2007-03-07, 08:20
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Personligen gillar jag kvällspromenader mer, morgonpromenader är så.. tidiga ;/
Men kämpa på du.
|
|
|
2007-03-07, 08:23
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
SUMMERING:
Ändå hade jag laddat som fan igår, lagt fram kläder och allt. Viljestyrkan min är så otroligt låg då jag vaknar under ett varmt duntäcke 05:00. Direkt börjar alla sinnen väga upp känslan av att ligga kvar under ett varmt duntäcke och somna om (snooooozzzzaaaaaaa FTW) kontra att kliva upp i en kylig lägenhet, klä på sig, gå ut i regnet och promenera!,
|
Precis, lägg dig tidigare det är A och O
sen vänjer man sig. Efter ett tag blir blir du piggare efter promenaderna och då blir det en kick.
När du går igenom dagen med mer energi.
Har du musik eller ljudbok när du går?
|
|
2007-03-07, 20:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Kurash: haha, ja jag vet, får inte gå ut för hårt! .. lol..
Cilia: det krävs mkt disciplin dock, jag är en extremt morgontrött människa... detta blir nog det tuffaste i träningsväg hittils. Får se om jag ska ha musik eller inte, ibland är det skönt o bara få den friska luften kanske o höra tystnaden 05:00 inbillar jag mig.
Tjuckot: jepps, men på kvällarna är det cardio eller styrketräning för min del, hinner inte med så mkt mer tyvärr.  ... trist att man ägnar 2 timmar av dagen till att pendla,
|
|
|
2007-03-07, 20:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Kvällens träningspass:
Snörade på mig löparskorna på rätt så tom mage och drog ut på årets första löpartur. Faktiskt till och med första cardion på 4-5 månader om jag ska vara ärlig.
Kändes bättre än väntat, fick lite håll men kunde ändå löpa på rätt bra. Varierade mellan löpning/jogging lite för att inte gå ut för hårt, men behövde aldrig stanna för att hämta andan/vila (snörade bara om skorna två gånger).
Löpning på asfalt i stadsmiljö, ca 4 - 4,5km skulle jag gissa.
Kände mig dock tung (inte så konstigt som sagt med en viktökning på 11kg på knappt ett år) och fick kramkänningar i den nedre delen av låren (den dropformade muskeln). Samtidigt kände jag mig större och starkare där, jag tror det är den muskelbit som utvecklats mest sedan årsskiftet (knäböj ftw).
Bra start på årets löpträning dock, skönt att jag inte tappat SÅ mkt kondis, var inställd på att bara orka knappt en kilometer. Nytt försök att kliva upp 05:00 imorgon.
|
|
|
2007-03-07, 23:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
och fick kramkänningar i den nedre delen av låren
|
Det låter ju mycket skönare än dom kramPkänningar jag ibland får
|
|
|
2007-03-08, 07:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Oooh, morgonpromenader minsann. Jag pendlar precis som du 2 timmar om dagen och i höst kommer det vara dags för en del morgoncardio  (fast jag tänkte till en början testa kortare HIIT-pass för slippa gå upp så sjukt tidigt). Men det är helt klart så att man blir piggare efter en morgonpromenad.
Klart du måste lägga dig tidigare än 0.00!!!
Kan det vara det mentala som spökar gällande chinsen tro?
Jag brukar föreställa mig att jag hänger från taket på en skyskrapa, då tar man sig alltid en bit högre upp
|
|
|
2007-03-08, 08:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
snörade bara om skorna två gånger.
|
AHA! Förtäckt vila!
(Takes one to know one...  )
|
|
2007-03-08, 08:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
har du provat att klämma fast en 5-10kg kaka nedanför pungen och gjort några chins?
får du lite viktvana så kanske det blir några fler reps?
stabilt mannen... Hmm, helt plötsligt fick jag ett jävla sug efter att dra ett riktigt grispass med dig!
|
|
|
2007-03-08, 09:32
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Kvällens träningspass:
Snörade på mig löparskorna på rätt så tom mage och drog ut på årets första löpartur. Faktiskt till och med första cardion på 4-5 månader om jag ska vara ärlig.
Kändes bättre än väntat, fick lite håll men kunde ändå löpa på rätt bra. Varierade mellan löpning/jogging lite för att inte gå ut för hårt, men behövde aldrig stanna för att hämta andan/vila (snörade bara om skorna två gånger).
Löpning på asfalt i stadsmiljö, ca 4 - 4,5km skulle jag gissa.
Kände mig dock tung (inte så konstigt som sagt med en viktökning på 11kg på knappt ett år) och fick kramkänningar i den nedre delen av låren (den dropformade muskeln). Samtidigt kände jag mig större och starkare där, jag tror det är den muskelbit som utvecklats mest sedan årsskiftet (knäböj ftw).
Bra start på årets löpträning dock, skönt att jag inte tappat SÅ mkt kondis, var inställd på att bara orka knappt en kilometer. Nytt försök att kliva upp 05:00 imorgon.
|
Bra av dig! Nu vill vi se fortsatt sånt här  m. vastus lateralis heter muskeln förövrigt. Om jag inte minns helt fel iaf.
|
|
|
2007-03-08, 09:45
|
|
|
Jag Lever Vid Min Dator
Reg.datum: Mar 2007
|
great!
|
|
|
2007-03-08, 15:55
|
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Yes, piskan viner bakom dig tjockis!
|
|
|
2007-03-08, 16:09
|
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Bra av dig! Nu vill vi se fortsatt sånt här  m. vastus lateralis heter muskeln förövrigt. Om jag inte minns helt fel iaf.
|
Arr.. ich bin ein messerschmitt.. vastus medialis är droppen - lateralis är svepet. Typ.
Nu känner jag förakt inför mig själv. ÄR DU NÖJD NU?!
Skuggan - kondition? Löpning? Cardio? Vafalls?!
Det blir inga 200-mark gjorda med sånt dravel.. tsk tsk.
Jag är bara avundsjuk på folk som orkar med sånt..
|
|
|
2007-03-08, 16:32
|
|
|
Squat til you drop!
Reg.datum: Mar 2006
|
Härligt att du kommit igång med löpningen.  4-4,5 km är ganska långt för att vara första gången på länge.
Jag har tänkt börja ett tag nu, men snön har envist legat kvar i motionsspåret. Jag orkar inte tvingas smyga fram p.g.a. halkrisken.
|
|
|
2007-03-08, 16:54
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Arr.. ich bin ein messerschmitt.. vastus medialis är droppen - lateralis är svepet. Typ.
Nu känner jag förakt inför mig själv. ÄR DU NÖJD NU?!
|
Hmm, jag tror jag sa rätt, men jag kanske tänkte på fel muskel. Jag tänkte på yttre muskeln, alltså den laterala. Men det kanske inte är den som blir droppen nej. Jag kan anatomin hyggligt, men inte byggarjargonen
*lite nöjd, mja*
|
|
|
2007-03-09, 21:53
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGunnar
Det låter ju mycket skönare än dom kramPkänningar jag ibland får
|
men lool, skrivkråka!
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Oooh, morgonpromenader minsann. Jag pendlar precis som du 2 timmar om dagen och i höst kommer det vara dags för en del morgoncardio (fast jag tänkte till en början testa kortare HIIT-pass för slippa gå upp så sjukt tidigt). Men det är helt klart så att man blir piggare efter en morgonpromenad.
Klart du måste lägga dig tidigare än 0.00!!!
Kan det vara det mentala som spökar gällande chinsen tro?
Jag brukar föreställa mig att jag hänger från taket på en skyskrapa, då tar man sig alltid en bit högre upp
|
Min kropp är inte inställd på att kliva upp 05:00, så är det bara. 09:00 är mera naturligt, jag föddes sådan
Ska se om jag kan tjurigt vänja mig, annars får jag skita i det.
Angående chinsen så är det nog bara min vikt som ställer till det, jag har ökat i vikt enormt snabbt och muskelstyrka kommer inte SÅ fort, så jag skulle gissa på att det kommer gå segt ett tag nu tills att musklerna kommer ikapp min 12-kilos viktökning...
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDoll
AHA! Förtäckt vila!
(Takes one to know one... )
|
haha nejdu, jag snörar bara dojan snabbt och sedan springer jag igen, no mercy!
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke
har du provat att klämma fast en 5-10kg kaka nedanför pungen och gjort några chins?
får du lite viktvana så kanske det blir några fler reps?
stabilt mannen... Hmm, helt plötsligt fick jag ett jävla sug efter att dra ett riktigt grispass med dig!
|
nej jag har inte börjat köra med vikter ännu, mest bara för att jag tycker det är fläsktungt redan nu med mina 81kg... men får se, det kan bli ett alternativ o köra chins på lågrep med vikt o se vad som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Skuggan - kondition? Löpning? Cardio? Vafalls?!
Det blir inga 200-mark gjorda med sånt dravel.. tsk tsk.
Jag är bara avundsjuk på folk som orkar med sånt..
|
hahah, jag kommer nog dra mark tids nog, men blev lite trött på ölmagen bara, ser inte så snyggt ut då man ska dra på sig en sommartshirt och det buktar ut mer nertill än över tuttarna och dessutom hänger tshirten ut en halv decimeter från shortslinningen..
Nåja, SÅ farligt kanske det inte är, tänker bara släppa 2-3 kilo eller så och se hur det ser ut, sen kör jag på igen. Vill prova på lite hur det är att leva på kalorisnålt intag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.
|

|