Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Allmänt - Styrkelyft

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-25, 20:58   #1
SvulloBryngel
Registered User

SvulloBryngels avatar

Reg.datum: Jun 2008
Dra isär rygg?

Haj =) Jag har haft ont i ryggen till och från i ett år de känns som om min rygg är ihopdragen jag har minskat från 191cm i längt till 186 på ca två års styrketräning period, När jag hänger mig i något så känns de som all smärta försvinner men när jag ställer mig igen så är den där jobbiga kännslan av trötthet och spändhet kvar i ryggen. Jag får i huvudsak mest ont när jag går i brygga när jag kör bänk och när jag kör knäböj och marklyft/ Goodmornings. MIn kompis påstår att de är min rygg som är i hoptryckts att de kan va bvra at sära på den ibland så man inte får diskbrock och så jag undrar om de stämmer och isånna fall kan man sära på den förutom en sån där sträckbänk? Tack i för hand / Bryngel
SvulloBryngel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 21:27   #2
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Gå till en sjukgymnast eller naprapat. Det är inget konstigt att ryggen komprimeras, men den bör gå tillbaka till normal under vila. Det kan vara så enkelt att du behöver massage för att musklerna är stela och ihopdragna.
Gammal 2008-11-25, 21:59   #3
Lukaspappa
Registered User

Lukaspappas avatar

Reg.datum: Jul 2007
Skaffa dig en ordentlig och bra madrass. Dom är dyra men jag tycker det är värt det. Har själv under många år haft problem med en smärtande, stel och komprimerad rygg.

Men när jag skaffade en bra madrass kunde jag slappna av i ryggen mycket bättre. Efter att jag legat nån minut så känner jag hur ryggen slappnar av och ofta smäller det till och knakar i ryggraden och jag blir som ny igen

Självklart är en sjukgymnast och massage e.d. det bästa men en bra madrass skall inte underskattas.
Gammal 2008-11-26, 19:27   #4
SvulloBryngel
Registered User

SvulloBryngels avatar

Reg.datum: Jun 2008
Tack för svaren=) Kanske är dax att våga sig till en massör eller dyl =P Så inte min träning blir lidande
SvulloBryngel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:04.