Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-19, 17:19   #4801
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Har du gått och blivit liberal nu, månne?
Gammal 2008-12-19, 17:23   #4802
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kotknäckardag!

Jag var alltså hos en kiropraktor idag, inte en naprapat. Vet inte vad skillnaden är, men en kollega rekommenderade just denna kiropraktor och de verkade seriösa så why not. Fattade dock inte riktigt vad jag gett mig in på innan jag kom dit.

Väl på plats schlet jag av mig kläderna och insåg att jag är fan rätt vinterblek. Tanken om att slänga upp en krabba framför kiropraktorn försvann hastigt.

Efter lite reflextester o undersökningar så konstaterade han att det var skillnad på höger o vänster sida om ryggraden och det var någon kota som inte rörde sig som den skulle. Så ner på mage på britsen och sen var det dags. Andas in djupt och andas u-KABRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK!

Det var typ min ryggrad som jag trodde han tryckte rätt genom britsen och ner till bottenvåningen i huset. Jävlar i gatan vad det small. Inte nöjde han sig med det, utan revbenen skulle visst på plats också. Fick krama mig själv o lägga mig på sida, andas in och uKNAAAAAAAAAAAAAK! Huah, blev nästan lite chockad av hur jäkla högt det small. Sista stället var nacken där jag inte hade full rörlighet åt höger. Denna gång vred han till huvudet åt vänster o tryckte till något så det small ända upp i hjärnbarken. Doh.

Lite massage på det iaf, alltid något och det kändes spontant lite bättre efteråt tror jag, men det känns inte bra (ännu). Nu ska jag ha ispåse osv på ryggen 1ggn i timmen för att muskulaturen ska lugna sig lite.

Får väl se om detta hjälpte, så mkt som det knakade så kändes det som om typ hela kroppen var helt fel.

Gick dessutom vilse på stan efter kiropraktorbesöket. Är inte van med att promenera inne i city. Hamnade på Kungsgatan och det kryllade ju av snyggingar längs hela den gatan. Goddamned, götets snyggaste damer var ute på julshopping! Fan är jag fortfarande singel nästa år ska jag bli gatumusikant, flexa latsen o dra av lite riff på en gura eller nått, det bara måste gå hem....

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 17:24   #4803
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Har du gått och blivit liberal nu, månne?
Svär inte i journalen

Journalen
Gammal 2008-12-20, 08:40   #4804
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Kul debatt, till skillnad från dig så älskar jag politik. Brukar dock inte titta på nättv så jag har missat den.

Det som blir så slående är at socialdemokraterna utgår ifrån att samhället och politiken ska ta allt ansvar i alla delar. Det tror jag är förödande. Vi behöver alla delar som hjälper till och tar sitt ansvar. Jag tycker dom som är med är bra för dom visar hur många svenskar är.
Gammal 2008-12-20, 09:52   #4805
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Det som blir så slående är at socialdemokraterna utgår ifrån att samhället och politiken ska ta allt ansvar i alla delar. Det tror jag är förödande. .

Intentionerna har varit goda men det har passiviserat folket på ett närmast oöverskådligt sätt. Att vända den skutan är inte lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 14:38   #4806
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nåja, nog om politik i denna journal, det är inte syftet med journalen. Jag har dock mig själv o skylla som lät en spontan groda om politik poppa ur

Jag klev nyss upp. Otroligt, jag sov till 14:00 idag. Det har inte hänt de senaste 8-9 åren typ. Jag tolkar det som en signal från kroppen på att det var välbehövligt som fan. Det har varit hektiska 3-4 månader med singelliv, separation från exet, flytt till ny stad, nytt jobb, nya arbetskamrater, nya vänner, pilotstudier och ovanpå det stenjävla hård träning.

Jag känner mig typ lika schleten som en sadel från en gammal ordonanscykel...
På så vis ska det bli skönt med lite julledighet, ett par extra vilodagar i varje fall - även om jag avskyr denna högtid.

Ryggen känns lite bättre idag iaf, jag tror att jag kan ge mig på träningen imorgon igen. Jag får ta det lite piano (nåja) och se hur ryggen känns. Är det kotor som ligger fel så kanske jag inte ska prova o maxa ut marklyft imorgon iaf.

Journalen
Gammal 2008-12-20, 16:00   #4807
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Roar mig lite med att uppdatera mitt excelark med träningsdata, har inte uppdaterat det på evigheter så sitter och för in passen där nu. Shit vilket händelserikt år detta har varit på träningssidan.

Jag avslutade ju 2007 med högrepträning och sedan Chad Waterbury's träningsupplägg med massor av set a 3 reps och sista bokförda passet hade jag 2008-01-01 lol. Sedan satte jag typ inte min fot på gymet förrän i juni.

Lite kul att backa tillbaka och läsa om de passen och hur jag upplevde känslan av att ha tappat så ofantligt i styrka + att bilderna visar ju också att jag sjunkit ihop och tappat en del muskler + lagt på mig fett, på "endast" ett halvårs träningsuppehåll.

Lite roligt att läsa om de passen nu dock, typ detta inlägg: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...postcount=3850

Journalen
Gammal 2008-12-20, 17:58   #4808
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Trendanalys o statistik - vad hände detta år?

Diagram nr1: Detta diagram illustrerar rätt fint hur min styrka försvann under träningsuppehållet.

Tappade från 15 ner till 5kg i hängvikt under träningsuppehållet. Sedan började klättringen i juli/augusti upp till 15kg igen, därefter drog jag av på vikten och körde högrep, för att sedan börja lasta på rejält igen. Kroppen svarade mkt fint nu i slutet av året på lågrep och det resulterade i riktigt fina styrkeökningar. Rent krasst lyckades jag dubblera tricepsstyrkan i år.

Diagram nr2: Det här diagrammet visar hur kroppen och särskilt då triceps svarat väldigt fint med styrkeökningar senaste 2 månaderna. En ökning på 30kg i styrka är jag väldigt nöjd med.

Journalen
Gammal 2008-12-20, 18:05   #4809
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Diagram nr3: Det här visar hur jag förstört min egen träning med de satans träningsuppehållen dessa två år.

Man ser hur jag kämpade under 2007 o försökte klättra upp till 95-100kg i bänkpress, sedan ett långt och riktigt dåligt uppehåll askasst sommaruppehåll o vips rasade styrkan. Några taffatta försök till träning runt förra årsskiftet o sedan uppehåll igen. Sedan ser man att jag nu i slutet av året har lyckats kämpa upp styrkan igen. Sista glappet är pga att jag körde enbart hantelpressar, så där tränade jag iaf. Det här diagrammet gör mig dock förbannad på mig själv.

Diagram nr4: Lite positivt igen då, hur styrkan i benen har kommit tillbaka och börjat öka igen.

Det här diagrammet visar att jag fick backa ner till drygt 150kg och börja om på ny kula. Sedan gick jag över på högrep och drog av på vikterna för att köra mjölksyreträning och mer fokus på uthållighet, för att slutligen börja kräma på med lågrep/tungt igen och vips så svarade kroppen riktigt bra.

Journalen
Gammal 2008-12-20, 18:07   #4810
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Slutsats:

1) Högrepträningen o mjölksyreträningen gjorde min kropp susen. Det var riktigt jobbigt att köra med päronvikter och grina av den brännande smärtan, men när jag sedan gick tillbaka till att köra tungt så har kroppen svarat riktigt bra.

2) Ge fan i träningsuppehåll.

Journalen
Gammal 2008-12-20, 19:26   #4811
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
2) Ge fan i träningsuppehåll.
Åtminstone 6-månadersvarianten! Kanske ragga upp nästa dam på gymet?
Gammal 2008-12-20, 19:40   #4812
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Åtminstone 6-månadersvarianten! Kanske ragga upp nästa dam på gymet?
Ja, faktiskt, jag kan bara skylla mig själv då det var mitt eget fel att jag inte tränade. Dock blev jag mkt negativt påverkad av att ha en partner som hade ett så annorlunda mindset till träning.

Eftersom träningen numera inte bara är ett intresse, utan en livsstil, så borde jag definitivt se till att nästa dam har ett liknande mindset och en förståelse för den kamp jag själv utövar mot mig själv och min kropp.

Nackdelen är dock att jag inte kan ragga på gymet, när jag är där så är jag ju där för o träna =/
Det borde finnas singelfester för tränande människor (eller träningsfester i huvudtaget). Nackdelen är dock att de flesta mer seriösa som tränar är inte så mkt för fester eller alkohol. Kanske skulle starta en datingsite för tränande singlar. Typ Spraydate fast för människor med idrottsintresse.

Ju mer jag tänker på det sistnämnda, desto mer sugen blir jag fan på idén. Jag tror nog rätt många håller med mig om att man helst vill ha en matchande partner vad gäller träning.

Journalen
Gammal 2008-12-20, 20:05   #4813
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Hon behöver ju inte vara tränande själv, bara hon accepterar dig som du är. Min tjej tränar inte alls och har varit ganska (väldigt) oinsatt i min lilla värld. Men hon accepterar det och klagar inte för hon vet det gör mig glad. Så du behöver väl någon som accepterar hur du är och inte försöker förändra dig.. om du nu ska ha en dam.
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 20:30   #4814
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Hon behöver ju inte vara tränande själv, bara hon accepterar dig som du är. Min tjej tränar inte alls och har varit ganska (väldigt) oinsatt i min lilla värld. Men hon accepterar det och klagar inte för hon vet det gör mig glad. Så du behöver väl någon som accepterar hur du är och inte försöker förändra dig.. om du nu ska ha en dam.
Det är bra att det fungerar för dig, keep it that way.

För min del, så vill jag faktiskt att min partner tränar. Inte nödvändigtvis styrketräning, men någon som tycker det är minst lika viktigt som jag med att röra på sig och som har koll på sin kropp/hälsa.

Som särbo så spelar det inte lika stor roll, men som sambo märkte jag hur stor skillnaden blev. Både vad gäller kost- och matvanor såväl som träningsvanor.

Kan bara se till min senaste date som jag hade för ett par veckor sedan. Hon kunde inte förstå alls varför jag tränade och hade massor av frågor om jag tog roids och hur jag såg på roids o varför jag vill ha mer muskler osv osv. Där var det ännu mer uppenbart hur olika mindset vi hade. När jag väl börjar med mina prottefisar och tonfiskmatlådor till våren nu så är det nog bäst jag är singel....

Journalen
Gammal 2008-12-20, 21:24   #4815
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Slutspurt 2008 pågår!!

Kvällens träningspass:

Cardio: Löpträning
Terräng: Elljusspår/naturreservat, rätt så kuperad terräng
Sträcka: 2,5 km
Tid: 15 min

Summering:
Ryggen kändes bättre o bättre nu mot kvällen. Kanon!
Tänkte jag skulle damma av löparskorna en sväng, har inte kört ett skit cardio på 1,5 mån nu. =/

Kände mig taggad och satte fart i spåret. Fick "the flow" direkt och älgade på riktigt fint i drygt 1km. Sedan kom illaåmendet. Å jäklar så dåligt jag började må. Runt 1,5 km kom spyan, skickade upp en halvtuggad macka tillsammans med Rage, men jag valde att spotta ut hälften o svälja resten samtidigt som jag sprang intill diket. . Optionen att stanna/jogga ner/ge upp fanns inte, lika bra o svälja o se glad ut, bita ihop o kötta tills jag stupar.

Stupar var ordet. Kroppen svarade med årtiondets håll istället. Jag försökte allt från att springa med armarna uppsträckta till att köra in högernäven in under revbenen och karva runt i magen, men inget hjälpte. Jag fick ge upp 500m från målet och halvpromenera sista sträckan.

Det ska till mkt smärta för att stoppa en skuggis 500m från slutmålet kan jag säga.

Skitpass och nästa gång ska jag inte kombinera Rage + macka 30 min innan löpträning.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:26.