2006-08-10, 21:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Säkert? Huden kanske skulle få lättar att dra ihop sig istället?
Med största respekt för Grubs kunskaper, så kan det trots allt hända att han har fel. Jag säger inte att han har det, för det vet jag inte, men det kan vara värt att tänka över möjligheten med tanke på att alternativet som presenterats verkar rätt logiskt.
Hur vet du att det beror på ett högt antal fettceller?
Om du försökte bli "rippad" och klagade på att det där sista fettet runt magen inte går bort, hur mycket du än försöker, då hade jag kunnat tro på det. Nu tror jag dock inte för en sekund att så är fallet. Det ser ut att vara alldeles för mycket kvar.
Hur vet du det?
Säg att huden drar ihop sig mer om du blir av med ytterligare fett och sen lägger på dig 5Kg muskler - tror du inte det blir bättre då? Om du sen lägger på 5Kg muskler till, då vore det väl själva tusan om inte situationen i varje fall förbättrats avesvärt?
|
Om jag nu ska gå ner mer vill jag iaf ligga kvar på denna vikten ett tag.och låta huden komma ikapp. tror inte att det kommer göra någon större skilnad
men vad är det som gör att huden drarihop sig bätre om där inte är fett.dvs att skinnet blir lösare ökar väll inte dess förmåga att krympa
skulle mitt skin krympa bättre om jag hade mindre fett%
|
|
|
2006-08-10, 21:47
|
|
Biffig User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av zoltan_hellhound
Om jag nu ska gå ner mer vill jag iaf ligga kvar på denna vikten ett tag.och låta huden komma ikapp. tror inte att det kommer göra någon större skilnad
men vad är det som gör att huden drarihop sig bätre om där inte är fett.dvs att skinnet blir lösare ökar väll inte dess förmåga att krympa
skulle mitt skin krympa bättre om jag hade mindre fett%
|
Gå inte ner för snabbt i vikt  .. Klart, ditt skin kan nog krympa bättre om du har mindre fett%, men jag e inte så insatt i det här.. finns inte så mycket information.. Det är mest att Plastikkirurgerna säger att kirurgi är det ända sättet, för att tjäna pengar, ( tänk dig, Om det fanns mer information för överviktiga som har gått ner och har hänghud, då kommer ju kirurgin att gå neråt, det vill ju inte de, därför säger de att det är det ända sättet? ;P )
.. Läs lite om området och lär känna din kropp..  , finns ju mycket bra artiklar om just "hänghuden", ifrån Usa.. Finns ju ställen man kan gå till och kolla sin hudfett% dessa, "BOD POD".. kostar runt 300spänn, och det är nog värt för att få hur det ligger, du kanske har 15-20% kroppsfett?.. fast att du är smal och har "Hänghuden" kvar som kan vara en massa kvarvarande fett, som gör att skinnet ser "slappt" ut.
Bygg muskler som om att du vill bli stor som en bodybuilder  , krr abanaaoo..
|
|
|
2006-08-11, 10:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
zoltan_hellhound, Du är kanske smal men jag tycker att det syns att du har fett kvar runt magen iallafall när jag tittar på bilderna. Det intressanta vore ju att få veta hur det skulle bli om du blev av med detta fettet samt förbättrar muskulaturen. Enligt länkarna så är det ju när du blivit av med detta fettet som skinnet börjar dra ihop sig.
Jag har också lite problem med för mycket skinn runt magen och magen är också det enda stället jag har lite för mycket fett kvar. Kanske hör detta ihop?
Det viktigaste är väl dock att du inte låter dig störa dig alltför mycket på detta utan också kan glädjas åt din viktnedgång. Personligen är jag totalt förälskad med min spegelbild nuförtiden..
|
|
|
2006-08-11, 15:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av odi
zoltan_hellhound, Du är kanske smal men jag tycker att det syns att du har fett kvar runt magen iallafall när jag tittar på bilderna. Det intressanta vore ju att få veta hur det skulle bli om du blev av med detta fettet samt förbättrar muskulaturen. Enligt länkarna så är det ju när du blivit av med detta fettet som skinnet börjar dra ihop sig.
Jag har också lite problem med för mycket skinn runt magen och magen är också det enda stället jag har lite för mycket fett kvar. Kanske hör detta ihop?
Det viktigaste är väl dock att du inte låter dig störa dig alltför mycket på detta utan också kan glädjas åt din viktnedgång. Personligen är jag totalt förälskad med min spegelbild nuförtiden..
|
Jag är inte nöjd..och kommer alldrig bli det.jag ska posta nya bilder i denna tråd lite då och då..så att jag och andra kan se hur det ser ut
|
|
|
2006-08-11, 22:09
|
|
Biffig User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Jag är inte nöjd..och kommer alldrig bli det.jag ska posta nya bilder i denna tråd lite då och då..så att jag och andra kan se hur det ser ut
|
gå ner i fett% så får du nog se lite bättre resultat  .. Träna för att bygga bredare midja och större magmuskler, större rygg lats osv... större överkropp heltenkelt  , glöm inte ben.. wiie
|
|
|
2006-08-13, 12:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Masters
gå ner i fett% så får du nog se lite bättre resultat  .. Träna för att bygga bredare midja och större magmuskler, större rygg lats osv... större överkropp heltenkelt  , glöm inte ben.. wiie
|
Men jag vil inte ha 3-4% fett på resten av kroppen.ser för jävligt ut
vill inte heller utveckla någon blödarsjuka eller liknande.jag kommer först lägga på mig lite massa innan jag tar tag i en ny viktnedgång.
|
|
|
2007-01-02, 17:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2006
|
Zoltan_Hellhound: Hur har det gått för dig?
|
|
|
2007-01-13, 03:06
|
|
Registered User
|
Jo.då 3-4 månader har gått nu och jag har fått tajtare hud på magen..ser fortfarande dåligt ut..men jag har ju varit lite slarvig..ligger på 2 kilo + men med samma midjemått +- en halv centimeter..ska iaf ta nya tag nu och göra lite små förändringar till nästa gg..dvs om 2 dagar..sluta snusa (för bättre hud) har märkt att peeling funkar bra för hudkvalite..+ hudkrämer..och mer vitaminer i kosten..vid de förra bilderna hade jag gått ner väldigt snabbt + att jag inte åt en ordentlig kost..Så tiden + ansträngningar kommer jag nog en liten bit på..
men som grubb har skrivit..någon fast hud kommer jag alldrig att få
detta har gjort att jag stundtals är väldigt deprimerad..och livet känns piss
men man måste ju gå vidare och göra vad man kan
|
|
|
2007-01-13, 11:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
zoltan, du har inte funderat på bukplastik?
har du tur (oftast) så får du det betalat för dig
|
|
|
|
2007-01-13, 11:52
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Jo.då 3-4 månader har gått nu och jag har fått tajtare hud på magen..ser fortfarande dåligt ut..men jag har ju varit lite slarvig..ligger på 2 kilo + men med samma midjemått +- en halv centimeter..ska iaf ta nya tag nu och göra lite små förändringar till nästa gg..dvs om 2 dagar..sluta snusa (för bättre hud) har märkt att peeling funkar bra för hudkvalite..+ hudkrämer..och mer vitaminer i kosten..vid de förra bilderna hade jag gått ner väldigt snabbt + att jag inte åt en ordentlig kost..Så tiden + ansträngningar kommer jag nog en liten bit på..
men som grubb har skrivit..någon fast hud kommer jag alldrig att få
detta har gjort att jag stundtals är väldigt deprimerad..och livet känns piss
men man måste ju gå vidare och göra vad man kan
|
Kan förstå att det kan kännas skit att ha överflöd av hud på magen, men du kan juh iaf vara glad över att du lyckats med en sådan prestation som kanske förlängt dit liv med ett X antal år.
Tjejen min hade/har också mycket överföld av hud på magen långt efter att hon fött vår dottern, men man ser att juh mer tid som passerar så drar huden ihop sig, sakta men säkert.
|
|
|
2007-01-13, 14:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
zoltan, du har inte funderat på bukplastik?
har du tur (oftast) så får du det betalat för dig 
|
Men då får man ju bara mer ärr..och sen tror jag inte att man kan få det betalt..vem skulle betala det?
|
|
|
2007-01-13, 14:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
och sen tror jag inte att man kan få det betalt..vem skulle betala det?
|
Jo, det kan nog mycket väl landstinget betala, om de bedömer dina problem som tillräckligt omfattande (= rätt läkare + lägga huvudet på sned?).
Tjat är bra när man har med offentligheten att göra...
Själv är jag snart 28 år och håller på att arbeta bort 25 kg... Har kommit 1-2 kg på vägen - känns jättebra men hoppas jag inte får problem med häng...
|
|
|
2007-01-13, 14:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2
Kan förstå att det kan kännas skit att ha överflöd av hud på magen, men du kan juh iaf vara glad över att du lyckats med en sådan prestation som kanske förlängt dit liv med ett X antal år.
Tjejen min hade/har också mycket överföld av hud på magen långt efter att hon fött vår dottern, men man ser att juh mer tid som passerar så drar huden ihop sig, sakta men säkert.
|
Tack..jo jag är glad över att jag slipper en del övervikt..men jag känner att jag kan gå ner mycket mer..vägde som mest (har skrivit förr..vilket inte stämde,,för jag hittate inte min träningsjournal..) var 105 kilo nu väger jag 83 dvs cirk 20 kilo och jag tror att man kan fina till det en heldel..men inte helt(jävla bristningar)
känns bara som om fettet försviner långsamt från magen. konstiga är att jag har bristningar på andra delar av kroppen ochså..men där är ingen överflödig hud längre. skulle det hjälpa om jag gick ner mer..eller borde jag gå upp i vikt för att fylla huden??
|
|
|
2007-01-13, 14:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av JTH
Jo, det kan nog mycket väl landstinget betala, om de bedömer dina problem som tillräckligt omfattande (= rätt läkare + lägga huvudet på sned?).
Själv är jag snart 28 år och håller på att arbeta bort 25 kg... Har kommit 1-2 kg på vägen - känns jättebra men hoppas jag inte får problem med häng...
|
Nej tror inte du kommer få problem så länge du inte har bristningar på magen så är det ganska lungt
Annars kan jag betalla själv,,kostar 20-30.000 inte så farligt igentligen
Senast redigerad av zoltan_hellhound den 2007-01-13 klockan 14:51.
|
|
|
2007-01-13, 15:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av JTH
|
jag gick ner 30kg, och huden var väl helt okej, visst var jag inte superrippad, pga att det kändes som att magen inte kunde stramas åt mer, men helt OK resultat ändå,
kan lägga in en bild om ni vill se?
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:24.
|

|