Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-10, 22:17   #1666
Lelle Pelle
Registered User

Lelle Pelles avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Februari är det tänkt, men det beror förstås på strejken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lost_%28season_4%29
Är det manusförfattarna som strejkar? Vad är det de vill med denna strejk? Högre löner antar jag väl...
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-10, 22:32   #1667
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Wr...America_strike

http://en.wikipedia.org/wiki/Effect_..._on_television

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-10, 22:40   #1668
NiXPhoenix
Banned

Reg.datum: Oct 2003
Movies were selling in the range of between $40-$100 per tape, and the guild accepted a formula in which a writer would receive a small (0.3%) percentage of the first million of reportable gross (and 0.36% after) of each tape sold as a residual. As manufacturing costs for video tapes dropped dramatically and the home video market exploded, writers came to feel that they had been shortchanged by this deal.[12]

DVDs debuted in 1997 and rapidly replaced the more-expensive VHS format, becoming the dominant format around 2001. The previous VHS residual formula continued to apply to DVDs.

The WGA has proposed that writers receive 2.5% of distributor's gross for new-media sales and distribution.

Förstår inte ordet gross riktigt trots att jag slog upp det, menar de omsättningen eller vinsten?
0,36% är i vilket fall som helst löjligt lite. Att de fått sitta med samma avtal sen 80-talet när VHS började komma är dåligt. Okej om det är en ny grej och filmbolagen är lite skeptiska till om de kan tjäna pengar på det, men efter ett par år insåg de att de verkligen gjorde det. Men inte fan erbjöd dem manusförfattarna bättre villkor.

Senast redigerad av NiXPhoenix den 2007-12-10 klockan 22:42.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-11, 19:23   #1669
Longshot
Registered User

Longshots avatar

Reg.datum: Dec 2005
Undra hur det blir med 24, säsong 7... Avsnitt kvar att spela in, strejk på det och sen sitter Kiefer Sutherland i fängelse för rattfylla för femtielfte gången.
Gammal 2007-12-12, 18:52   #1670
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Säsongsavslutningen på Weeds var extremt bra, jag garvade röven av mig när Doug gick runt med banjon och spelade:

Jeeesus freaks are singing.... jesus freaks are singiiiing... pmlpöömlppppöömlll

Helt klart en av de bästa serierna.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.

Senast redigerad av Hades den 2007-12-12 klockan 18:54.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-12, 19:06   #1671
Greg
HBG:s Johnny Depp

Gregs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Movies were selling in the range of between $40-$100 per tape, and the guild accepted a formula in which a writer would receive a small (0.3%) percentage of the first million of reportable gross (and 0.36% after) of each tape sold as a residual. As manufacturing costs for video tapes dropped dramatically and the home video market exploded, writers came to feel that they had been shortchanged by this deal.[12]

DVDs debuted in 1997 and rapidly replaced the more-expensive VHS format, becoming the dominant format around 2001. The previous VHS residual formula continued to apply to DVDs.

The WGA has proposed that writers receive 2.5% of distributor's gross for new-media sales and distribution.

Förstår inte ordet gross riktigt trots att jag slog upp det, menar de omsättningen eller vinsten?
0,36% är i vilket fall som helst löjligt lite. Att de fått sitta med samma avtal sen 80-talet när VHS började komma är dåligt. Okej om det är en ny grej och filmbolagen är lite skeptiska till om de kan tjäna pengar på det, men efter ett par år insåg de att de verkligen gjorde det. Men inte fan erbjöd dem manusförfattarna bättre villkor.
Gross = Brutto.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-12, 19:10   #1672
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
Säsongsavslutningen på Weeds var extremt bra, jag garvade röven av mig när Doug gick runt med banjon och spelade:

Jeeesus freaks are singing.... jesus freaks are singiiiing... pmlpöömlppppöömlll

Helt klart en av de bästa serierna.
haha ja riktigt bra är det
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 16:52   #1673
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Hjälp!

Jag måste ha en ersättning till West Wing. Jag måste.

Den hade den skarpaste dialog jag någonsin sett i TV, och även om den upprepade sig ibland så var varje avsnitt nytt, fräscht och bara mer beroendeframkallande. Och politik gillar jag, så den var hel enkelt optimal.

Vad ska jag se nu? Har planerat börja se The Shield, men förväntar mig inte särskilt mycket politik i den.

Gammal 2007-12-16, 17:24   #1674
NiXPhoenix
Banned

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Greg Visa inlägg
Gross = Brutto.

Jo, jag slog upp det men förstår fortfarande inte.
Brutto=hela kakan före skatt om man pratar om lön eller hur?
Netto=lönen efter skatt t ex

"The WGA has proposed that writers receive 2.5% of distributor's gross for new-media sales and distribution."
Menar du att det skulle vara vinst före skatt? Är inte alls mycket isåfall.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 17:44   #1675
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Väldigt svår fråga angående Rescue Me:

I ett avsnitt av den fjärde(?) säsongen så är det en helt underbar scen där Tommy och Kenny går runt i en byggnad och pratar massa skit. De pratar bland annat om att ha sex med svarta tjejer och de letar även efter sänglampor i byggnaden som nyss brunnit. Scenen är väldigt lång utan klipp

Någon som vet vilket avsnitt jag pratar om?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 17:48   #1676
Hades
-

Hadess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Väldigt svår fråga angående Rescue Me:

I ett avsnitt av den fjärde(?) säsongen så är det en helt underbar scen där Tommy och Kenny går runt i en byggnad och pratar massa skit. De pratar bland annat om att ha sex med svarta tjejer och de letar även efter sänglampor i byggnaden som nyss brunnit. Scenen är väldigt lång utan klipp

Någon som vet vilket avsnitt jag pratar om?
Ja, S04E10.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Gammal 2007-12-16, 18:00   #1677
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
Ja, S04E10.
På bara 4 minuter? Imponerande

Tack som fan!
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 18:46   #1678
Hades
-

Hadess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
På bara 4 minuter? Imponerande

Tack som fan!
Såg det ganska nyligen Överbra serie. Varsågod.
Gammal 2007-12-16, 18:49   #1679
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Massa uppehåll, värdelöst.

Dexter saknar jag också.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 19:02   #1680
pabb
Registered User

pabbs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Hjälp!

Jag måste ha en ersättning till West Wing. Jag måste.

Den hade den skarpaste dialog jag någonsin sett i TV, och även om den upprepade sig ibland så var varje avsnitt nytt, fräscht och bara mer beroendeframkallande. Och politik gillar jag, så den var hel enkelt optimal.

Vad ska jag se nu? Har planerat börja se The Shield, men förväntar mig inte särskilt mycket politik i den.

Är en del politik i The Wire och Brotherhood, dock bara oflashig lokalpolitik Två riktigt bra serier för övrigt.
pabb är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.