2008-06-23, 20:09
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Vägen tillbaka till träningsnarkomani 
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Biceps, Triceps, Plan Bröst, Rygg/Drag
Målsättning: Återuppbyggnadsträning.
Motivation: Motivation bra, men ingen bra laddning/energiupptag.
stående rotation med hantel (rotatorcuffar)
1 set [ 6 x 4,5 kg ]
1 set [ 6 x 4,5 kg ]
plan bänkpress
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 5 x 50 kg ]
1 set [ 3 x 50 kg ] lol, kommentarer överflödiga.
latsdrag i hiss, rak stång
1 set [ 2 x 65 kg ]
1 set [ 12 x 50 kg ]
1 set [ 12 x 50 kg ]
1 set [ 12 x 50 kg ] nåja, under hakan men nådde inte bröstet 4 sista rep
pushdown i cc
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ] vrålade, hoppade, fäktade ner de sista 2-3 repsen
stångcurl med ez (vikt utan stång)
1 set [ 6 x stången ]
1 set [ 12 x 10 kg ]
1 set [ 12 x 10 kg ]
1 set [ 9 x 10 kg ] hade blivit fail på 10'e
SUMMERING:
Hahahhah, loooooool vad det tar på psyket att ha backat i styrka... de vikter man vet att man fick upp för ett halvår sedan, känns helt omöjliga att nå just nu.
Samtidigt så vet jag att det rör sig om någon enstaka viktplatta bara. Kanske en månad, max två, sedan är jag tillbaka på nivån jag var på i höstas.
Latsdraget kändes inte alls så långt ifrån, men bänkpressen var magiskt tung. Samma med bicepscurlsen. Det är det jag tycker mig se i spegeln också, pecs och biceps är de muskler som har gått tillbaka under våren. De muskler jag också haft svårast att bygga under 2 års tid
Ryggen har jag haft lättast att bygga på och den har också hållt sig kvar i relativt bra form. Lustigt det där.
Fick ont i fingrarna idag, märks att kroppen inte är van vid belastning (igen, jag känner igen det här, hmmmzzz). Nåja, jag törs i varje fall skriva ut vikterna och skäms inte för att jag lyfter fjollvikter igen - jag är på god väg att hitta tillbaka till mitt maniska träningsintresse igen och det är det enda som räknas just nu.
|
|
|
2008-06-23, 20:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Mhm, jag får ändra om igen. Mitt nuvarande träningsupplägg formligen älskar jag, men jag kommer få det kämpigt att motivera mig själv till att lyfta vikter och jämföra med ett mkt starkare jag som körde på i höstas. Efter lite funderingar ikväll, så kom jag fram till att jag ska lägga upp ett nytt upplägg igen. Lite mer basic sådär, lite mer lik 3x6 som jag började med en gång i tiden.
Då kan jag åtminstone bara jämföra mig med föregående träningspass hela tiden och motivera mig själv på ett helt annat sätt. Det är vikt- och styrkeökningarna som är min största motivationsfaktor, utan tvekan, så dags o dra nytta av dem. Återkommer med nytt träningsupplägg. Nu kör vi!
|
|
|
2008-06-23, 21:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Det låter bra att köra igång med ett nytt schema. Men var beredd på att du kommer bli jäkligt mycket starkare på en månad nu. Jag tror du kommer vara på samma vikter som innan slack perioden rätt snabbt.
Kör hårt!
|
|
|
2008-06-23, 21:54
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av martin_vbg
Det låter bra att köra igång med ett nytt schema. Men var beredd på att du kommer bli jäkligt mycket starkare på en månad nu. Jag tror du kommer vara på samma vikter som innan slack perioden rätt snabbt.
Kör hårt!
|
Jag törs knappt hoppas, men jag tror också att det blir så. Tar nog inte många pass innan jag vant kroppen vid hanteringen av skivstänger mm igen. Att styrketräna handlar ju fan så mkt om att känna sin kropp o just nu hänger inte knoppen med riktigt var gränser osv går..
Kroppen är i chock just nu i varje fall, jag skakar o svettas som fan trots att det gått två timmar och jag känner mig fullständigt slutkörd. Samtidigt är det gott som fan, jag har verkligen saknat detta.
|
|
|
2008-06-23, 21:56
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
I just detta läget handlar det kanske om att våga ta det lugnt också. Dvs att man inte forcerar som en maniac och blir skadad, övertränad, less osv. Mata på, gärna på gränsen, men också låta det ta en vecka till. Det här kommer att gå fin fint.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-06-24, 04:50
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
I just detta läget handlar det kanske om att våga ta det lugnt också. Dvs att man inte forcerar som en maniac och blir skadad, övertränad, less osv. Mata på, gärna på gränsen, men också låta det ta en vecka till. Det här kommer att gå fin fint.
|
Svär inte i min journal
Det finns inga genvägar till det perfekta ljuuuuuuudet.
|
|
|
2008-06-24, 07:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Kanske redan har besvarats innan, men har ej sett det. Höll du kosten medan du pausade från gymmandet? Musklerna lär ju finnas kvar iaf, och styrkan kommer snart tillbaka ska du se. Lycka till med träningen.
|
|
|
2008-06-24, 15:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Så himla kul att du är tillbaka! Du är snart på banan igen, det vet du
Kan ju dra min egen lilla resa: Hösten 2005 gjorde jag comeback på gymmet efter en sommar med nada motivation. Nedbantad och klen dessutom  Redan ett år senare började de seriösa tävlingstankarna återkomma. I december 2006 bestämde jag mig och resten vet du ju. Med denna lilla solskenshistoria (  ) vill jag bara påminna om att det går fortare än man tror att komma ikapp och förbi, hur surt det än känns i starten
|
|
|
2008-06-24, 17:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartjockis
Kanske redan har besvarats innan, men har ej sett det. Höll du kosten medan du pausade från gymmandet? Musklerna lär ju finnas kvar iaf, och styrkan kommer snart tillbaka ska du se. Lycka till med träningen.
|
Jepp, eller ja det beror på vad du menar med höll kosten. Tyvärr så låg jag kvar på samma nivå som då jag tränade, samma intag (vilket för en icke tränande person blir ett skapligt kcalplus...). Så volymen förblev densamma, men i samma veva som jag slutade med proteintillskotten (vassle o kasein) så har det råkat bli större andel kolhydrater i kosten. Det jag gillar med proteintillskott är just att jag kan reducera lite av kolhydraterna i käket, t.ex. vid frukost där jag normalt har väldigt svårt att få i mig just protein (och lätt får i mig kolhydrater).
Så jag har givetvis lagt på mig lite fett nu under denna period, men kanske inte SÅ mkt ändå (jag har folk i omgivningen som har lagt på sig betydligt mer under samma period).
Jag upplever att jag har tappat lite massa, men det återstår o se. Ska nog kunna få fart på maskineriet på allvar igen nu.
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Så himla kul att du är tillbaka! Du är snart på banan igen, det vet du
Kan ju dra min egen lilla resa: Hösten 2005 gjorde jag comeback på gymmet efter en sommar med nada motivation. Nedbantad och klen dessutom  Redan ett år senare började de seriösa tävlingstankarna återkomma. I december 2006 bestämde jag mig och resten vet du ju. Med denna lilla solskenshistoria (  ) vill jag bara påminna om att det går fortare än man tror att komma ikapp och förbi, hur surt det än känns i starten 
|
Joro, du lyckades verkligen riktigt bra vännen!.. kanonhärlig insats där, kommer sakna dig i årets tävlingar
Jag är bara lite bitter på mig själv, från att ha haft kanonbra träningsdisciplin, varje dag och på kvällstid då andra såsar ihop osv. Så plötsligt får jag för mig bara att skjuta på träningen... en dag.. två dagar.... tre dagar... ett halvår..
Jag kan med lätthet koppla det till att jag inte har varit speciellt nöjd med min tillvaro under samma period, "so I see the big picture". Får resa på mig igen bara o köra på, jag har betydligt kortare startsträcka nu än vad jag hade på sida 1 i denna journal.
|
|
|
2008-06-24, 17:30
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Idag har jag träningsvärk i pecs, biceps, övre rygg, triceps, axlar och mage.
Dessutom värker det i mina benhinnor. Kan bli så att jag tar en vilodag idag, om det inte blir ett benpass eller marklyft eller så. Får ta det lite varsamt dock känner jag, armarna kändes trötta imorse och runt lunch kom en träningsvärk som nu gör att jag rör mig med samma rörelsedynamik som Terminator...
|
|
|
2008-06-25, 16:19
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Nepp, det blev ingen träning igår och det dröjer någon dag innan jag kan ta tag i det igen nu, troligtvis först på fredag eller lördag. Håller på att försöka ordna flytt, boende osv nu så separationen kan fullföljas och det känns som om riktig träning är lite svår att hålla för närvarande. Fritiden går mer åt bodelning och annat skoj.
Tillbaka med nya pass i helgen.
/Skuggis
|
|
|
2008-06-27, 18:43
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
heh, ibland får man så man tiger...
Kände mig mest trött i armarna o så i måndags efter passet och när jag vaknade på tisdagen kändes armar o kropp mest bara trött. Tisdag eftermiddag/kväll började den bekanta träningsvärken komma, men väldigt sent från att jag kört passet i måndags.
I onsdags vaknade jag och träningsvärken började nu fan göra riktigt ont. Nåja, det ska ju vara värst dag2 sägs det... men det eskalerade ännu mer, särskilt nedre delen av vänster biceps (typ fästet) gjorde så ont så jag kunde fan inte röra armen igår. Det fick bli ZON-salva tamefan.
Idag fredag har jag fortfarande träningsvärk sedan i måndags. Armar och pecs går bara inte att sträcka ut...
Jag kanske borde ha tänkt på att ta det liiiiiiiiite lugnare nu då jag inte tränat på ett tag och började igen. Istället för att griskötta direkt... nåja, lika bra att chocka kroppen rejält, även om jag varit halvt invalid denna vecka :/
Känner av en halsinfektion dessutom.. kroppens svar på att jag fått träningsfnatt igen. Vilar dock idag, men imorgon ignorerar jag alla dessa krämpor, då ska det grisköttas igen.
|
|
|
2008-06-27, 18:45
|
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
hehehe, men hur många av oss är egentligen eftertänksamma när det kommer till träningen? Är man väl på gymmet så är det ju sååååå svårt att inte ta ut sig och lassa på lite vikt lixom
|
|
|
2008-06-27, 18:58
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Har man någon infektion i kroppen brukar träningsvärken bli betydligt värre tycker jag, har man dessutom grisköttat utan att ha tränat på ett tag  Pyssla om halsen ordentligt nu så att det kan forsättas med grisköttningen.
|
|
2008-07-02, 19:38
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Japps! Halsen är på bättringsvägen, så nu kan jag börja ta upp träningen igen. Har varit riktigt risig sedan i helgen, snuvig/täppt som fan och med en tennisboll i strupen... men nu börjar det ge med sig. Imorgon ska jag till en flygläkare för undersökning till elevtillstånd, så jag får bli frisk ikväll typ..
Lämnade in uppsägning på jobbet idag också och nu lämnar jag småländska buschen och styr min kos till Göteborg istället. Landar där 1'a september och det ska bli så jävla gott att utforska lite nya gym mm. Kommer dessutom bo ca 10 minuter från löparspår osv, om jag nu har flax och får lägenheten jag vill ha....
KUNG, livet är fan KUNG!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.
|

|