2007-09-30, 18:23
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb
Jag är uppfostrad konservativt, alltså betalar jag. Dagens moderna samhälle där killar och tjejer ses som ett är nästan skrämmande.
|
jobbigt att din manlighet måste sitta i plånboken.
känns inte det lite lamt?
Det härstammar väl ifrån att killar tjänar mer än tjejer?
|
|
2007-09-30, 18:27
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av backflash
Klart jag kan. Men vad har din andra mening med min teori att göra?
|
Jag kan ha missuppfattat men jag tog det som att du tyckte att "Killar bjuder" principen tillhör könsroller och att jag, som är emot dessa, hycklar till det eftersom jag inte har några problem med att utnyttja dessa, sålänge de nyttjar mig individuellt.
|
|
|
2007-09-30, 18:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
jobbigt att din manlighet måste sitta i plånboken.
känns inte det lite lamt?
Det härstammar väl ifrån att killar tjänar mer än tjejer?
|
Yes. Förstår inte varför män inte får vara gold-diggers
På tal om att känna sig "skyldig" när man blir bjuden på mat kan jag bara instämma. Jag snyltar gärna på polarens smirnoff, men får dåligt samvete om han bjuder mig på fyllekäk 6h senare. Och jag kommer inte från en håla på landet heller utan Danmarks ex-huvudstad. Så det så!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2007-09-30, 18:30
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Jag kan ha missuppfattat men jag tog det som att du tyckte att "Killar bjuder" principen tillhör könsroller och att jag, som är emot dessa, hycklar till det eftersom jag inte har några problem med att utnyttja dessa, sålänge de nyttjar mig individuellt.
|
Ja, du borde, i jämnstäldhetensnamn säga nejtack till drickan.
|
|
|
2007-09-30, 18:32
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Ja, du borde, i jämnstäldhetensnamn säga nejtack till drickan.
|
Vilket jäkla skitsnack.
|
|
|
2007-09-30, 18:36
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
Vilket jäkla skitsnack.
|
Visst formulerade jag det på ett speciellt sätt, men det faktum att du utnyttjar könsrollen att män ska bjuda kvinnor på dricka... för att få dricka...
Ser du vart jag är påväg?
Du utnyttjar könsrollen . <--- Notera punkten.
|
|
|
2007-09-30, 18:38
|
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Kontentan är väl att det är ok att låta sig bjudas bara man känner sig bekväm med det hela. Det är ju fritt för den som bjuder om den vill eller inte. Men bara för att man kan tänka sig att bli bjuden på en sak är det inte samma sak som att man vill bli bjuden på allt.
|
|
2007-09-30, 18:39
|
|
|
Heinoist
|
Citat:
|
Du är emot könsroller; du uppskattar inte det som kallas könsroller.
Killar bjuder - i tron att få ligga eller inte, i ett fall verkar de vara korkade; Ett upprätthållande av könsroller oavsett om man får ligga eller inte.
Dessa bygger i grund och botten på representationer, vad som syns/tänks/sägs/menas, må de vara manifesta eller mentala. De är med andra ord kollektiva i och med att de byggs upp individuellt. Så även om sprit är trevligt när det är gratis, så är det svårt att säga att det som i vardagligt tal kallas könsroller inte upprätthålls här - oavsett om killen får ligga eller inte. Att du sen bjuder nån grabbhalva på sprit har inte mycket med saken att göra.
|
2007-09-30, 18:40
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Visst formulerade jag det på ett speciellt sätt, men det faktum att du utnyttjar könsrollen att män ska bjuda kvinnor på dricka... för att få dricka...
|
Nej du förstod inte vad jag skrev.
Jag tycker inte att det är en könsroll att män ska bjuda på dricka, därav nyttjar jag den! Jag har bjudit ruskigt mycket killar på öl och inte gör det mig till en man.
|
|
|
2007-09-30, 18:41
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jag tycker inte att det är LadyInsane som utnyttjar sin könsroll utan killarna som bjuder på dricka. Det är dom som försöker utnyttja ett system där mannen ska försörja kvinnan och kvinnan ska i sin tur återgälda med sex m.m. Bara för att hon tackar ja till att bli bjuden på sprit innebär inte att hon accepterar systemet. Och jag är säker på att hon hade tackat ja till en gratis drink från en en tjej, eller hur?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2007-09-30, 18:41
|
|
|
Spamming user
|
Jag tycker inte att det är en könsroll att man ska tjäna mer än kvinnor.
Därför nyttjar jag den, och tjänar mer än min syster och kvinnliga bekanta.
Förstår du inte vart ditt tänkande slår fel?
|
|
|
2007-09-30, 18:42
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Jag tycker inte att det är LadyInsane som utnyttjar sin könsroll utan killarna som bjuder på dricka. Det är dom som försöker utnyttja ett system där mannen ska försörja kvinnan och kvinnan ska i sin tur återgälda med sex m.m. Bara för att hon tackar ja till att bli bjuden på sprit innebär inte att hon accepterar systemet. Och jag är säker på att hon hade tackat ja på en gratis drink från en en tjej, eller hur?
|
Jo, sålänge du accepterar, och lever såsom könsrollarna säger, så inte bara accepterar du dom, utan du stödjer dom även.
|
|
|
2007-09-30, 18:43
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Jag tycker inte att det är LadyInsane som utnyttjar sin könsroll utan killarna som bjuder på dricka. Det är dom som försöker utnyttja ett system där mannen ska försörja kvinnan och kvinnan ska i sin tur återgälda med sex m.m. Bara för att hon tackar ja till att bli bjuden på sprit innebär inte att hon accepterar systemet. Och jag är säker på att hon hade tackat ja till en gratis drink från en en tjej, eller hur?
|
Tack SteveBC, riktigt bra post!
|
|
|
2007-09-30, 18:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo, sålänge du accepterar, och lever såsom könsrollarna säger, så inte bara accepterar du dom, utan du stödjer dom även.
|
Jo men det faktum att hon tar emot sprit utan att känna sig förpliktigad att göra något tillbaka är ju ett sätt att slå tillbaka mot vad könsrollerna säger, iaf enligt mig
|
Citat:
|
|
|
|
2007-09-30, 18:46
|
|
|
Starkare
|
Citat:
|
Folk definerar könsroller olika. Jag ser det inte som en könsroll att killen bjuder på en drink. Jag ser det som ett idiotiskt försök till action.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:20.
|

|