Jäkla spammande i min tråd... skämms ju nästan när man inte ser träningspassen för allt snack.
Nejdå! Jag tycker det är jättekul med kommentarer och åsikter, det är ju därför jag har journalen! Keep it coming!
Idag blev det ett gympass, lyckades dra med mig en av mina flatmates. Han värmde upp med att gå på puben efter skolan och röka ett gäng cigg... men det var ju ingen fara, det var bara två öl
PUSH o mage
(Reps*vikt)
Uppvärmning:
Rodd 10min
Bänkpress:
20*20
10*40
10*60
7*70
1*80 PB
8*60
Hehe, var ju tvungen att testa lite mer vikter nu när jag hade passare, var rätt slut efter sjuan på 70kg så det blev inget reppande på 80 (försökte dock... FAIL!).
Militärpress:
10*20
10*30
10*30
10*30
Redigt trött efter bänken, utförandet var halvdant.
Utrullningar på knä:
12
12
12
12
Crunch på boll:
12*7,5
12*7,5
12*7,5
12*7,5
Funkade bra med lite extravikt, nästa gång blir det 10kg.
Dips:
10*kv
8*kv
8*kv
5*kv
Puh, tugnt som attan! Trött från bänken men jag tror jag har tappat en del styrka också, det var flera veckor sen sist.
Lutande hantelpress:
10*12,5
10*12,5
10*12,5
Försökte köra slut pecsen, borde valt flyes i maskin istället.
Tricepsextension:
10*15
10*15
10*15
10*15
Ok, 17,5 nästa gång.
Lutande sit-ups:
10*10
10*10
10*10
Väntade på tysken, tryckte ut det sista ur absen.
Kommentarer:
Jag är helt klart nöjd med dagens pass, men jag kommer aldrig mer träna med tysken... jävla stolle! Nåja, han hjälpte ju till med passning så jag fick nytt PB även om jag hellre reppat 10 på 70kg. Passet blev jäkligt mastigt, nästan två timmar. Men jag fick gjort mkt och kände mig redigt trött efteråt. Galet mkt folk var det också, men vad väntar man sig vid 7på kvällen?
Lite anekdoter från tyskens träningsfilosofi:
Det är farligt att ligga bänka med fötterna i backen, dom skall vara antingen på bänken eller i luften. (Han körde 10*30 fem gånger för det blev så jäkla instabilt)
När jag blev besviken för att jag inte klarade 10*70 så tyckte han att jag inte skulle gå så djupt, tio centimeter ovanför bröstet är lagom att vända. Annars blir det för tugnt...
Militärpress är farligt, det ska man inte göra.
Efter halva passet ville han tillbaks till bänkpressen för att maxa, då körde han ett set med halv ROM på 10*40kg.
När vi kom tillbaks till lägenheten så käkade han två mackor och drack en öl samt retade mig för att jag alltid äter så nyttig mat... det är ju bara jobbigt!
Just det, glömde nästan: Han körde hela passet iklädd jacka för det var så jobbigt att lägga den bredvid maskinen eller låta mig hålla.
Jag trivs nog bäst när jag tränar själv...