hahahahahhahahahhaa, tack så jättemycket för tipset på "Black Books".
Såg precis första avsnittet, skrattade så jag vek mig. haha
Har också börjat se den. Första avsnittet tyckte jag inte var så dunderkul (du kanske drog upp förväntingarna för högt ). Men till avsnitt 2 skrattade jag lite stillsamt, för att i avsnitt 3 också vika mig
Ja, Dexter är så sjukt bra. Att en serie i stort sett kan bli bättre för varje avsnitt, det är det inte många serier som klarar av.
Måste slå ett slag för The Shield också, har nu 5 avsnitt kvar att se, sen är det slut för gott. Hoppas nu att slutet blir något bra, och inte ger ren och skär besvikelse. Ni som sett det, utan att avslöja något, hur var slutet?
För att fortsätta vara negativ: Jag börjar få allt svårare att fatta varför Oz är så hyllad. Det absolut bästa jag sett i den serien var det avsnitt i säsong 5 när de lät skådespelarna sjunga lite olika varité-liknande nummer. Annars är den ju så sjukt överdriven, och vissa skådisar borde verkligen få ur OSCAR MOMENT!!-tankarna ur huvudet och slappna av lite.
MEN... Flight of the Conchords har börjat bra. Så är jag inte bara negativ.
Jag tyckte Oz var rätt dålig, jag med. Jag har sett dom tre första säsongerna, men den var som sagt så väldigt överdriven, när den hade kunnat vara hur bra som helst om den varit lite mer sansad.
Men så tycker jag den allmänt hyllade The Wire inte är något vidare den heller. Suveräna skådespelare, men jag har svårt att hålla intresset uppe. Allmänt tråkig.
The Mentalist... tja, dålig är den väl inte, men inget speciellt heller. Titelt lurar man sig lite på, dock - det låter som om det vore någon med övernaturliga krafter eller något, men han är bara bra på att iakttaga och dra logiska slutsatser. Den är lättittad och lättsam, men som sagt, inget speciellt.
Årets bästa: Dexter och The Shield.
Årets nykomling: Fringe. Lite svag öppning dom två första avsnitten, men seda blev den riktigt trevligt. Pappan är bäst.
Årets bottennapp: Knight Rider. Pilotavsnittet var helt okej, men vad hände sedan?
Jag tyckte Oz var rätt dålig, jag med. Jag har sett dom tre första säsongerna, men den var som sagt så väldigt överdriven, när den hade kunnat vara hur bra som helst om den varit lite mer sansad.
Men så tycker jag den allmänt hyllade The Wire inte är något vidare den heller. Suveräna skådespelare, men jag har svårt att hålla intresset uppe. Allmänt tråkig.
Jag gillar Wire just för att den i säsong fyra tog en riktning att handla mer om politik, och tog vid där den rappa dialogen i West Wing slutade. Sedan vågar den också vara cool. Även om jag förstår att det kan verka både löjligt och tråkigt för vissa.
"A mentalist turned private investigator uses his skills to help the police."
Hmm, nu ska jag inte döma ut något på förhand, men det låter ju rätt utnött, och dåligt.
Se serien innan du dömmer den. Trodde också att det var skit först men så är inte fallet. Har inget att göra med andevärlden eller liknande utan han är bara väldigt smart
edit: Vet inte ifall jag sagt det men Eli Stone är också en grym serie som bör följas