Jag tror att tron skojade till det lite med tanke på inlägget han i sin tur citerade. jag hoppas det i alla fall.
jag själv skolkade aldrig på gymnasiet dock hände det ett fåtal gånger på högstadiet pga lathet.
Hade jag gått i skolan idag när det finns mycket mer som lockar så då finns nog risken att jag varit borta från fler lektioner. När jag skolkade var det enda man kunde göra sitta och glo på video etc. Alla polarna var i skolan och internet var ju inte så poppis på den tiden. Å andra sidan skulle 3-4 timmars håltimme gå fortare då man ju hade haft något att fördriva tiden med.
Vi hade någon form av klassbok som ordningsmannen i klassen lämnade fram till läraren vid varje lektion så det blev sedan statistik på hur många lektioner och hur många tillfällen vi varit borta. Minns en stjärna som gick om tvåan tre gånger som kom till vår klass och hade typ en frånvaro på 250 timmar och 80 tillfällen på en termin. På slutet av terminen dök han upp på en lektion där han alridg varit med förut och läraren frågade honom om han verkligen gick i klassen, jodå svarade han. -Varför har du inte varit med här tidigare då? -Nja, jag har varit sjuk från och till.