Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-26, 16:45   #4276
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Vilodag!
Vilodag på alla sätt och vis.
Armarna är fullständigt slaktade, om träningsvärk vore ett mått på hur nedbrutna musklerna är så skulle jag vara fullständigt söndertrasad i armarna nu. Bicepsen känns mest svullna och ömma, medan tricepsen sprängvärker bara jag rör på armarna. Underbart!

Benen är fortfarande slitna efter veckans cardio mm, så jag ger dem en vilodag ikväll och tar benpasset imorgon istället. 10x10-upplägget kommer nämligen kräva enormt mkt återhämtning från min kropp är jag rädd för, så jag får helga vilodagen nu under dessa veckor.

Behöver vila skallen också känner jag och ta en kväll då jag fanemig inte lyfter ett finger. Det har varit extremintensiva veckor nu. Ny stad, nytt jobb, nya vänner, nytt boende, ny dialekt, nytt gym osv. Hjärnan känns sönderkokt av allt. Behöver få en kväll o bara få landa alla tankar o intryck.

Jag stortrivs dock, beslutet att göra en nystart i livet och ta nya tag var helt rätt. Längesedan livet har känts såhär jäkla bra.

Återkommer imorgon med uppdatering om 10x10 slakt av låren. Något säger mig att jag kommer ha träningsvärk 10 dagar efteråt...

Trevlig helg koloiter!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-26, 18:45   #4277
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Återkommer imorgon med uppdatering om 10x10 slakt av låren. Något säger mig att jag kommer ha träningsvärk 10 dagar efteråt...
Eller 10x10 kanske. Eller också kanske du träffar en ny dam och träningen blir därefter.... Vi vet ju att det kan gå fort i denhär journalen.
Gammal 2008-09-26, 18:58   #4278
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
hahahahaha

fast jag tror du gör rätt i att vila. Viktigt att ha tid för eftertanke med. Dom där ez-stängerna väger olika. Den kan lika gärna väga 7 kg som 10 eller 12. Dom borde markera på dom
Gammal 2008-09-26, 20:32   #4279
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Eller 10x10 kanske. Eller också kanske du träffar en ny dam och träningen blir därefter.... Vi vet ju att det kan gå fort i denhär journalen.
men det var mig ett evigt tjatande om damer här! jag prioriterar ju träningen säger jag ju, Yankeee har lärt mig vad som är viktigast i livet.

Att det går fort är en annan femma, inte mitt fel att en donna från nätet kidnappade mig och fullständigt våldförde sig på mig ett par dagar på raken för att sedan dumpa mig i en soptunna.. *kvinnor*

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
hahahahaha

fast jag tror du gör rätt i att vila. Viktigt att ha tid för eftertanke med. Dom där ez-stängerna väger olika. Den kan lika gärna väga 7 kg som 10 eller 12. Dom borde markera på dom
Ja, vilodagen är berättigad. Jag kan omöjligt kamma luggen utan hemtjänst nu. Helvetes vad träningsvärken eskalerar. Skönt också att landa mentalt, ja, det har varit lite väl många intryck samtidigt.

Riktigt bra träning kräver fokus och det kommer jag ha imorgon.

Journalen
Gammal 2008-09-26, 20:57   #4280
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Att det går fort är en annan femma, inte mitt fel att en donna från nätet kidnappade mig och fullständigt våldförde sig på mig ett par dagar på raken för att sedan dumpa mig i en soptunna.. *kvinnor*
Va härligt det måste vara att vara så oskyldig och handlingsförlamad och ha sitt liv överlämnat i främlingars händer som man hittat på nätet. Apropå sexigt och ansvarstagande ............
Gammal 2008-09-26, 21:01   #4281
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Va härligt det måste vara att vara så oskyldig och handlingsförlamad och ha sitt liv överlämnat i främlingars händer som man hittat på nätet. Apropå sexigt och ansvarstagande ............
lol, vadan nu detta?
ta det pm om det är ngt du vill diskutera runt detta, men en sak kan jag säga och det är att så pass mkt kurage har jag så jag bemöter andra människor och deras känslor med respekt. Leka med vikter är en sak, leka med människor är en annan.

Journalen
Gammal 2008-09-26, 21:03   #4282
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

sorry jag retades mest för att du tidigare klagade över kvinnor och deras obeslutsamhet.
Gammal 2008-09-26, 21:25   #4283
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
sorry jag retades mest för att du tidigare klagade över kvinnor och deras obeslutsamhet.
aight, fairy muff.
jag är beslutsam och tro det eller ej - kommunikativ.
är dock riktigt pissed fortfarande, blev riktigt uselt behandlad av en människa tidigare i veckan... otroligt lågt.

Kanske borde utsätta mig för fruntimmer oftare, det gör ju underverk på träningen iaf. Både positiva och negativa erfarenheter.

Journalen
Gammal 2008-09-27, 15:01   #4284
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Ny stad - Nya tag!

Dagens träningspass:

Muskelgrupp: Quadriceps
Målsättning: Köra ben, känna in vikter - nytt upplägg!
Motivation: Helt OK motivation, taggade igång mig själv rejält innan passet med filmklipp på coleman & co.

fria knäböj
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]

lutande benpress
1 set [ 10 x 90 kg ]
1 set [ 10 x 90 kg ]
1 set [ 10 x 100 kg ]
1 set [ 10 x 110 kg ]
1 set [ 10 x 125 kg ]
1 set [ 10 x 125 kg ]
1 set [ 10 x 135 kg ]

+ 3km cykla-som-en-dåre till/från gymet

SUMMERING:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
Admin/moderatorerna får ta bort detta inlägg om de anser att det strider mot kolos grundprinciper. Jag ber om ursäkt för riktiga fjollvikter. Vet inte om man får skriva ut så patetiskt låga fjollvikter, men jag gör det iaf, även om det strider mot etiken och moralen på detta forum.

Fan vad grisigt det är att köra högrep. Även denna gång felberäknade jag fullständigt vikten jag skulle köra på. Utifrån 1RM så skulle jag ha kört böj på 55kg och benpress på 140kg. I böjen körde jag dock på 50 och det kändes lätt hela vägen fram till 4'e och 5'e set där just den sista repetitionen kändes riktigt seg. Nästa gång ska jag absolut starta på 55kg.

Använde powerrack på mycket låg nivå och lät stången slå i, nere i bottenläget (så nära ATG jag kunde komma). Djupa och fina böj dvs, så efter böjen var jag rejält vinglig och pumpad i låren.

I benpressen blev jag på tok för mesig, skulle ha gått på 135-140 kg från start och kört på, men jag kände mig så pass trött när jag kom till benpressen att jag fegade med vikterna. Till slut blev jag riktigt förbannad o fick på 135kg ändå, men det var skapligt tungt som sista set.

Jag kan ännu en gång konstatera att jag suger på högrepträning, jag har noll mjölksyretolerans och glykodepåerna töms på nolltid = klenis.

Nåja jag böjde iaf 2620 kg totalt och benpressade 7750 kg totalt, så uppdraget med att grisa sönder muskeltrådarna i benen får anses vara avklarat för idag.

Journalen
Gammal 2008-09-27, 18:37   #4285
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Skulle fan kunna föräta mig på detta. Fläskfilé a'la karibiskt stuk, lomanders bea och pommes. Bulk to the hulk ffs!

Benen är fortfarande helt schlut, jag orkar knappt röra mig i lägenheten. Tur det är pluggkväll bara, ska göra progresstest på flygklubben imorgon bitti.

Roat mig lite med o surfa på Body igen också. Undrar om jag inte ska vara kolo lite otrogen igen.

Journalen
Gammal 2008-09-27, 19:52   #4286
AndreasO
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Just ja du håller ju på med flygande...
Ställs det massor av konstiga krav eller fungerar det som att ta vanligt körkort bara?

Min lilla journal
AndreasO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 20:04   #4287
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasO Visa inlägg
Just ja du håller ju på med flygande...
Ställs det massor av konstiga krav eller fungerar det som att ta vanligt körkort bara?
Väldigt låga krav på hälsa om man säger som så, bara lite allmän syn o hörsel o EKG som behövs. Däremot är det myyyyyyyycket teori och gröndjävulskt svår teori, det känns som om jag sitter i de värsta fysiklektionerna igen. Ska räkna betraktningsvinklar, inducerat motstånd, interferensmotstånd, lyftkrafter och attackvinklar.

Just nu sitter jag och pluggar hur METAR ska tolkas. Detta är en metar:
ESGP 271820Z 25015KT 9999 FEW022 SCT027 OVC049 14/11 Q1019=

Inte att förväxla med en TAF:
ESGP 271730Z 271803 24015G27KT 9000 BR SCT025 BKN160=

Ugh.

Journalen
Gammal 2008-09-27, 20:11   #4288
AndreasO
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Väldigt låga krav på hälsa om man säger som så, bara lite allmän syn o hörsel o EKG som behövs. Däremot är det myyyyyyyycket teori och gröndjävulskt svår teori, det känns som om jag sitter i de värsta fysiklektionerna igen. Ska räkna betraktningsvinklar, inducerat motstånd, interferensmotstånd, lyftkrafter och attackvinklar.
Danke!
Fysik var mitt bästa ämne i högstadiet, går det leva på gamla meriter

Citat:
Just nu sitter jag och pluggar hur METAR ska tolkas. Detta är en metar:
ESGP 271820Z 25015KT 9999 FEW022 SCT027 OVC049 14/11 Q1019=

Inte att förväxla med en TAF:
ESGP 271730Z 271803 24015G27KT 9000 BR SCT025 BKN160=

Ugh.
Såklart, det ser ju alla

Min lilla journal
AndreasO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 22:43   #4289
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Galet vilken brutal hunger jag har haft idag. Kostintaget hittills idag:

Kaffe
Filmjölk + flingor
Vitamintillskott
Proteindrink kasein + vassle
Kaffe
2pkt stekt bacon + 1 rödlök + 1 burk creme fraice paprika/chili + 60-70g proteinberikad barillapasta
Ragedrink
Gainer/Bracketer, kommer inte ihåg hur mkt protein/kcal
Gymet
Gainer
Kaffe
450g Karibisk fläskfilé + pommes + lomanders bearnasie
Dubbelmacka med mjuk skinkost (nya polarbrödets grova bröd, MUMS!)
2 ägg
För många nävar cheeseballs

För helvete binnikemask, DÖÖÖÖÖ!!!!!

Journalen
Gammal 2008-09-27, 22:49   #4290
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Har du gjort något annat idag än att ätit? Men det är bra 8 mål mat om dagen håller termokinesen på topp.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.