Några punkter som jag ändrat på:
- Åt skräpmat 5-10ggr/v förut. Nu är det endast en liten liten hamburgare efter jobbet på lördagar. Dricker vatten med den.
- Dricker ingen läsk eller käkar godis. Skall iofs äta lite godis ikväll på jobbet bara för att det är nyår. Förut åt jag godis dagligen.
- Äter endast soijaprotein som tillskott
- Motionerar betydligt mera. + en massa mer vardagsmotion pga glytten hem till gården.
- Äter varje dag kiwifrukter,tomat och rödbetor en viss mängd. Överiga frukter och grönsaker som det kommer.
Finns fler ändringar men dessa de viktigaste.
Tränade med pulsklocka idag. Bänkpress är nog en vilogren. Största pulsen jag gick fram där var 118 slag. Men det var ju lätta vikter och moderat repsantal.
Medans 160 slag på 20x160kg i rodden. 146 slag på setten på 270kg trots att de var korta. Skall ha pulsklocka på fredagens böj oxå.
Har 65 i vilopuls om jag får ligga ner i 5-10 minuter. Kring 70 om jag sitter. Men nu är den rejält hög efter träningspasset.
PS har en snygg rosa pulsklocka!
6x270kg i Zbumbi-stångrodd. Fluxxen-tasken håller lite vinterkrigshistoria till en början åt hunde wilma.
Glömde dagens bänkvolym som är: 10300kg Ifall nån moderator trillar över detta inlägg så kan den gärna lägga in den i ursprungsmedelandet! Tack på förhand!
Roddvolymen: 9620kg
Så volymen blev ganska det samma på båda övningarna.
Vad är det som ser så bedrövligt ut? Övningen som skall vara en kombination av bänkbreda stångrodd och stötdrag så anser jag att utförandet är det som det skall vara.
Idag skall koffeman&fluxen anlända för en nyårs-städning av pighouse. Resultatet kommer senare ikväll.
Jobbade igår natt. Slog i armbågen i betongväggen då jag bar ut en 40-årig fyllhund som försökte smita förbi 4ggr. Gör lite ont idag. Slog i armbågen då jag var gör bred för dörren då jag hade armbågarna ut åt sidan. Och det gick med en väldig fart.
Nåväl får skylla mig själv då jag är en "bröst-utkastare" och inte en tricepsutkastar som kör med armbågarna inåt!
Tänkte redogöra för mina nyårslöften:
1. Inte dricka en droppe sprit föräns jag skall fira vårens VM-medalj.
2. Fortsätta leva hälsosamt och fortsätta att godisstrejka
3. Träna hårt!
4. Vara en god far och förebild åt Felix.
Fina löften
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Löftena låter väldigt bra ur alla perspektiv sett! Och Adamant, att stångro med 270kg med tekniken på topp kan troligen väldigt få om ens någon, så enligt mig så är det en sjuhelvetes prestation redan att alls orka stångro med denna vikt trots "sämre" utförande.
Löftena låter väldigt bra ur alla perspektiv sett! Och Adamant, att stångro med 270kg med tekniken på topp kan troligen väldigt få om ens någon, så enligt mig så är det en sjuhelvetes prestation redan att alls orka stångro med denna vikt trots "sämre" utförande.
Ja det är absolut en prestation Och uppenbart fungerar det som sagt
Diktens Sveaborg ur Fänrik Ståls sägner handlar om Karl Olof Cronstedts kapitulation.
En av verserna
Citat:
Ej glöms i tiders tid den dag,
Då denna sägn blev sann,
Då likt ett dystert tordönsslag
Det säkra bud oss hann,
Att landets sista hopp gått ner,
Att Sveaborg var svenskt ej mer.