Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-19, 13:55   #31
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Absinteh Visa inlägg
Fuck no man, jag är först!!
Det hade skrivits en hel del om det redan i Diablo3 tråden...

On topic: Alltså från ingame screenshots ser det ju nästan exakt ut som starcraft, men med uppiffad grafik? Nog för starcraft var riktigt bra, men vi får väl hoppas det kommit till några nya element iaf (förutom nya units alltså).

Senast redigerad av tano den 2007-05-19 klockan 13:57.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 13:57   #32
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Det hade skrivits en hel del om det redan i Diablo3 tråden...
Han menade nog att han var först med att starta en tråd om just SC2, inte att han var den första som pratade om det

Jag är för övrigt väldigt bitter /=
Orkar SC2 liksom.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 14:02   #33
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Verkar finnas en del höjdskillnader, hoppas det är ett större element. Man kan ju dra nytta av det nu med 3d grafiken.
Ser väldigt fint ut annars, fast det ska ju varar rejält snyggt med tanke på att det bara är översikt vy man spelar med.

Förövrigt verkar borden nere vara lite stor, kanske bara i min smak.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 15:41   #34
loztdignity
Banned

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Han menade nog att han var först med att starta en tråd om just SC2, inte att han var den första som pratade om det

Jag är för övrigt väldigt bitter /=
Orkar SC2 liksom.
Shut up non-believer. Det är ju helt underbart med SC2!
loztdignity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 15:46   #35
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Major suckage...hade hoppats rejält på DiabloIII
Gammal 2007-05-19, 15:51   #36
Dav0d
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Efter lång väntan är det officielt och kommer inom en snar framtid. Är underbart glad just nu Dessutom ser den nya motorn väldigt bra ut och verkar kunna ge charm och möjligheter till spelet. Jag har fullt förtroende för Blizzard (och deras nya enorma ekonomi) att de kommer kunna bidra med ännu ett revulutionerande spel!
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 15:59   #37
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av loztdignity Visa inlägg
Shut up non-believer. Det är ju helt underbart med SC2!
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 16:03   #38
patanga
Registered User

Reg.datum: Apr 2006
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMS, fan vad jag längtar
patanga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 16:07   #39
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Har hoppats sen jag såg den nya framsidan på blizzards hemsida med "?????", och imorse såg jag sidan. Har kollat och läst allting.

STARCRAFT 2!! WOHO!!!

Btw, Whistler, spelar man 1on1 på lite högre nivå i Starcraft så handlar det om SJUK micromanagement, eftersom alla units tål så satans lite. Reaver och tankdrops osv runt hela banan, micra runt sina SCV's, hinna slänga ner lurkern i sista sekund och äga en squad marines osv osv

Good times, starcraft är sjukt mycket mer micromanagement än warcraft, men på en sån hög nivå att man måste spela spelet i typ 3 år intensivt för att kunna göra det.
Gammal 2007-05-19, 16:11   #40
Dav0d
Registered User

When is the game coming out? At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

StarCraft II has some big shoes to fill - is there added pressure in developing a follow-up to one of the most beloved games of all time? We recognize that the bar is set pretty high, but this type of pressure is not new to us. Warcraft III had to follow in the footsteps of Warcraft II, and Diablo II had to follow the original Diablo. Creating a StarCraft game that's bigger and better than the original is definitely a big challenge, but it's one that we fully intend to meet and exceed.

They will manage :P
Gammal 2007-05-19, 16:17   #41
Newi
Registered User

Reg.datum: Feb 2006
Hoppas bara att det med den nya grafiken går att styra spelet tillräckligt snabbt. Jag pratar inte om lagg, utan jag tycker i alla fall att en del RTS-spel har satsat för mycket på att gubbarna i spelet ska se verklighetstrogna ut när man ger dom en order som att till exempel att skjuta eller gå någonstans. Exempelvis om man har någon stridsmaskin av något slag som man ger ordern att den ska åka någonstans så tar den onödigt lång tid på sig att vända runt bara för att det ska se verklighetstroget ut. Sådana saker kan bidra till en allmän seghet i spelet. Ett annat exempel kan vara spel där man stup i kvarten måste hålla på att fippla med kameravinkeln när man bara försöker spela helt normalt.

När Starcraft är som bäst går det jävligt fort. Man ska sitta 20 cm från skärmen och kameran ska fort som fan flyga mellan olika platser samtidigt som gubbar flyttas hejvilt och man ska gärna förflytta och klicka med musen minst dubbelt så mycket som egentligen är nödvändigt.
Newi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 16:19   #42
Dav0d
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Newi Visa inlägg
Hoppas bara att det med den nya grafiken går att styra spelet tillräckligt snabbt. Jag pratar inte om lagg, utan jag tycker i alla fall att en del RTS-spel har satsat för mycket på att gubbarna i spelet ska se verklighetstrogna ut när man ger dom en order som att till exempel att skjuta eller gå någonstans. Exempelvis om man har någon stridsmaskin av något slag som man ger ordern att den ska åka någonstans så tar den onödigt lång tid på sig att vända runt bara för att det ska se verklighetstroget ut. Sådana saker kan bidra till en allmän seghet i spelet. Ett annat exempel kan vara spel där man stup i kvarten måste hålla på att fippla med kameravinkeln när man bara försöker spela helt normalt.

När Starcraft är som bäst går det jävligt fort. Man ska sitta 20 cm från skärmen och kameran ska fort som fan flyga mellan olika platser samtidigt som gubbar flyttas hejvilt och man ska gärna förflytta och klicka med musen minst dubbelt så mycket som egentligen är nödvändigt.
Jag tror de är fullt medvetna om det. Jag skulle också anta att de tar hjälp av alla de stora progamers som finns i Korea för att få synpunkter och testning av spelet. Tvivlar att de skulle göra en sådan tabbe att ta bort någonting som gjort 1:an till världsledande.
Gammal 2007-05-19, 16:39   #43
loztdignity
Banned

Reg.datum: Mar 2005
Dessutom är videorna som visats med gameplay inte på snabbaste hastigheten, därför det ser en aning långsamt ut ibland.
loztdignity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 17:15   #44
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Chansen är väl ändå störst att de släpper det under 2008, 10-årsjubileum sen första va?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 17:22   #45
Absinteh
Nerd in disguise

Absintehs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Newi Visa inlägg

Big word på det. Exakt vad jag fruktar och sett exempel på i andra nya 3D-RTS-spel. Vi får verkligen hoppas på att vi slipper det!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.