Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-05, 20:59   #1
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Reg.datum: Sep 2006
Xeal ska bli slim!

Nu är det dags! William ska bli slim will!

Deffstart idag den 5:e februari, beräknat stopp 5:e maj

Mål:

Tappa 5-10kg fett
Utöka konditionen och få bättre tider på olika löpningsdistanser
Genomföra Gbg-varvet den 12:e maj på 21km med en bättre tid än förra årets 1:49

Erfarenhet:

Har våren 2006 ägnat mig åt ett deffupplägg. Jag gick ner 5kg under en 1månads period baserat på väldigt mycket joggande och envis kalorirestriktion. Då hade jag dock ej lika stor planering på hur måltiderna såg ut, och i vissa perioder var det snarare svält och säkerligen en nettoproteinsyntes som var betydligt negativ!

Denna gång ska jag försöka bibehålla min proteinsyntes tillräckligt positiv för att behålla muskelstyrka men ändå uppnå en ok viktnedgång. Främst pga denna 3 månaders period uppdelat på 5-10kg

Träning:

3 styrkepass på gymmet för att trycka upp proteinsyntesen över en vecka som mätperiod. 3 Intervallpass ute i banan för att förbättra konditionen och åstadkomma ett energiunderskott. Tränar jag måndag på gymmet, springer jag tisdag etc

Livstil:

Arbetar numera för bemanningsföretaget Manpower som parkeringsvakt och även lastare på ett råvarulager. 4-5dgr i veckan promenerar jag 3h i hyfsad rask takt för att kontrollera bilar vilket är drygt 12-15h promenader i veckan

1-2 dgr i veckan arbetar jag även 3h på morgonen med att lasta ut 50kg kryddsäckar ur containrar, hur stor E mängd som går åt vid detta arbete vet jag ej, men jag antar det är relativt stort

Kosthållning:

Proteinkällor:

Kvarg
Lättkesella
Kycklingfiléer
Stillahavstorsk
Tonfisk

Kolhydratkällor:

Potatis
Polar extrem

Fettkällor:

Rapsolja
Makrill i tomatsås
oliver, avocado

Kosttillskott:

Multivitamin/mineral
Omega-3
EAA kapslar
Vassleprotein samt kolhydratspulver

Ett vanligt matschema över en dag

Frukost:
1 multivitamin/mineral
1 kapsel Omega-3
Polar extrem bröd med skinka

Lunch:
500g kvarg alt 250g lättkesella tillsammans med en matsked linfrön

Middag:
400g stillahavstorsk( ett paket) alt 200g kycklingfilée, potatis och en grönsaksallad tillverkad av isbergsallad, tomat, gurka, paprika och linfrön med lite rapsolja alt olivolja på

Kvällsmål:
1 tonfiskburk i olja, alt en makrill i tomatsås

Synpunkter på detta schema godtages gärna!
Jag kommer löpande att lägga upp bilder på hur deffen kommer att fortsätta varje vecka, ( beror på om brorsan eller min flickvän orkar med mig )
Xealswe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-05, 22:09   #2
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Hoppas det går bra!
Du ser dock ut att äta rätt lite kolhydrat.
Gammal 2007-02-06, 08:03   #3
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Hoppas det går bra!
Du ser dock ut att äta rätt lite kolhydrat.
Mjo jag har funderat en del på det, det blir nog att jag anpassar det allteftersom så jag ej går runt och är grinig hela tiden Inte minst före träningspass

Om man ej intar tillräcklig mängd kolhydrat oxideras väl protein till glukos för att täcka det bristande intaget? Isåfall får jag nog revidera schemat lite
Gammal 2007-02-06, 12:09   #4
oksiv1
Registered User

oksiv1s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Tycker överlag att det är lite mat.
Det kan väl inte var mycket mer än 1500 kcal?
oksiv1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-06, 14:23   #5
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av oksiv1 Visa inlägg
Tycker överlag att det är lite mat.
Det kan väl inte var mycket mer än 1500 kcal?
Som p-vakt är det inte så farligt då jag bara promenerar, men på lagret och inför styrke samt konditionsträning ser jag till att kompensera med en extra måltid före med större mängd kolhydrat och en protein+kolhydratdrink efter dessa för att jag ska kunna prestera

Det kan nog annars vara en ide att tillsätta lite grovt bröd till lunchen och kvällsmålet för att inte för mycket protein ska oxidera till glukos för att täcka kolhydratbehovet och jag börjar ligga på ett proteinunderskott plötsligt, hellre det säkra före det osäkra
Gammal 2007-03-14, 15:17   #6
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Tjena igen!
Har inte skrivit här på ett tag har jag märkt. Har haft mycket att göra med min viktnedgång haha

Just nu väger jag 81kg jämnt då jag väger mig själv före frukost på vågen. Det verkar vara ett ok resultat då jag vägde runt 85kg i början på februari. Drygt 4kg give or take på lite över en månad verkar vara ett ok resultat i början då man lagt om sin vanor

Jag har ännu ej tagit några bilder :/ Men jag ska ta några i helgen om det vill sig

Motivationen är fortfarande rätt hög och jag ser fram emot att snart nå 75kg vikten. Min kondition har dessutom förbättrats rejält av mina långpass och intervallpass på motionsbanan och jag sprang idag milen varav de första 5km med en 5kg ryggsäck. Tog ej tid för det sätter bara spöken i huvudet

Uppdaterar löpande hur det går!
Gammal 2007-03-14, 16:04   #7
Pix
Registered User

Pixs avatar

Reg.datum: Mar 2007
Lycka till

Jag vill ha en Seriös träningsvän!! Var finns alla seriösa träningstjejer?!
Pix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 22:39   #8
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pix Visa inlägg
Lycka till
Tack så mycket
Gammal 2007-03-21, 22:47   #9
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Hej!

Idag har jag slagit rekord i löpningen! Jag vet inte vad som flög i mig! Något har hänt iaf!

Åt en stor portion mat som innehöll en hel del ris btw vid 6 tiden. Kl halv 9 gav jag mig ut o sprang. Jag sprang i mitt vanliga tempo på runt 5min/km och hade inga planer på hur långt det skulle bli

Jag sprang 4km till ett ställe jag brukar vända vid. Men jag var inte trött alls så jag fortsatte ner mot partille centrum och tänkte jag kan ta bussen hem sen eftersom jag alltid har mitt busskort med mig ifall benen ger upp av mjölksyra eller något händer så jag ej kan ta mig hem

När jag kom ner till bussterminalen kände jag mig inte trött där heller! Så jag testade att vända hemåt och se hur långt jag kunde komma, jag sprang o sprang o sprang och till slut hade jag kommit halvvägs hem. Här var jag inte trött heller! Mjölksyra hade jag som attans däremot!

Men jag kände, Okej william! Du har 4km kvar, det är drygt 20min, kan du ta dig hemåt dessa sista kilometrarna? Så jag fortsatte springa. Och rätt som det var kom jag hem. Men här var jag fortfarande inte speciellt slutkörd! Däremot skakade ben o armar på mig rätt oroväckande

Total tid 1:25, uppskattad sträcka 18km

Denna sträcka sprang jag konstant utan att stanna, men det sjukaste är nog att jag inte ens drack vatten nån gång! Är det normalt? Jag har aldrig testat mig på detta sättet
Gammal 2007-03-26, 20:41   #10
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Hej!

Idag har jag tränat på gymmet. Tänkte testa på ett halvkroppspass ( har konstant träningsvärk i benen nuförtiden med löpandet)

Chins
1*10
1*7
1*5

T-bar rodd
6*40kg
6*50kg
6*60kg

Militärpress
6*40kg
6*50kg
6*55 ( fan ville ju mer men fick lugna mig)

Bicepscurl
6*30kg
6*40kg
6*50kg ( med ett o annat vrål från plåtslagar henrik med ekarmarna, tack för assistansen!)

Bänkpress
6*60kg
6*65kg
6*70kg ( hade världens mjölksyra i axlarna, ville ha mer vikt men det sa bara stopp!)

Dips
1*20
1*15
1*5 (armarna skakade av mjölksyra!)

Crunches
10*20kg
10*30kg
5*40kg ( klämde fingrarna aj!)

Idag var det ett ovanligt bra pass för att vara på deff, troligtvis är det pga att jag fått gjort mycket som ska ha gjorts, att jag sovit bra denna natt, ätit ok denna dagen och även igår en hel del ( lite kasst samvete )

Ska bli skoj att få köra mer sådana här pass!
Gammal 2007-03-26, 20:46   #11
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Grymt! En sexa på 55 kg i militärpress är inte illa skitet!
Gammal 2007-03-26, 21:34   #12
Ganymedes
winning

Ganymedess avatar

Reg.datum: Jan 2007
Avundsjuk på bicepscurlsen. Klarar 6x40 men har inte vågat ge mig på 50, tror det är en bit kvar dit. Ska allt jaga dig ändå.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:32   #13
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Testa att träna med såna captains of crush grippers efter varje styrkepass Ganymedes! Jag hade i princip biceps för den vikten men det sa alltid stopp för underarmarna. Har gått mycket lättare att hantera tunga vikter nuförtiden med starkare underarmar!
Gammal 2007-03-27, 20:34   #14
Xealswe
Registered User

Xealswes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Grymt! En sexa på 55 kg i militärpress är inte illa skitet!
Tja jag nöjer mig inte förrän man kan göra 100kg =) Det är sån underbar känsla att se när stången börjar böja sig åt sidorna! Det var nog därför jag gillade marklyft där ett tag haha!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.