Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Prostitution
Både köpa och sälja ska vara lagligt 91 65.00%
Bara sälja ska vara lagligt 9 6.43%
Bara köpa ska vara lagligt 4 2.86%
Både köpa och sälja ska vara olagligt 36 25.71%
Antal röster: 140. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-06, 23:37   #76
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Med nuvarande sexköpslag är det ju inte olagligt.
Olagligt med bordeller samt svårt att få kunder då.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:37   #77
Mescreant
Banned

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Lönnmord har alltid förekommit, varför inte göra situationen för lönnmördare så dräglig som möjlig?

Jag tycker det är fel att människor ska kunna köpas och hanteras som bytesvaror, som köttstycken på i slaktarens fönster på marknaden.
Det var en liknelse av rang!
Jag förespråkar att situationen för de så kallade "offren" skall göras så dräglig som möjlig. Vilket redan görs för lönnmördares offer i den mån det går.
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:39   #78
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Lönnmord har alltid förekommit, varför inte göra situationen för lönnmördare så dräglig som möjlig?

Jag tycker det är fel att människor ska kunna köpas och hanteras som bytesvaror, som köttstycken på i slaktarens fönster på marknaden.
+1

Väl uttryckt.
Gammal 2007-06-06, 23:39   #79
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
På vad sätt? Tror du killen som hade sex med mig såg det som ofrivilligt från min sida? Det tror inte jag.
Jaha, nu vill jag inte vara sådan men det är ju dina egna demoner du måste slåss med och inte föra över på andra. Jag behandlar tjejer som vuxna varelser med sunt förnuft, om tjejen vill ha sex med mig och har sex med mig så vägrar jag leka psykolog och få ut om det var en "guilt trip" eftersom jag bjöd på plusmeny till bigmac:en.

Hur vet du att du inte tvingat killar till sex?
Gammal 2007-06-06, 23:40   #80
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Intressant detta att det nästan bara är tjejer som är emot fri prositution/köpande av sex. Kanske för att de flesta tjejer har en bättre bild av hur det känns att ha tomt, viljelöst sex och att behandlas som ett villebråd.
Jag säger inte att det är så, jag bara spekulerar.
Jag är inte för, jag är mer emot den oproblematiska hållning ultraliberaler alternativt andra okritiska dumskallar intar. Det finns ju problem med prostitution, varför förneka det? Det går att vara för att det är lagligt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Man kan undra hur prostitutionen började. Om nån blev tvingad - eller om en kvinna insåg att hon hade nåt som hon kunde tjäna pengar på.
Spelar det någon roll 2007?
Gammal 2007-06-06, 23:41   #81
Mescreant
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Jag ser inte denna situation som ett större problem, de personerna kommer ju sälja sex oavsett om det är lagligt eller inte. Eftersom det är olagligt så tvingas de ju dessutom ut på gatan och socialarbetare med flera förlorar uppsikt över dem.
Bingo bango.

Det bästa är väl att erbjuda så mycket skydd som möjligt åt de prostituerade?
Statliga bordeller är en intressant idé. Där kan de sälja sina tjänster (ja, de säljer en tjänst, sin kropp får man behålla) säkert. Förhoppningsvis kan detta minska koppleri- och traffickingverksamheten.

F.Ö - http://www.sans.nu/ -
Sexsäljares och allierades nätverk i Sverige
Gammal 2007-06-06, 23:42   #82
Trance

Trances avatar

Citat:
Däremot tycker jag aldrig, aldrig man ska ha sex när man inte känner för det, man ska aldrig "ställa upp".
Men jag kanske vill "ställa upp" för att vara snäll, är det moraliskt fel av mig?
Gammal 2007-06-06, 23:43   #83
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mescreant Visa inlägg
Bingo bango.

Det bästa är väl att erbjuda så mycket skydd som möjligt åt de prostituerade?
Statliga bordeller är en intressant idé. Där kan de sälja sina tjänster (ja, de säljer en tjänst, sin kropp får man behålla) säkert. Förhoppningsvis kan detta minska koppleri- och traffickingverksamheten.
Du menar på samma sätt som det statliga spritmonopolet minskar hembränning och smuggelsprit?
Gammal 2007-06-06, 23:44   #84
Trance

Trances avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Du menar på samma sätt som det statliga spritmonopolet minskar hembränning och smuggelsprit?
Självklart skulle de två sakerna vara grymt mycket större om alkohol var helt olagligt. Bara att titta på USA:s historia som ett exempel.
Gammal 2007-06-06, 23:44   #85
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Däremot tycker jag aldrig, aldrig man ska ha sex när man inte känner för det, man ska aldrig "ställa upp".
Varför inte det? Jag kanske vill vara snäll mot min tjej, för att hon har varit snäll mot mig på andra sätt?
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:44   #86
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Det var en liknelse av rang!
Jag förespråkar att situationen för de så kallade "offren" skall göras så dräglig som möjlig. Vilket redan görs för lönnmördares offer i den mån det går.
Men om du förespråkar laglig prostitution, och förutsatt att de prostituerade har valt yrket frivilligt, då kan du väl knappast se dem som offer?

Citat:
OMG! Vi tycker samma i en fråga. Nu fryser helvettet till is, eller vad man nu brukar säga..
...och finnarna vinner melodifestivalen (igen)
Gammal 2007-06-06, 23:45   #87
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jaha, nu vill jag inte vara sådan men det är ju dina egna demoner du måste slåss med och inte föra över på andra. Jag behandlar tjejer som vuxna varelser med sunt förnuft, om tjejen vill ha sex med mig och har sex med mig så vägrar jag leka psykolog och få ut om det var en "guilt trip" eftersom jag bjöd på plusmeny till bigmac:en.

Hur vet du att du inte tvingat killar till sex?
Jag vet inte hundra såklart, men dels så måste killar vara iallafall lite sugna för att få upp den (oftast) plus att jag aldrig direkt tjatat.

jag tycker inte du ska ha dåligt samvete om du inte tjatat skitlänge innan eller mutat henne med pengar innan typ "snälla, du får en big mac om du ställer upp".

Dessutom tror och hoppas jag att en person med normal empatisk förmåga kan läsa av den andra personen iallafall lite. Är den helt lealös och tittar åt ett annat håll och ser lidande ut, så är det kanske inte helt med på det hela. Gråter personen lite efteråt, tyckte den kanske inte det var helt kul. Har du tjatat i en timme och personen till slut med en suck ger sig och ser ihopbiten ut hela tiden, så var det kanske inte helt ömsesidig kåthet.

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag är inte för, jag är mer emot den oproblematiska hållning ultraliberaler alternativt andra okritiska dumskallar intar. Det finns ju problem med prostitution, varför förneka det? Det går att vara för att det är lagligt ändå.
Nänä, men du är iallafall inte helt okritisk. Tjejerna som har skrivit i tråden har väl lite blandade åsikter, men ingen är väl helt "Yay, go for it!" direkt (har inte läst de första sidorna så noga dock).
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:45   #88
Frida.B
Banned User

Citat:
Men jag kanske vill "ställa upp" för att vara snäll, är det moraliskt fel av mig?
Om du mår bra av att bli tagen bakifrån av Greger 56 som frustar yeah baby så är det inte moraliskt fel. Men om du springer hem gråtandes till mamma efteråt så var det fel...
Frida.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:46   #89
Mescreant
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Nej, tänk efter lite.

Det är väl snarare jämförbart med hur legalisering av, och tillgång till, alkohol minskar hembränning och smuggling. Vilket det gör.
Gammal 2007-06-06, 23:46   #90
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Det bästa är väl att erbjuda så mycket skydd som möjligt åt de prostituerade? Statliga bordeller är en intressant idé. Där kan de sälja sina tjänster (ja, de säljer en tjänst, sin kropp får man behålla) säkert. Förhoppningsvis kan detta minska koppleri- och traffickingverksamheten.
Knappast!

Det skulle endast leda till att nyliberala hallickar vill privatisera sexhandeln, och de prostituerade reduceras ännu mer till köttstycken.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:52.