Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-28, 17:20   #1426
Simson
Forskare

Simsons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Var trött, det började regna och jag ville bara hem.
Ajaj, låter inget roligt, kanske får belöna dig med en varm choklad Bra jobbat!
Gammal 2007-10-28, 17:35   #1427
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Simson Visa inlägg
Ajaj, låter inget roligt, kanske får belöna dig med en varm choklad Bra jobbat!
Varm choklad?? Då har jag ju bränt halva dagens kcal-budget

Tack för övrigt
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 18:19   #1428
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Precis så gjorde jag med dipsen! Några reps bara för att förbereda axlarna, vila en stund, sen maxning! På tävlingen fick man känna på dips- och chins-ställningarna i pausen när dom hade ställt fram grejerna på scen. Det var kanon!

Kul att se att det går bra för dig. Nu är det inte långt kvar. Själv har jag ont i handleden, den vänstra denna gången, så jag ska bara köra konditionsträning ett tag nu så den får läka. Lyfter en del på jobbet också, men det känns ju så fjantigt att sjukskriva sig för en sån grej...
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 18:44   #1429
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Precis så gjorde jag med dipsen! Några reps bara för att förbereda axlarna, vila en stund, sen maxning! På tävlingen fick man känna på dips- och chins-ställningarna i pausen när dom hade ställt fram grejerna på scen. Det var kanon!

Kul att se att det går bra för dig. Nu är det inte långt kvar. Själv har jag ont i handleden, den vänstra denna gången, så jag ska bara köra konditionsträning ett tag nu så den får läka. Lyfter en del på jobbet också, men det känns ju så fjantigt att sjukskriva sig för en sån grej...
Ja, att jag inte kommit på det förut Då hade jag förmodligen haft mycket roligare dips-siffror här i journalen...

Hmm, trist med handleden. Har du inte haft problem med det förut?
Finns nog de som sjukskriver sig för konstigare saker än så
Gammal 2007-10-28, 20:24   #1430
cam
Registered User

cams avatar

Kvällspromenad

Så vad gör man när träningen och hushållsgöromålen är avklarade? Jo, man tar med sina mörbultade ben ut på ytterligare en promenad. Blev en liten kvällsrunda på ca 35 min och jag var faktiskt pigg Inte regnade det heller utan var bara en sån där kolsvart, blåsig höstkväll med massa rasslande löv, precis som en höstkväll ska vara

Ja, man ska ju tycka att mörkret är jobbigt och deprimerande osv, men inte jag. Jag älskar hösten på alla sätt Ser inte alls fram emot snö och halka och sånt.

Nu ska jag stretcha mina stackars ben...
Gammal 2007-10-29, 09:10   #1431
camilla
Banned User

Citat:
Ja, att jag inte kommit på det förut Då hade jag förmodligen haft mycket roligare dips-siffror här i journalen...

Hmm, trist med handleden. Har du inte haft problem med det förut?
Finns nog de som sjukskriver sig för konstigare saker än så

Jo, jag har ju det, men då var det den högra. Hur sjutton lyckas man få ont på exakt samma ställe på båda händerna? Smala handleder är skit! *
Gammal 2007-10-29, 09:26   #1432
camilla
Banned User

Förresten, har du sett att inbjudan till Decembercupen finns på skkf.org nu?
Gammal 2007-10-29, 16:35   #1433
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Dags för lite nya bilder, tycker jag. Här sitter du med ditt livs form och delar inte med dig till oss, snålis!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 19:16   #1434
cam
Registered User

cams avatar

Måndag 29/10, morgoncardio och lunchpromenad

camilla: Japp, såg det. Vet inte om jag själv eller föreningen anmäler?
Tänk om jag skulle ha så fullt upp med förberedelser att jag glömde anmäla mig, hahahaha

Fed up: Precis, jag sitter här i min ensamhet och beundrar mig själv Planen är faktiskt att lägga ut bilder kommande helg. När det är Halloween och allt

Morgonens cardio bestod av samma procedur som i helgen, 40 min med många korta joggingsträckor. Tror att denna nya strategi satt lite fart på min förbränning för jag känner mig hårdare i kroppen än någonsin idag, samt att vågen rör sig stadigt nedåt igen. 47,1 kg i morse!

I morgon blir det dock bara promenad, för benen känns jätteslitna och jag ska köra dem lite extra i morgon dessutom.
Tycker förresten att mina ben tagit sig bra och fått finare form nu, dels för att de är hårdare men också för att jag slitit extra med dem .

Blev en 25 min promenad på lunchen också. Spännande värre i Borlänge idag, då polisen fått för sig att det var ökad rånrisk mot Dalarnas banker och särskilt Borlänges. Så de stod där i centrum med k-pistar i högsta hugg

Det hårde slitet och att jag varit strikt med maten även i helgen har visserligen gjort kroppen snyggare, men Jeeeesus Christ vad jag varit trött idag. En viss sömnbrist på detta och jag har knappt varit människa. Dessutom har jag haft nervryckningar vid ena ögat och min kollega sa att hon hört att det är ett säkert tecken på överansträngning. Hmmm, inte så bra. Måste komma i säng i tid denna vecka så jag inte blir sjuk...
Gammal 2007-10-29, 19:20   #1435
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Det hårde slitet och att jag varit strikt med maten även i helgen har visserligen gjort kroppen snyggare, men Jeeeesus Christ vad jag varit trött idag. En viss sömnbrist på detta och jag har knappt varit människa. Dessutom har jag haft nervryckningar vid ena ögat och min kollega sa att hon hört att det är ett säkert tecken på överansträngning. Hmmm, inte så bra. Måste komma i säng i tid denna vecka så jag inte blir sjuk...
Se för fasiken till och sov ordentligt! Det är fan livsviktigt när du kör såhär hårt! Testa att gå på yoga eller nåt sånt för att komma ned i varv om du har svårt med det. Lova mig att klämma in lite lugn tid för dig själv, ett skönt bad, en sovmorgon här och var, annars kommer du att paja dig själv och det har du inte råd med nu, du har en frikkin tävling upfront!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 19:46   #1436
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Se för fasiken till och sov ordentligt! Det är fan livsviktigt när du kör såhär hårt! Testa att gå på yoga eller nåt sånt för att komma ned i varv om du har svårt med det. Lova mig att klämma in lite lugn tid för dig själv, ett skönt bad, en sovmorgon här och var, annars kommer du att paja dig själv och det har du inte råd med nu, du har en frikkin tävling upfront!
Vet, jag jobbar verkligen på det nu. Vore riktigt surt att sabba alltihop på målsnöret, jag är livrädd att bli sjuk och sånt skit nu.

Svårt dock när man knappt har fritid, men men..

Ta ett bad var förresten en bra idé, där så du något. Kanske ska inta mitt kvällsmål i badet ikväll, jag är lite frusen
Gammal 2007-10-30, 08:50   #1437
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Feddan är en klok ung dam!
Sömnen är så himla viktig, det är den alltid, men speciellt när man dietar och inte får tillräckligt med energi in. Peter skakar alltid på huvudet åt mig när jag vill gå och lägga mig runt 20-21:30, men jag behöver verkligen det för att orka träna och leva, åtminstone under diet eller tunga perioder. Kroppen får bestämma hemma hos oss!
Gammal 2007-10-30, 10:22   #1438
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis Visa inlägg
Feddan är en klok ung dam!
Sömnen är så himla viktig, det är den alltid, men speciellt när man dietar och inte får tillräckligt med energi in. Peter skakar alltid på huvudet åt mig när jag vill gå och lägga mig runt 20-21:30, men jag behöver verkligen det för att orka träna och leva, åtminstone under diet eller tunga perioder. Kroppen får bestämma hemma hos oss!
Absolut, sömnen är jätteviktig när man inte får återhämtning på annat sätt.

I helgen blev det tyvärr så att jag lade mig tidigast 23 och det har jag insett inte funkar just nu. Jag vaknar senast 6.30 på helgerna oavsett när jag lägger mig. Så det måste bli sovtajm senast 22.

I natt väckte sambons hostningar mig vid 3-tiden, varpå jag genast vevade igång tankarna "shit vad jag måste somna om nu så att jag inte blir sjuk, det är bara 2 timmar tills jag ska upp". Lätt att somna om då Slumrade en stund på slutet iaf. Så jag har inte kunnat sova bort gårdagens förkylningskänningar tyvärr. Känns lite bättre nu dock. Jobbar just nu intensivt bort de negativa katastroftankarna också
Gammal 2007-10-30, 10:31   #1439
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Trist med negativa katastroftankar, det blir ju inte bättre av förkylningskänslor och sömnbrist heller! Hoppas du lyckas hålla dem stången. Jag är otroligt beroende av att sova tillräckligt och jag kan bara föreställa mig hur det kan kännas under en deff. Hejar litet extra på dig såhär på upploppet!
Gammal 2007-10-30, 12:05   #1440
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
håller på med en genomgång av anti-förkylningpreparat för en polares skull.
de som faktiskt ger resultat på att slippa förkylning eller minska symptomen är röd solhatt (ex echinea) och Quercitin.
för att stärka immunförsvaret -vitaminer ex (C-vitamin från naturen)antioxidanter (ex astaxin), vitlök och zink

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.