sidan och efter några års träning ser man också en fulländad böjröv då gluteus har fått jobba mer än quads...

2) StyrkelyftarJohan, böjjer tungt som fan, gärna med rustning så man kan böja ännu tyngre. Har troligtvis skäggväxt (även kvinnor), är medlem i minst en SL-klubb och anser att en stång som inte kröker sig över trapzen är inte värdig o kallas knäböj. Tycker att tysta människor inte böjer tungt nog. Går normalt till 90 grader eller någon centimeter under och alltid med minst två passare.

3) TeknikfreakMats, kör med max 50kg på stången o i en jävla fart, helst ska det vara märken på skinkorna efter böjen pga skoavtryck från bottenläget. Böjer som en gud(inna) och skulle tekniskt sett kunna vara en motspelare till Jet Li i nästkommande film.

4) RyggfällarJonte, går längre o längre fram med ryggen i böjen och ser oftast ut att vara en milimeter från att falla framåt helt och hållet. Går ofta djupare än 90 grader och tycker att benträning är knappt nödvändigt ont. Tränar oftast biceps o bröst och har en rygg flat som en tändsticka. Ger sig ibland på marklyft och kör ostkrogevarianten redan på tvåsiffrigt viktbelopp. RyggfällarJonte är ofta ett förstadie till HockeyböjarLars

Sedan finns det en o annan som böjer djupt o fint med tunga vikter och med riktig bålstabilitet utan bälte mm, men de är inte majoriteten...

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 17:28   #5194
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Du verkar ha sett många från kolozzeum böja, och dessutom hört dem uttala sig om det är ATG eller ej.
Gammal 2009-01-13, 18:28   #5195
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Nu var det säkert mycket skojigheter i ditt inlägg SF, men det känns som att viss bitterhet lyser igenom. Har svårt att se poängen i att spela på stereotyper (även om man gör det på skämt) för att framhålla något hos sig själv.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 19:49   #5196
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Nu var det säkert mycket skojigheter i ditt inlägg SF, men det känns som att viss bitterhet lyser igenom. Har svårt att se poängen i att spela på stereotyper (även om man gör det på skämt) för att framhålla något hos sig själv.
Nejdå, yank, absolut ingen bitterhet. Poängen var inte heller att framhålla något, det vore ju ett rätt magert försök i sådana fall, med tanke på att filmklippen på mina egna böj är vida kända för att bli tvärsågade

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ett tips kan vara att springa spåret baklänges, för då slipper man den jobbiga backen.
Ja, eller inte baklänges på Yankeee-vis, för då hade jag brutit benen av mig. Däremot att springa åt andra hållet blir det nog.

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Du springer redan det "lätta hållet" av slingan, haha
Upplevs så när man startar från södra uppgången, då har man annars en go backe direkt på starten.
Hah, jag är inte helt säker på det, men jag ska prova o ta spåret motsols igen bara för o se hur det känns, körde det i höstas men kommer varken ihåg tid eller känsla.

Journalen
Gammal 2009-01-13, 21:38   #5197
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Dagens lärdom: ananas är ju fan kolhydratbomber...
Jag har legat på stranden och tryckt i mig solmogen ananas som var så söt så att det krullade i munnen. Så mycket så det dessutom nästan frätte sönder i munnen. Sjukt gott.
Gammal 2009-01-13, 21:41   #5198
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag har legat på stranden och tryckt i mig solmogen ananas som var så söt så att det krullade i munnen. Så mycket så det dessutom nästan frätte sönder i munnen. Sjukt gott.
fyfaaaaaaaaan, det lät ju inte alls underbart!!

Journalen
Gammal 2009-01-13, 21:43   #5199
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Det var meningen *eg*
Gammal 2009-01-13, 21:46   #5200
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Träna sig kanske?

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Lyfta lite vikter bara...
Motivation: Nja.

rotatorcuffar:
2 set viftandes med 4,5 kg respektive 7,5 kg hantel

bänkpress
1 set [ 6 x 20 kg ] fötterna i luften
1 set [ 6 x 40 kg ] fötterna i luften
1 set [ 4 x 60 kg ]
1 set [ 5 x 80 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ] nja

lutande hantelpress:
1 set [ 4 x 32,5 kg ]
1 set [ 4 x 32,5 kg ]
1 set [ 6 x 32,5 kg ] nja

pecdec, ny maskin
1 set [ 5 x 45 kg ]
1 set [ 5 x 65 kg ]
1 set [ 5 x 70 kg ]
1 set [ 5 x 70 kg ]

+

Aktivitet: Roddmaskin Concept2
Sträcka: 1000m
Tid/motstånd: 4 min 32 sek, fläkten på 7an

SUMMERING:
Urkasst fokus idag pga flera privata anledningar. Trodde jag skulle rensa skallen på gymet, men det lossnade aldrig. Har en del händelser under morgondagen att ta ställning till o förbereda mig inför, så detta pass blev ett riktigt "nja"-pass.

Ska jag hitta ett positivt frö o så inför morgondagens träning, så är det att vikten på vågen minskat mot för förra veckan samt att pectoralis har börjat växa i höst/vinter. Jag ser rentav typ "trådarna" som går från pecsen och in mot bröstbenet nu. Spooky.

Journalen
Gammal 2009-01-15, 22:32   #5201
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Fyfan vilken vecka detta har varit. Otroligt tung start på nya året.
Allt från bekanta som dött till flygtentor till omorganisation på jobbet och personalrelaterade ärenden.

Många tror att yrket som chef är bara o glassa med fötterna på ett bord, men tro mig, man får fan vara med om precis allt. Genom åren har jag fått ta hand om drogpåverkade folk, kriminella, bevittna självmordsförsök o ja gudars vet allt. Ibland är det bara så "lätta" saker som att någon genomgår en skilsmässa och behöver prata av sig för att kunna sköta sitt jobb som folk...

Mitt i allt detta så har jag den satans deffen och känner mig allmänt låg till humöret. I lördags fixade jag 4 av 5 deltentor, medan jag igår kuggade 3 av 4 deltentor. Har 4st omtentor att ta igen nu, tack för den televerket.

På väg hem från flygskolan igår, med vetskapen om de kuggade proven o allt, så fick jag kämpa som fan med psyket då jag såg Mcdonaldsskylten. Hatar MCD-maten, men hade inte ätit något mer än en kalorifattig lunch kl 11 igår och när klockan nu var 20 så hallucinerade jag fanemig om mat. Blev sjukt sugen på fet mat, någon slags tröstätarkänsla. Som om livet skulle ordna sig om jag bara fick äta 3st Big Tasty meal.

Tog mig dock i kragen o sket i skräpmaten o åt en burk kvarg hemma istället.

Hungern överlag känns som om det blir ett mindre o mindre problem, jag har börjat lära mig leva med att jag inte äter då hungerkänslorna kommer. Bilringarna är dock kvar, inte en tillstymmelse till att något har hänt ännu. Får se hur det känns om ytterligare 2-3v, vågen borde ha rört sig något hekto då iaf.

Bara i bita ihop, skalla en tegelvägg o köra på.

Journalen
Gammal 2009-01-15, 22:40   #5202
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Schleten, men försöker ändå

Kvällens träningspass:

Muskelgrupp: Triceps + lite rygg
Målsättning: Tung belastning, lågrep
Motivation: Låg motivation, tvingade mig till träning.

diverse uppvärmning av rotatorcuffarna

smalbänk, fri stång
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 4 x 60 kg ] uff, kändes tungt
1 set [ 4 x 60 kg ] körde en till på 60 för o känna efter
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 2 x 85 kg ] +5 kg ökning o PB!
1 set [ 2 x 85 kg ] fegade lite, kan nog gå högre

latsdrag i hiss med bred/rak stång
1 set [ 6 x 65 kg ]
1 set [ 3 x 85 kg ]
1 set [ 3 x 90 kg ] +5kg ökning och PB!
1 set [ 3 x 90 kg ] ohyes baby!

dips i räcke, smalt
1 set [ 2 x kv (84 kg) ]
1 set [ 3 x kv (84 kg) + 30 kg ]
1 set [ 3 x kv (84 kg) + 40 kg ] +10kg ökning och PB!!
1 set [ 2 x kv (84 kg) + 30 kg ] hade failat tvärt på en 3'e rep

hantelrodd
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 55 kg ]
1 set [ 6 x 55 kg ] tungt men under kontroll

repdrag över huvudet i hiss
1 set [ 6 x 60 kg ] maxvikt/fullmag
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ] mysigaste övningen ever, men lite för lätt

SUMMERING:
Otroligt dålig motivation pga allt som sker runtom just nu, hade egentligen inte tid o träna heller då jag måste plugga som satan nu. Fick bli ett pass ändå.

Döm min förvåning när jag plötsligt under passet känner en styrkeökning komma. I början av smalbänken bröt jag först nästan ihop o började grina då 60kg kändes läskigt tungt, men plötsligt kom styrkan till på 80 och jag gick upp på 85. Ärligt talat så var det bara psyket som hindrade mig från att prova en 90'a också. Jag känner att jag har styrkan o öka mer i smalbänken, bara mina axlar hänger med (värker som fan i vänsteraxeln just nu).

Snart sätter jag 100kg i smalbänk med o då är 120kg vanlig bänk nästa mål

Dipsen var sjukt kontrollerade i samtliga reps, sakta ner och pressar för kung o fosterland upp... och hur FAN fick jag upp 40kg?! Dessutom med en för kort kedja, ena viktbältet hade gått sönder så jag fick ta ett där jag fick mosa upp viktkakorna mellan pungkulorna typ. Fick ärligt flytta på familjelyckan för att få plats med vikterna och kunna nå kedjan med karbinhaken. Kanske var den tryckande smärtan som roidade upp mig

Latsdragen är dock jobbiga nu, jag har svårt o sätta mig i stolen när vikterna väger mer än vad jag själv gör. Ser lite roligt ut för jag blir liksom hängandes i stången med benen i luften ett tag innan jag lyckas sprattla mig ner till sätet...

Repdrag är nog min favoritövning nr1. Vet ingen annan övning som känns så mysig, tung belastning på hela vägen och en muskelkontakt av världsklass. Älskar o träna strikt o känna fanemig samtliga fibrer arbeta. Mumma.

Det här passet behövde jag.

Journalen
Gammal 2009-01-15, 23:08   #5203
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

och en lunarbild på fettot... kan jag bara bli lite hårdare nu så får jag vara nöjd för stunden iaf, fortfarande liten o tunn men fan så mkt bättre än 2006.

Journalen
Gammal 2009-01-16, 08:17   #5204
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

har inte läst ikapp, vad har du för deffupplägg? Kör du hårt eller en långsam? Om du har så mycket som pågår i ditt liv så tycker jag du ska vara försiktig med att belasta dig med allför mycket extra som du inte behöver. Du behöver tänka på dig själv med och inte bara köra på och pressa dig hela tiden.

Livet som chef är inte alls glassigt men du har haft det betydligt tyngre än vad jag har haft. Tufft.

Glöm inte bort dig själv.
Gammal 2009-01-16, 10:00   #5205
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Reg.datum: Nov 2004
Skalla inte en tegevägg är du snäll, jag har hört att de är känsliga!

hang in there, saker blir alltid bättre!
Trassel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.