2007-09-29, 22:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen
Beror väl på hur ofta hur ofta du går på date då kanske. Du får spara dig till mer speciella tjejer kompis.
|
Hon får en burk ravioli av märket Eldorado om jag får ligga först.
|
2007-09-30, 10:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag gillar att göra saker tillsammans, så vi kör springnota. Tillsammans.
|
|
|
|
2007-09-30, 16:37
|
|
|
"Fåfäng medlem"
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag är uppfostrad konservativt, alltså betalar jag. Dagens moderna samhälle där killar och tjejer ses som ett är nästan skrämmande.
England nästa för min del, Cambridge är fint konservativt, synd att tjejerna i England ser allt annat än bra ut =/
|
|
|
2007-09-30, 16:51
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Jag gillar att betala, men insisterar hon får hon självklart betala för sig.
|
2007-09-30, 17:09
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Jag hatar att bli bjuden, verkligen, känns bara fel på något vis. Som någon sa i början av tråden, fast lite omvänt: Jag tycker det är lika självklart att man delar på notan som att man delar på hushållssysslorna. Undantag finns givetvis...
|
2007-09-30, 17:16
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Nej, pöjkar får inte bjuda mig på middag. Dela rakt av känns oftast bäst.
Bjuda på fika däremot är helt okej, sålänge jag bjuder nästa gång.
Bjuda på dricka på krogen får pojkarna göra om d vill..
|
|
|
2007-09-30, 17:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
|
Haha men vafan  Sprit går alltid hem verkar det som
T: Självklart hade jag bjudit om det var mitt initiativ, tja så länge hon inte hade insisterat på annat såklart.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2007-09-30, 17:20
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Haha men vafan  Sprit går alltid hem verkar det som
|
*whistle*
edit: INTE skumma drinkar
|
|
|
2007-09-30, 17:38
|
|
|
"Fåfäng medlem"
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
|
Detta är väldigt roligt och synonymt med (inte sagt att LadyInsane är sådan) småstadsmänniskor och förortspack. Att bli bjuden på mat är inte okej för det känns som att man blir skyldig nåt. Att bli bjuden på drinkar på krogen är heeeelt okej. Vad är grejen? Känns det inte bara billigt att klänga på folk på krogen för att få gratis dricka? Känner ni inte att ni måste ge tillbaka något då?
Konstigt att jag aldrig stött på en artig och väluppfostrad tjej från bättre bemedlade familjer som bråkat om notan, borde de inte vara dessa som gärna vill betala för sig, de har ju absolut ekonomi för det? eller är de så att dessa tjejer är så trygga i sig själva att de inte behöver bråka om en nota för att inte känna sig underlägsna, att de inte har något problem med att tjejer är tjejer och killar är killar. Jag vet inte, vad tror ni?
|
|
|
2007-09-30, 17:39
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Bjuda på en måltid och fika går väll, brukar jongleras fram och tillbaks där. Däremot att bjuda tjejer på drinka är ett no no, finns det folk som ens gör det?
Trodde det bara hände i filmer.
Edit: Vad är idén med det ens? Är det ett försök att säga "vel knola" fast man är för blyg för att snacka med henne? Funkar det? Tar tjejerna det som en komplimang, eller skakar dom av sig det och sedan går tillbaks till sitt tjejgäng om hur snygga dom är?
Edit2: Att ta emot drinkar på krogen är prostition.
|
|
|
2007-09-30, 18:04
|
|
|
Starlight Destroyer
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb
Detta är väldigt roligt och synonymt med (inte sagt att LadyInsane är sådan) småstadsmänniskor och förortspack. Att bli bjuden på mat är inte okej för det känns som att man blir skyldig nåt. Att bli bjuden på drinkar på krogen är heeeelt okej. Vad är grejen? Känns det inte bara billigt att klänga på folk på krogen för att få gratis dricka? Känner ni inte att ni måste ge tillbaka något då?
Konstigt att jag aldrig stött på en artig och väluppfostrad tjej från bättre bemedlade familjer som bråkat om notan, borde de inte vara dessa som gärna vill betala för sig, de har ju absolut ekonomi för det? eller är de så att dessa tjejer är så trygga i sig själva att de inte behöver bråka om en nota för att inte känna sig underlägsna, att de inte har något problem med att tjejer är tjejer och killar är killar. Jag vet inte, vad tror ni?
|
+1
|
|
|
2007-09-30, 18:15
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb
|
Jag är emot könsroller!
Just drinkprincipen har att göra med att de flesta killar bjuder mig på drinkar för att få lite "booty". Majoriteten är alltså idioter och får skylla sig själva! ha!
|
|
|
2007-09-30, 18:19
|
|
|
Heinoist
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Jag är emot könsroller!
Just drinkprincipen har att göra med att de flesta killar bjuder mig på drinkar för att få lite "booty". Majoriteten är alltså idioter och får skylla sig själva! ha!
|
Du är emot könsroller, dessa är per se kollektivistiska, men de som gynnar dig ur ett individualistiskt perspektiv funkar - ja så länge man får sprit så!!!one391
|
2007-09-30, 18:20
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Ursprungligen postat av backflash
Du är emot könsroller, dessa är per se kollektivistiska, men de som gynnar dig ur ett individualistiskt perspektiv funkar - ja så länge man får sprit så!!!one391
|
Du kan tycka så om du vill. Dock har jag bjudit killar på drinkar flera gånger, så nej din teori håller inte!
|
|
|
2007-09-30, 18:22
|
|
|
Heinoist
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Du kan tycka så om du vill. Dock har jag bjudit killar på drinkar flera gånger, så nej din teori håller inte!
|
Klart jag kan. Men vad har din andra mening med min teori att göra?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:20.
|

|