Såg för övrigt en väldigt fager donna på gymet idag, dock upptagen, men asså det är sexigt med tjejer som kör benpress. Det bara är det. Tjejer som kör med fria vikter och tar i HÅRT o kör skiten ur sig + tjejer som tränar böj och benpress, geeez, a mans wet dream!
Damer med lite träningspondus i är bannemig inte fel.
Jag har dock ett kyskhetslöfte o hålla nu + en hämnd o fundera ut på herr Piranhas skuggan-ska-ha-sex-grupp på facebook...
Får fan inte riktigt ihop uppskattningen av energi in/ut. Något är skumt.
Detta ska vara dagens utfall. Jag får uppenbarligen i mig ett överskott av protein, medan fettintaget troligen prickade rätt bra idag (lomanders lär vara 15-20g fett med tanke portionen jag tog).
Det jag inte får ihop är diffen mellan föda och förbrukning. Räknade på Harris&Benedict med lägsta faktorn (stillasittande dag) och får 2200 kcal?! WTF? Har jag räknat rätt på min föda idag så har jag gått plusminusnoll om jag nu inte städat, cyklat, promenerat o tränat. Que?
Oroa dig inte så mycket Fokusera på att äta "ren" och bra mat i så stor mån som möjligt. Blir man smågalen av detaljerna i början känner jag att det finns en viss risk att det blir pannkaka av det hela. Så, oroa dig inte så mycket, ändra kosten till det bättre utan att vara anal, rör dig lite mer och se vad som händer i spegeln/vågen/foton (för du har väl fixat foton?). Står det still efter kanske 1-2 veckor så kan du börja kolla in mer detaljer tycker jag. Iaf nu när det är en första deff (väl?). Blir lätt lite mycket om man oroar sig för mycket över energiförbrukning osv i början.
Oroa dig inte så mycket Fokusera på att äta "ren" och bra mat i så stor mån som möjligt. Blir man smågalen av detaljerna i början känner jag att det finns en viss risk att det blir pannkaka av det hela. Så, oroa dig inte så mycket, ändra kosten till det bättre utan att vara anal, rör dig lite mer och se vad som händer i spegeln/vågen/foton (för du har väl fixat foton?). Står det still efter kanske 1-2 veckor så kan du börja kolla in mer detaljer tycker jag. Iaf nu när det är en första deff (väl?). Blir lätt lite mycket om man oroar sig för mycket över energiförbrukning osv i början.
my 0.02$
Jo, sant, men jag har verkligen noll koll på hur jag ligger till i både kost och förbrukning och en slags grundmedvetenhet vill jag ha ändå.
Idag har jag ätit mig mätt hela dagen och min bild av att deffa var att man ska äta en jävla massa salladsblad o oliver och vara blåhungrig och PMS-grinig hela dagen.
Om jag inte mäter energi in/ut och kör på det spåret så är risken att jag lägger mig på ett helt galet energiunderskott, som sabbar både ämnesomsättning, psyke o allmän hälsa.
Därför vill jag känna mig för o veta vad jag pysslar med från start nu, sen är det bara o gasa o se glad ut.
366g biff. Låter rejält!
Promenad är ju det optimala sättet att upptäcka en ny stad. Promenixa runt och lär känna staden samtidigt som du bränner fätt. Opti!
Jag tycker det är bättre om du satsar mer på att laga matlådor med bättre mat, för den kosten du hade där såg inte helt bra ut tycker jag. Med bättre mat kan du äta dig mer mätt till samma/lägre kcal mängd. Skulle du känna dig onödigt trött, dåligt med energi på passen osv är det bara att du äter mer.
Jag tror inte du kommer lägga dig på ett helt galet underskott. Du känner ju av när det är för lite och då gör du bara som jag sa ovan. Mindre strips, sibyllakäk och mer potatis,ris,pasta och hela proteinköret, det tror jag du kommer bra långt på.
Jag har någon excellfil med massa kcal uträkningar om det är något du vill ha förövrigt, kanske kan hjälpa.
366g biff. Låter rejält!
Promenad är ju det optimala sättet att upptäcka en ny stad. Promenixa runt och lär känna staden samtidigt som du bränner fätt. Opti!
Truetrue, det var precis det jag gjorde nu idag. Tycker bara det är sjukt tråkigt, det går så långsamt och mina knän är inte gjorda för promenader
336g rostbiff är opti, köpte 550g på 3st bitar o sparade en bit till morgondagens lunch. Jag köpte Lomanders Bearnaisesås först och sedan letade jag efter något jag kunde äta till Bearnaisen
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Jag tycker det är bättre om du satsar mer på att laga matlådor med bättre mat, för den kosten du hade där såg inte helt bra ut tycker jag. Med bättre mat kan du äta dig mer mätt till samma/lägre kcal mängd. Skulle du känna dig onödigt trött, dåligt med energi på passen osv är det bara att du äter mer.
Jag tror inte du kommer lägga dig på ett helt galet underskott. Du känner ju av när det är för lite och då gör du bara som jag sa ovan. Mindre strips, sibyllakäk och mer potatis,ris,pasta och hela proteinköret, det tror jag du kommer bra långt på.
Jag har någon excellfil med massa kcal uträkningar om det är något du vill ha förövrigt, kanske kan hjälpa.
Såklart, denna kosten är inte det jag kommer att deffa på.
Jag riskerar dock att få slänga ut massa mat då jag har fullt med mat kvar nu efter nyår osv som måste ätas upp och som jag inte kan frysa in på nytt. Det blir sådan här mat minst 1-2 dagar till innan jag är kvitt sista köttbullarna, korven osv.
Rostbiffen satt dock som ett schmäck, helvete vad det köttet är gott. Ris, pasta och potatis blir det, men i rätt små mängder då kollisarna drar iväg så in åt h-e där.
Jag ska ligga på 160g protein och 85g fett per dag och resten kollisar och det landade jag ju på idag, bortsett från att jag drog över på proteinsidan.
Från och med nästa vecka då vardagarna kommer igång och jag jobbar igen osv, så blir det mer makrill, kyckling, tonfisk etc så får vi se vad som händer.
Hade jag INTE mätt min kost idag, så hade jag inte vågat äta som folk vilket gissningsvis hade gjort att jag landat på max 1200 kcal idag. Det hade blivit ett underskott på 2000 kcal.
Såg för övrigt en väldigt fager donna på gymet idag, dock upptagen, men asså det är sexigt med tjejer som kör benpress. Det bara är det. Tjejer som kör med fria vikter och tar i HÅRT o kör skiten ur sig + tjejer som tränar böj och benpress, geeez, a mans wet dream!
Damer med lite träningspondus i är bannemig inte fel.
Håller med dig! Fast det känns fel fel fel när de förutom träningspondus har testoakne och mansröst. Brrr...
Och förresten, MÅSTE du köra OL-grepp på frontböjarna? Amatörgrepp är bättre än urkasst grepp eller rentav inget grepp. Så har jag resonerat iaf och frontböj är numera min favoritövning!
Jag misstänker att du höll underarmarna i det närmaste helt lodrätt och överarmarna intill kroppen i frontböjen? Då gör det lätt ont i bl.a. handlederna.
Tryck isåfall fram/upp armbågarna mer, nästan så att överarmarna blir parallella med golvet i startläget. Typ såhär: