Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-01, 06:07   #346
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Koloftw Visa inlägg
+1. Tom. lärarna märker när man kör IF .

Det låter för mig som om du under dagen sakta sackar ihop i bänken och låter ögonen långsamt vandra längs taklisterna. Inte alls ovanligt hos elever som slarvar med ( eller t o m inte får ) frukosten för att därefter uppleva skolmaten äcklig och inte äter den heller*

För läraren är det ju bra för du STÖR ju inte men för din egen skull kanske du skulle göra omprioriteringar i livet.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 06:26   #347
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Svar ja.
Så hur mycket kalorier pratar vi om?
Gammal 2007-09-01, 08:05   #348
Bönne
Lamer

Bönnes avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag tycker inte att man blir slö, varken mentalt eller fysiskt.

Mina absolut bästa tider på en slinga jag springer, har jag gjort när jag inte käkat på nära ett dygn. Samt tycker jag visst att man är klar i huvudet, inte märkt koncentrationssvårigheter eller svårigheter med att förstå invecklade saker.
Bönne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 11:10   #349
Grandmaster
Registered User

Grandmasters avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Så hur mycket kalorier pratar vi om?

Eftersom det är fråga om ett dos-respons förhållande så bör man ligga så nära noll som möjligt. Med det sagt så kommer inte en skvätt mjölk till kaffet, eller 6 g EAA, utgöra något större problem.
Gammal 2007-09-01, 11:23   #350
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
så nu svälter alla här på kolo sig för att hetsäta efter träning? Låter intressant men ja vill inte pröva förräns ja läst mänskliga studier, eller finns det? Låter väldigt plågsamt...
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 12:14   #351
Koloftw
Banned

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Teoretiskt sett, större. Vad det får för praktiska konsekvenser kan man spekulera om, men jag körde under en period på 6 veckor mina pass på fastande mage. Utvecklingskurvan, dvs mina förväntade ökningar, skiljde sig inte från tidigare pass (med pre-workout målet). Det ska påpekas att jag för en nitisk dokumentation på det här, och höll alla andra variabler konstanta, för att kunna göra en rättvis utvärdering. Jag upplevde mig mer motiverad och nästan euforisk efter passen (som i regel utfördes efter 16-18 timmar fasta). Nackdelarna var att återhämtningen mellan seten var sämre och drop off i styrka mellan seten var något högre (dvs max prestation på set 2 var ibland sämre än tidigare pass, även om den kunde vara högre på set 1) - ganska signifikanta nackdelar å andra sidan.
Okej, interessant.

Jag tror att jag fortsätter köra på fastande mage så länge, då det rent mentalt passar mig bättre.

Skriv gärna lite mer om det här med träning på fastande magenär (om) du får reda på mer om det.
Koloftw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 12:16   #352
Koloftw
Banned

Citat:
Eftersom det är fråga om ett dos-respons förhållande så bör man ligga så nära noll som möjligt. Med det sagt så kommer inte en skvätt mjölk till kaffet, eller 6 g EAA, utgöra något större problem.
Hmm, så lightdricka med 1 kcal/100g gör inget? Såvida man inte häller i sig litervis, dvs.
Gammal 2007-09-01, 12:17   #353
Koloftw
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Det låter för mig som om du under dagen sakta sackar ihop i bänken och låter ögonen långsamt vandra längs taklisterna. Inte alls ovanligt hos elever som slarvar med ( eller t o m inte får ) frukosten för att därefter uppleva skolmaten äcklig och inte äter den heller*

För läraren är det ju bra för du STÖR ju inte men för din egen skull kanske du skulle göra omprioriteringar i livet.
Nu missuppfattade du mig nog - jag gör bättre ifrån mig i skolan på fastande mage. *whistle*
Gammal 2007-09-01, 12:38   #354
Bönne
Lamer

Bönnes avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
så nu svälter alla här på kolo sig för att hetsäta efter träning? Låter intressant men ja vill inte pröva förräns ja läst mänskliga studier, eller finns det? Låter väldigt plågsamt...
Jag äter så per automatik, dock inget slaviskt, äter när jag känner för det. Jag äter aldrig frukost och sällan lunch, så blir praktiskt taget som periodisk fasta, fast inte varje dag.

För min del är det i alla fall en trivselsak. Levt liknande hela mitt liv egentligen. I grundskolan åt jag sällan frukost, samt åt jag inte skolmat.

För oss som inte har problem med att de är hungriga ständigt, utan tvärtom, sällan blir särskilt matsugna, så tror jag bara det är positivt, då man istället bygger upp en aptit under hela dagen och sedan kan få i sig tillräckligt med kalorier när det väl blir dags att äta, samt en tiddsparare - i alla fall för mig.
Bönne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 14:36   #355
Grandmaster
Registered User

Grandmasters avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Hmm, så lightdricka med 1 kcal/100g gör inget? Såvida man inte häller i sig litervis, dvs.

Med tanke på vad jag nyss skrev, kan du väl för fan dra en egen slutsats?
Gammal 2007-09-01, 15:48   #356
Aasa
Registered User

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Med tanke på vad jag nyss skrev, kan du väl för fan dra en egen slutsats?
Raggar du kunder eller är du alltid sådär trevlig?

On topic så kan jag säga att jag själv mår fint och det inte alls är plågsamt att fasta större delen av dagen.
Aasa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 16:44   #357
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Citat:
Nu missuppfattade du mig nog - jag gör bättre ifrån mig i skolan på fastande mage. *whistle*

Då missförstod jag dig alldeles. Ber så mycket om ursäkt.

Men nu vet jag att elever som äter dåligt är lågpresterande...alltså är det bara till att uppmana alla ungdommar att komma fastande till skolan. Skolpolitikerna i kommunerna kommer att jubla, INGEN skollunch. Tänk så mycket pengar en barnrik kommun kan spara.
Gammal 2007-09-01, 16:51   #358
Englund
Registered User

Englunds avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Då missförstod jag dig alldeles. Ber så mycket om ursäkt.

Men nu vet jag att elever som äter dåligt är lågpresterande...alltså är det bara till att uppmana alla ungdommar att komma fastande till skolan. Skolpolitikerna i kommunerna kommer att jubla, INGEN skollunch. Tänk så mycket pengar en barnrik kommun kan spara.
Tror du dessa skolungdomar äter igen det senare? Hmm....! Du skulle ta dö på dom stackarna
Englund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 17:13   #359
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Jag tror att de fyller på rejält med skräpmat
Sedan ligger det inte i tonåringarnas natur att röra sig mer än absolut nödvändigt.
Gammal 2007-09-01, 17:30   #360
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Jag tror att de fyller på rejält med skräpmat
Sedan ligger det inte i tonåringarnas natur att röra sig mer än absolut nödvändigt.
ja fy fan för ohälsa. Så ottraktivt, och ohälsosamt förstås.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:36.