Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-19, 14:22   #1
Fredfraud
Registered User

Reg.datum: Dec 2007
Några gitarr freaks?

Tänkte kolla om det fanns några andra gitarr freaks? Alltså sådana som shreddar löst och tappar off som fan? Eller som bara är fett intresserade av blues sidan av gitarr? Eller kanske klassiska gitarrister? Varför inte jazz?
Själv är jag nån blandning av alla.. tror jag.
Fredfraud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 15:39   #2
Hennish
Registered User

Reg.datum: Nov 2007
Jag har spelat gitarr sen 8an, går trean på gymnasiet nu så jag är ganska intresserad av gitarr ja. Lyssnar på det mesta men när det kommer till att spela så blir det mest hårdrock och blues/rock för att det är det enda jag kan haha. Orkar inte lära mig några jobbiga jazz-skalor för tillfället
Hennish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 15:45   #3
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Fredfraud Visa inlägg
tappar off
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 15:46   #4
Jazzgura
Registered User

Jazzguras avatar

Reg.datum: Jan 2007
Yes är gitarrist, läste musik på gymnasiet och fortsatte elgitarrstudier i Los Angeles för 2 år sedan. Nu är jag hemma i Sverige igen och läser till civilingenjör men jag lirar fortfarande mycket!

Tips för er som gillar att lira gitarr: Ut med er och spela med folk! Finns på tok för många sovrums-shredders!
Jazzgura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 15:50   #5
Hennish
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzgura Visa inlägg
Yes är gitarrist, läste musik på gymnasiet och fortsatte elgitarrstudier i Los Angeles för 2 år sedan. Nu är jag hemma i Sverige igen och läser till civilingenjör men jag lirar fortfarande mycket!

Tips för er som gillar att lira gitarr: Ut med er och spela med folk! Finns på tok för många sovrums-shredders!
Mm bedroomshredders är fan det värsta som finns!
Vart läste du i LA? Hade varit kul att läsa musik på nån folkis första kanske och sen eventuellt börja utomlands! Fast det jag ska fokusera på först är att få ihop ett band
Gammal 2008-01-19, 15:54   #6
Jazzgura
Registered User

Jazzguras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hennish Visa inlägg
Mm bedroomshredders är fan det värsta som finns!
Vart läste du i LA? Hade varit kul att läsa musik på nån folkis första kanske och sen eventuellt börja utomlands! Fast det jag ska fokusera på först är att få ihop ett band
Hehe indeed.. folkis är bra, mysigt med lite lagom sektkänsla. Jag läste på Musicians Institute i Hollywood. Utlandsstudier är sjukt roligt, ska försöka åka iväg sen till England under den utbildningen jag går nu.
Gammal 2008-01-19, 16:30   #7
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.

raQblads avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzgura Visa inlägg

Du har inget tips för oss som just börjat spela? Jag tragglar med "En busschaufför.." nu... haha
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 16:33   #8
Snabel
Registered User

Snabels avatar

Reg.datum: Oct 2005
Tappa inte motivationen, det blir bättre sen!
Gammal 2008-01-19, 16:38   #9
Jazzgura
Registered User

Jazzguras avatar

Se det ungefär som styrketräning/kondtitionsträning: gör det frekvent och glöm inte bort att ha roligt!
Gammal 2008-01-19, 17:32   #10
Honken
Girevik

Honkens avatar

Reg.datum: Aug 2007
Klassisk gitarrist. Har lirat i cirka 3 år, varav 1 år varit seriöst (privatlärare och uppträdanden).
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:43   #11
Hennish
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av raQblad Visa inlägg
Du har inget tips för oss som just börjat spela? Jag tragglar med "En busschaufför.." nu... haha
Jag kom ihåg att när jag började spela så ville jag lära mig för att jag var så otroligt musikintresserad och jag tyckte det var så grymt kul att lära sig något nytt! Det är ju lite annorlunda från person till person men om du har den inställningen kommer du gå långt! Ifall du går in med inställningen att du ska få brudar/vara cool osv osv så kommer det nog inte gå lika långt tyvärr... Men om du verkligen VILL lära dig för att du tycker det är kul och intressant med musik så är det bara att kämpa på! Riktigt kul när du märker hur mycket du har utvecklats

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.