2008-05-27, 10:10
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Ok, dags för en liten frågestund för mina kära trådkramare.
1. Du är ute och tränar. Helt plötsligt cyklar en pendlare med jeans förbi dig med sin smutsiga MTB. Vad gör du?
2. Du får köpa valfri cykel och du får inte sälja den vidare. Vilken väljer du?
3. Tycker du spinning är ett bra substitut till att cykla?
4. Tar du alltid med dig dricka när du tränar?
5. Har du ringklocka på din träningscykel?
6. Rangordna stilbrotten. Cykla med linne/tubsockor/håriga ben/collegetröja.
7. Vilken cykeltävling fantiserar du om när du..tja..tar på dig själv?
8. Du får bara ägna dig åt en disciplin. Vilken väljer du? (MTB/LVG osv)
9. Vad blir ditt nästa cykelrelaterade inköp?
10. Ska du (eller har du) köra/kört vättern någongång?
|
|
|
2008-05-27, 10:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
1. Är jag ute och tränar, som i att jag cyklar fort, så händer det inte. Har aldrig – och kommer aldrig
2. Colnago. Ernesto Colnago
3. Bättre än alla andra substitut. Ändå bli svaret nej.
4. Nej
5. Nej
6. Det går inte att rangordna. Oändligheter är icke-rangerbara
7. Paris-Roubaix
8. HAHAHAHAHAHA! Sjukt kul skämt
9. En massa slitdelar såsom grepplinda, däck och böhs från ProBikeKit
10. Har, men ska definitivt inte. Aldrig mer. ”Om detta ska ni berätta”, eller vad det nu var man sa
|
|
|
2008-05-27, 10:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Jag brukar ju inte vara med och diskutera här, men läser det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
1. Du är ute och tränar. Helt plötsligt cyklar en pendlare med jeans förbi dig med sin smutsiga MTB. Vad gör du?
|
1. Beror på vilket pass jag kör och humör. Mest troligt att jag tänker att jag tar honom när det blir tävling och jag trycker på och att han antagligen bara vill köra om mig för att jag är tjej, men att jag spanar in kroppen lite för att avgöra om det verkligen är så eller om det är någon bra cyklist. Så typ ingenting.
2. Just därför jag inte är med och diskuterar... ingen koll på sådant. En triathloncykel, finaste på marknaden, vilken det nu är.
3. Ja..., men jag har bara provat ett pass för ca 10 år sedan.
4. Inte på korta pass, typ under 1-1,5 timme, om det nu inte är varmt ute eller jag ska köra mer än en intervall.
5. Nej. Har bara en racer och den har absolut ingen ringklocka, inte pappas MTB helelr som jag lagt beslag på. Däremot min kärringhonda, men cykling på den är inte träning.
6. Värst tubsockor, collegetröja, håriga ben, linne, helt ok, man måste ju bli lite solbränd.
7. Finns ingen ren cykeltävling. Däremot under 5,30 på en cykeldelen på en IM och fortfarande kunna spinga efter. IM på Hwaii såklart, Norseman i perioder.
8. Triathlon, såklart.
9. Ingen aning. Lite större är en temposadelstolpe eller en MTB (för att genomföra Finnmarksturen och ha som vinterträning).
10. 2 gånger. 2000 på en citybike med alldeles för stor ram, som ett nödvändigt ont för att få klassikern, cyklade tillsammans med pappa och vi stannade och åt i både Jönköping och Hjo. 2007 där jag satsade 7 mil, men insåg att jag inte skulle orka på en tillfredsställande tid (under 10) pga min svagheter (klungkörning och hänga med klungor uppför, åker man av klungorna i varje uppförsbacke är det rätt kört). Så jag rullade och inväntade lillasyster och pappa och tog sällskap med dem till mål.
|
|
|
2008-05-27, 10:59
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
1. Är jag ute och tränar, som i att jag cyklar fort, så händer det inte. Har aldrig – och kommer aldrig
2. Colnago. Ernesto Colnago
3. Bättre än alla andra substitut. Ändå bli svaret nej.
4. Nej
5. Nej
6. Det går inte att rangordna. Oändligheter är icke-rangerbara
7. Paris-Roubaix
8. HAHAHAHAHAHA! Sjukt kul skämt
9. En massa slitdelar såsom grepplinda, däck och böhs från ProBikeKit
10. Har, men ska definitivt inte. Aldrig mer. ”Om detta ska ni berätta”, eller vad det nu var man sa
|
1. Anledningen till frågan var mest en reflektion jag gjort. Jag pendlar ju till jobbet och det är ett regelrätt träningspass. Eftersom jag är snygg och har en ball räser så upplever jag att vissa ska mopsa. I morse så visste jag att det var någon bakom som flåsade (utan att se efter). Sen vid rödlyset så ställer han sig brevid. När det blir grönt sticker han som ett jävla skott. Komiskt. För efter rödlyset följer en rätt dryg backe (eller ja, en krusning, vi är ju trots allt i Sverige). Så vid halva får han givetvis mjölksyra och farten sjunker drastiskt. Då körde jag om i typ 35 eller nåt. Men varför betedde han sig sådär? Orka.
Dina andra svar var ju givetvis inga konstigheter. Men jag visste inte att du kört vättern. Berätta mer!
Senast redigerad av MasterChief den 2008-05-27 klockan 11:02.
|
|
|
2008-05-27, 11:02
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ironwoman
1. Beror på vilket pass jag kör och humör. Mest troligt att jag tänker att jag tar honom när det blir tävling och jag trycker på och att han antagligen bara vill köra om mig för att jag är tjej, men att jag spanar in kroppen lite för att avgöra om det verkligen är så eller om det är någon bra cyklist. Så typ ingenting.
2. Just därför jag inte är med och diskuterar... ingen koll på sådant. En triathloncykel, finaste på marknaden, vilken det nu är.
3. Ja..., men jag har bara provat ett pass för ca 10 år sedan.
4. Inte på korta pass, typ under 1-1,5 timme, om det nu inte är varmt ute eller jag ska köra mer än en intervall.
5. Nej. Har bara en racer och den har absolut ingen ringklocka, inte pappas MTB helelr som jag lagt beslag på. Däremot min kärringhonda, men cykling på den är inte träning.
6. Värst tubsockor, collegetröja, håriga ben, linne, helt ok, man måste ju bli lite solbränd.
7. Finns ingen ren cykeltävling. Däremot under 5,30 på en cykeldelen på en IM och fortfarande kunna spinga efter. IM på Hwaii såklart, Norseman i perioder.
8. Triathlon, såklart.
9. Ingen aning. Lite större är en temposadelstolpe eller en MTB (för att genomföra Finnmarksturen och ha som vinterträning).
10. 2 gånger. 2000 på en citybike med alldeles för stor ram, som ett nödvändigt ont för att få klassikern, cyklade tillsammans med pappa och vi stannade och åt i både Jönköping och Hjo. 2007 där jag satsade 7 mil, men insåg att jag inte skulle orka på en tillfredsställande tid (under 10) pga min svagheter (klungkörning och hänga med klungor uppför, åker man av klungorna i varje uppförsbacke är det rätt kört). Så jag rullade och inväntade lillasyster och pappa och tog sällskap med dem till mål.
|
2. Appappapp. Vi pratar inte bara prylar här. Du får gärna ta upp träningen mer. Det är för lite träningssnack här.
6. Tja, du är ju triathlet så det svaret var inte oväntat. Ni ska ju alltid vara snyggast på beachen.
10. Bra jobbat!
|
|
|
2008-05-27, 11:24
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
6. Tja, du är ju triathlet så det svaret var inte oväntat. Ni ska ju alltid vara snyggast på beachen.
|
Särskilt sexig solbränna får man av det korta linnet som ger en bred solrand runt midjan. Speciellt manliga triathleter gör sig därför extra bra på beachen.
|
|
2008-05-27, 11:55
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
|
1. Inget konstigt att man kan cykla snabbare än jag springer. Jo, lite kanske.
2. Frågar skaparn
3. Hyfsat
4. Nä
5. Minns inte, den stackarn rastas lite väl sällan
6. Collegetröja, tubsockor, linne. Håriga ben är ett måste, lite ihopklibbat av kedjeolja.
7. Tour de France
8. MTB (även fast jag aldrig riktigt provat)
9. Antagligen nya slangar/däck
10. ja, har kört 3 ggr.
|
|
|
2008-05-27, 12:22
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Särskilt sexig solbränna får man av det korta linnet som ger en bred solrand runt midjan. Speciellt manliga triathleter gör sig därför extra bra på beachen.
|
solrand?
|
|
|
2008-05-27, 12:24
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
1. Inget konstigt att man kan cykla snabbare än jag springer. Jo, lite kanske.
2. Frågar skaparn
3. Hyfsat
4. Nä
5. Minns inte, den stackarn rastas lite väl sällan
6. Collegetröja, tubsockor, linne. Håriga ben är ett måste, lite ihopklibbat av kedjeolja.
7. Tour de France
8. MTB (även fast jag aldrig riktigt provat)
9. Antagligen nya slangar/däck
10. ja, har kört 3 ggr.
|
Tre gånger? Inta illa. Sub10?
|
|
|
2008-05-27, 12:28
|
|
Triatleten
|
Citat:
solrand?
|
Observera gärna längden på linnet.
|
|
2008-05-27, 12:32
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Observera gärna längden på linnet.
[/IMG]
|
Jo, jag förstod det.
Försökte bara vara lustig efter din "tillsägning". Det lyckades inte.
Men vad är sexigast? Triathlonbränna eller cykelbränna? Eller, vad väljer du själv om du måste välja.
|
|
|
2008-05-27, 12:34
|
|
Triatleten
|
Citat:
Jo, jag förstod det.
Försökte bara vara lustig efter din "tillsägning". Det lyckades inte.
Men vad är sexigast? Triathlonbränna eller cykelbränna? Eller, vad väljer du själv om du måste välja.
|
Tillsägning? Jag skrev ju att det var sexigt
Så länge man inte har fotbollsbränna är allt tillåtet.
|
|
2008-05-27, 12:36
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Oh, precis vad jag behövde som giltigt skäl för att slippa plugga!
1. Jag skulle ta rygg på honom och sedan knäcka honom i första bästa uppförsbacke. I Uppsala finns typ en kulle så jag skulle kanske få ligga bakom och bida min tid ett bra tag, men det är trots allt roligast att köra om uppför.
2. Hm. Den första jag kommer att tänka på är en snygg Cérvelo-tempohoj som jag spanade in på vår duathlontävling förra helgen. Så antingen en sån, eller en kritvit DeRosa som cafécykel och väggprydnad. Eller möjligen en färgsprakande bmx (!), fast då enbart som väggdekoration. Om man aldrig får sälja cykeln så är det ju viktigt att den har en långsiktig funktion.
3. Nej. Jag kör spinning under vinterhalvåret, men några bra substitut till cykling utomhus i maj finns såklart inte.
4. Ja.
5. Nej. Fast jag har en lös som jag använt några gånger när jag cyklat från Salem till jobbet i Sickla. Det funkar inte att ta sig fram på cykelvägar en längre sträcka utan signalhorn.
6. Jag är inte kvalificerad att döma stil enligt regelboken, men får jag tycka fritt så säger jag att collegetröja är värst, följt av hår och tubsockor. Som den wannabe-triathlet jag är tänker jag fortsätta cykla i linne.
7. Jag är nog inte lika cyklosexuell som ni, för jag har faktiskt inga våta cykelloppsdrömmar.
8. Lögndetektorn skulle aldrig godkänna mitt svar vilket jag än gav. Vem är John Galt?
9. Om ~en vecka bör mina nya triathlonklubbkläder komma, om de nu räknas som tillräckligt cykelrelaterade. Idag köpte jag faktiskt en reservslang då jag insåg att min nuvarande förmodligen har för kort ventil.
10. Jag har kört. 2005 på 12:18. Kanske blir det start nästa år igen. Om jag hittar bra klungor och har bättre tur med vinden än senast (...I wish!) så ska jag kunna slå den tiden med besked.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2008-05-27, 12:38
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Tillsägning? Jag skrev ju att det var sexigt
Så länge man inte har fotbollsbränna är allt tillåtet.
|
Svara på alla 10 ovanstående frågor nu ffs
Jag håller på med en skolläxa.
|
|
|
2008-05-27, 12:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Fotbollsbränna = Bara brun mellan shorts och benskydd???
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.
|

|