Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-26, 22:00   #1
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag jobbar verkligen i "The Videostore from Hell".

Idag var verkligen dagen som fick helvetet att börja brinna ett extra steg.

Jag jobbade heldag (11:30 - 22:15) och första delen av dagen var det riktigt lugnt. Detta hade förmodligen med Helsingborgsfestivalen att göra men jag fixade allt så att jag var redo på att en stor rush kunde komma framåt kvällen. Allt var tipptopp - Glassen var helt påfylld, lösgodis, läsk, chips likaså.

Sen kommer det. Tre barnfamiljer samtidigt. Det är lungt, om man inte matat barnen med speed innan man går och handlar. Detta hade förmodligen dessa tre familjer enats om att göra, för alla ungar, nio i antalet totalt, var som koffeinstirrade ekorrar. De flög runt ÖVERALLT och flög in i ALLTING. Chockladpelare välte, lösgodis hamnade på golvet och en filmhylla rasade. Allt detta innan jag ens hunnit ta ett steg bort från kassan för att säga något. Så fältslaget/butiken ser ut som följande alltså, efter två min med dessa barn i sig:

En fallen chockladfylld pelare
Flera chipspåsar på golvet
Ca 300 gram lösgodis på golvet
En filmhylla fylld med filmer liggande på golvet

När detta är ett faktum säger jag till föräldrarna att de måste ta ansvar och hålla koll på sina barn. Nån familj nickar och säger "Ja" men ber inte om ursäkt. De andra tittar på mig lite argt och säger "Det är ju inte så lätt, de är ju bara barn!".
"Ja, de är bara barn, och det är därför jag säger till ER och inte barnen. Ni ansvarar för dem!" säger jag, och föräldrarna blir skitsura och säger att det verkar som om barn inte är välkomna i butiken, sen fortsätter de kolla på film utan att ens hjälpa mig fixa oredan. Jag får bita ihop för det finns helt enkelt inte tid för den här diskussionen när jag vet att det kommer bildas en lång kö snart.

Hur som, allt fixas och förääldrarna betalar för det de handlar för och går. Jag fortsätter jobba, men snart kommer två barnfamiljer till in. Den första barnfamiljens barn springar raka vägen till godiset, tar en näve chocklad och stoppar in i munnen.
"Neeeej!" utbrister jag och föräldern vänder sig om från filmhyllan och ser vad som har hänt. Med viss behärskad irritation säger jag till henne att hon måste hålla koll på sitt barn när hon är i en godisbutik. Hon nickar, säger "Ja, det ska jag". Ingen ursäkt.

Den andra familjens barn tar det lilla lugna, och välter sedan ut ca 200 gram godis på golvet (Jag vet detta för vi väger det som tappas på golvet så att lagerjusteringarna stämmer). Jag säger även till den här föräldern, som inte är sen på att svara:
"Vadå? Hon är ju bara ett litet barn, det gör väl ingenting!"
"Jo, hon är ju bara ett litet barn, och därför är det nog bäst att du har ögonen på henne, då hon inte förstår vad som är rätt och fel." säger jag. Då jävlar, då säger den här mamman vad varje butiksbiträde vill höra, samtidigt som hon själv börjar plocka lösgodis.
"Äh, det där är inget att ens bråka om, det kan ni inte förlora något på."

"JA!" tänker jag. Hon gör det! Hon ger mig chansen! Tack Gud, du existerar!

"Va? Nej, du missförstår nog hela konceptet nu." säger jag och ler. "VI kommer inte ens betala för det här. Det gör DU!" säger jag och mammans mun faller vidöppen i förvåning medan jag skrattar till och går tillbaka till kassan för att serva kunder.

Mamman blir tvungen att betala och är skitsur. Riktigt arg snackar vi nu. Kastar pengarna i bröstet på mig istället för att ge dem till mig och stormar ut ur butiken för att hon fick betala denna mängd godis som hon sagt att vi inte ens skulle förlora något på.

Jo, indeed - Videostore from hell. Jag var bara tvungen att skriva av mig, jag hade nästan existentiell ångest ett tag.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:06   #2
joriice
Registered User

joriices avatar

Reg.datum: May 2006
Yes!
joriice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:08   #3
augustsson
Registered User

Reg.datum: Nov 2006
haha underbart!
augustsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:10   #4
sunkan
Registered User

sunkans avatar

Reg.datum: Nov 2004
sunkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:11   #5
AJO
Registered User

AJOs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Jag är mållös. Att de inte ens ber om ursäkt/skäms/hjälper till/inser att det är deras fel...
AJO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:14   #6
joriice
Registered User

joriices avatar

Reg.datum: May 2006
Lite nyfiken, vad hade hänt om de bara betalade för sitt godis och gick? Räknas det som stöld?
joriice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:17   #7
tobbo
made a huge mistake

tobbos avatar

Reg.datum: Sep 2007
Alltid lika fängslande Stoltz, kan knappt vänta på att höra vad som kommer hända imorrn.
tobbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:22   #8
Lipos
Registered User

Liposs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Hehe, man blir ju fan lite mörkrädd! ...att det finns idioter vet man ju, men att så många idioter besöker en och samma vidoeaffär samma kväll måste ju vara extremt oturligt!

Rolig läsning dock =)
Gammal 2008-07-26, 22:25   #9
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av joriice Visa inlägg
Lite nyfiken, vad hade hänt om de bara betalade för sitt godis och gick? Räknas det som stöld?
Ingen aning faktiskt. Intressant tanke. De kom ju in i butiken, förstörde en vara och betalade inte för den. (Alltså, inte i verkligheten utan i din frågeställning) Så det bör ju luta ditåt.
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo Visa inlägg
Alltid lika fängslande Stoltz, kan knappt vänta på att höra vad som kommer hända imorrn.
Ledig imorgon, men blev nyss uppringd av vår andra butik - Tydligen hade något liknande skett där. Den här stan är inte helt frisk.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:25   #10
pabb
Registered User

pabbs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Beteer sig folk verkligen så white trashigt?
pabb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:27   #11
AJO
Registered User

AJOs avatar

Reg.datum: Jul 2003
Hade personerna något gemensamt? 70-talister/socialgrupp 3/överviktiga...

Vill bara få en mer målande bild av det hela!
AJO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:28   #12
Einar
Registered User

Einars avatar

Reg.datum: Jun 2004
haha.. du har det inte lätt du
Einar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:36   #13
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Så jeffla underbart! Keep 'em comin'!

Jag skulle vilja se en tv-serie med dig i huvudrollen. Lite som The Office, fast, ptja, Videobutiken.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:38   #14
EkarN
Registered User

EkarNs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jag skulle ha dödat någon om jag hade det sådär. Fyfan alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-26, 22:39   #15
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Din videobutik borde anställa Kwon för att stå med en skylt "Will deliver roundhouse-kicks to annyoing customers" runt halsen...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.