Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-10, 18:02   #16
aitamaa
( . )( . )

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Det är inte otur om man blir tagen för fortkörning. Man får skylla sig själv helt enkelt.
klart man får skylla sig själv, men det är lik förbannat otur att dom lazra mig.
aitamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:03   #17
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Uppenbart behöver du åka tillbaka till körskolan då du inte förstår det som står på vägmärkena.
jag behöver inte läsa skyltarna jag visste hur fort man fick köra men sket i det.
Gammal 2007-09-10, 18:04   #18
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av aitamaa Visa inlägg
klart man får skylla sig själv, men det är lik förbannat otur att dom lazra mig.
Hur tänker du nu?

Hade du inte kört för fort så hade inget hänt, eller hur? Det är väl du själv som kontrollerar hur fort du färdas? Det har inget med tur eller otur att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:05   #19
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Det är inte otur om man blir tagen för fortkörning. Man får skylla sig själv helt enkelt.
Det beror på hur mycket man kör. jag kör 3-4000 mil om året och har bestämt mig för att inte få fortkörningsböter på arbetstid. Men att aldrig missa en skylt, eller bara glömma bort sig på en 2 mil lång 50 sträcka, eller följa trafikrytmen är fan ta mig helt omöjligt.
(Tragi)komiskt så har dödstalen ökat i trafiken nu när polisen toksatsat på fartkontroller-allt handlar inte om fart.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:07   #20
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Hur tänker du nu?

Hade du inte kört för fort så hade inget hänt, eller hur? Det är väl du själv som kontrollerar hur fort du färdas? Det har inget med tur eller otur att göra.
Läs vad jag skrev, jag körde medvetet för fort.. Men det var otur för mig att dom lazrade mig.
Gammal 2007-09-10, 18:07   #21
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Det beror på hur mycket man kör. jag kör 3-4000 mil om året och har bestämt mig för att inte få fortkörningsböter på arbetstid. Men att aldrig missa en skylt, eller bara glömma bort sig på en 2 mil lång 50 sträcka, eller följa trafikrytmen är fan ta mig helt omöjligt.
(Tragi)komiskt så har dödstalen ökat i trafiken nu när polisen toksatsat på fartkontroller-allt handlar inte om fart.
Men det har fortfarande inte med tur eller otur att göra. Du kan ju inte skylla på otur om du missar en trafikskylt liksom.

Jag har själv fått fortkörningsböter en gång, inget att säga om det. Jag körde ju för fort och förtjänade böterna.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:09   #22
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Hur tänker du nu?

Han tänker som så, att det var otur att just han blev lazrad. I flesta fallen kommer man undan med fortkörningar, och således var det oturligt för honom att han blev lazrad just när han körde för fort.

Varför måste alla vara sånna jäkla pretton?

Hoppas du får behålla ditt körkort, aitamaa. Och kör försiktigt i framtiden! Speciellt när du agerar yrkeschaufför. Den enda som tjänar på att man kör för fort i sitt arbete brukar vara arbetsgivaren, och denne tjänar bara på det tills den anställda förlorar sitt körkort.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:11   #23
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Han tänker som så, att det var otur att just han blev lazrad. I flesta fallen kommer man undan med fortkörningar, och således var det oturligt för honom att han blev lazrad just när han körde för fort.

Hoppas du får behålla ditt körkort, aitamaa. Och kör försiktigt i framtiden!
Tack för att du förstår mig och tack för att du hoppas att jag får behålla mitt körkort.
Gammal 2007-09-10, 18:13   #24
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:

Word. Självklart är det otur om man blir tagen oftare än andra som kör lika mycket och lika fort. Att man får skylla sig själv har ju ingen bestridit.

Man behöver ju inte förutsätta att en person som åkt dit för fortkörning kör som en livsfarlig tok.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:16   #25
stevooooo
Registered User

stevooooos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Trode att man som yrkeschaufför hade mer vett än att bryta mot trafikregler medvetet. Vet dock inte omständigheterna............
Tror lagen säjer att om man upprepat åker dit för förtkörning eller dyl kan dom återkalla körkortet men om upprepat är 2 eller 5 ggr det är ju en anna sak............
stevooooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:22   #26
Spiffy
Smalfet med lem

Spiffys avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:

Ja att folk bara orkar.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:22   #27
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Ursprungligen postat av stevooooo Visa inlägg
Trode att man som yrkeschaufför hade mer vett än att bryta mot trafikregler medvetet. Vet dock inte omständigheterna............
Tror lagen säjer att om man upprepat åker dit för förtkörning eller dyl kan dom återkalla körkortet men om upprepat är 2 eller 5 ggr det är ju en anna sak............

tror det är 3 varningar men jag är inte säker.. och jag har bara fått 1 varning.. men 3 fortkörningar.. så vi får se hur det går..
Gammal 2007-09-10, 18:24   #28
aitamaa
( . )( . )

fråga nr2. I händelse av återkallat körkort, får jag tillbaka alla korten sen då? har haft bilkörkort sen 2004, men C och E sen i våras..
Gammal 2007-09-10, 18:24   #29
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av stevooooo Visa inlägg
Trode att man som yrkeschaufför hade mer vett än att bryta mot trafikregler medvetet.
Heh, jag har då aldrig åkt varken buss eller taxi som inte legat minst 10km/h över fartgränsen.

Tror man är mera riskbenägen i trafiken om man kör ofta, man anser sig nog undermedvetet ha så pass mycket erfarenhet att skyltningen mera är rekomendationer än något man faktiskt måste lyda
Gammal 2007-09-10, 18:27   #30
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Heh, jag har då aldrig åkt varken buss eller taxi som inte legat minst 10km/h över fartgränsen.

Tror man är mera riskbenägen i trafiken om man kör ofta, man anser sig nog undermedvetet ha så pass mycket erfarenhet att skyltningen mera är rekomendationer än något man faktiskt måste lyda
Kan stämma jag kör inte 50 mitt i stan bara för att man får det, kanske bara kör 30 ändå?!.. Men däremot när jag ligger och kör landsväg kanske jag kör xx för fort.. och jag ser inget fel med det.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.