Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-16, 07:12   #76
lovelysmile
Registered User

lovelysmiles avatar

Reg.datum: Mar 2008
Jag hade bättre saker för mig... några gånger.

Journal
lovelysmile är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 07:17   #77
Longshot
Registered User

Longshots avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag hade också bättre saker för mig - tyckte jag då iaf.

Jag spelade datorspel. Woho! Tur att den eran är över sen en lång tid tillbaka....
Gammal 2008-04-16, 07:26   #78
Dante
Registered User

Dantes avatar

Reg.datum: Jun 2003
Man tyckte det mesta sög, och hade 0 motivation. Tycker fortfarande att vårat skolsystem är långt ifrån optimalt. Har dock haft väldigt tur och jobbar med det jag vill. Men inte med hjälp av betyg utan mer kontakter och sånt man har lärt sig själv.

Har på första hand sett hur folk som har en akademisk bakgrund kan vara det minst användbara på en arbetsplats.

A better world than has ever been seen. A kingdom of conscience. A kingdom of heaven.
Dante är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 08:34   #79
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Jag skolka inte.
* Bra kompisar
* Bra skola
* Bra larare
* Trakigt att vara hemma
* Gymnasiet ar frivilligt och da kanns det smatt muppigt att skolka (iaf mycket).
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 11:07   #80
robin-
Registered User

robin-s avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tron Visa inlägg
Ja me! skollkade för kunnde allt typ jag sa nått lärarn bara va jag fattar inte! dom var somm jag var lärarenn nästtan jag gav dom lexorna i stället
Märks att du är en begåvning!

Ontopic: Skolkar eftersom jag ligger smått efter i ämnena, eller dom lektioner jag vet att det inte ger något att fara på. Det jobbiga är dock, att jag kan om jag försöker och orkar, men det gör jag ju inte
robin- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 11:11   #81
Tricklev
Spamming user

Tricklevs avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av tron Visa inlägg
Ja me! skollkade för kunnde allt typ jag sa nått lärarn bara va jag fattar inte! dom var somm jag var lärarenn nästtan jag gav dom lexorna i stället
Låt mig gissa, var detta i svenska?
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 11:37   #82
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Jag tror att tron skojade till det lite med tanke på inlägget han i sin tur citerade. jag hoppas det i alla fall.

jag själv skolkade aldrig på gymnasiet dock hände det ett fåtal gånger på högstadiet pga lathet.

Hade jag gått i skolan idag när det finns mycket mer som lockar så då finns nog risken att jag varit borta från fler lektioner. När jag skolkade var det enda man kunde göra sitta och glo på video etc. Alla polarna var i skolan och internet var ju inte så poppis på den tiden. Å andra sidan skulle 3-4 timmars håltimme gå fortare då man ju hade haft något att fördriva tiden med.

Vi hade någon form av klassbok som ordningsmannen i klassen lämnade fram till läraren vid varje lektion så det blev sedan statistik på hur många lektioner och hur många tillfällen vi varit borta. Minns en stjärna som gick om tvåan tre gånger som kom till vår klass och hade typ en frånvaro på 250 timmar och 80 tillfällen på en termin. På slutet av terminen dök han upp på en lektion där han alridg varit med förut och läraren frågade honom om han verkligen gick i klassen, jodå svarade han. -Varför har du inte varit med här tidigare då? -Nja, jag har varit sjuk från och till.
Gammal 2008-04-16, 13:15   #83
Nithian
Registered User

Nithians avatar

Reg.datum: Mar 2006
Här är anledningen till mina betyg:

Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Gör en krabba och skrik " VARE NÅ MER ELLER!!!!!!!!???"
Nithian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 20:00   #84
Pepparkakssmurfen
Banned User

Pepparkakssmurfens avatar

Reg.datum: Dec 2004
Skolkade massor för att spela C&C RedAlert på nätet

(Ja,det var längesen jag gick på gymnasiet...)
Pepparkakssmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 20:29   #85
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Skolkade av lathet. Ångrar mig nu.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 21:51   #86
tron
Registered User

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Låt mig gissa, var detta i svenska?
Nej Tricklev det var i träslöjd.
tron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 21:54   #87
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
För att lärarna och klasskamraterna var dumma i huvudet. Men framförallt för att jag att tappade gnistan.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 22:36   #88
KlopFer
Mr.KlopFis

KlopFers avatar

Reg.datum: Jan 2007
Haha detta inlägg kommer verkligen låta som en typisk tonårings argument om varför han skolkar från lektioner. Men detta är verkligen sant.

John Bauers lärare är verkligen skit dåliga. Missar lektioner/lägger inte upp några bra uppgifter och de uppgifter vi får skulle fan min 7 åriga lillesyrra klara. Man kan skolka 80% av tiden och ändå få MVG. Nae ibland får jag sådan jävla lust att nita någon av läraren så ni anar inte.

Vi har 3 timmars lektioner och fatta då när en lärare som vi hade i 2-3 ämnen inte kom på en månads tid och utan vikarie. Fatta hur mycket dödtid vi hade =/ Nu är det lite bättre dock, men det är efter det blev snack i media.
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 23:34   #89
Frida.B
Banned User

Reg.datum: May 2007
jag skolkade nästan alltid till de tidiga ämnena. Enbart för att jag får smått ångest över att gå upp tidigt om jag inte sovit ut. Jag har aldrig skolkat från något ämne och samtidigt varit kvar på skolområdet eller i närheten av skolan. Sen skolkade jag hela sista veckan av termin 3, för att betygen var satta och jag hade ingen lust att lalla runt i skolan när jag kunde göra bättre saker...
Frida.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-16, 23:46   #90
Avesta
Cavalleria Rusticana

Avestas avatar

Reg.datum: May 2004
Skolkade för att jag på förhand visste att jag skulle få högsta betyget i slutändan. Bra tider.
Avesta är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.