2006-12-15, 13:33
|
|
She-man
Reg.datum: Aug 2005
|
Bra Inzza! Visa vart skåpet ska stå!!
|
|
|
2006-12-15, 16:56
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Inzza
Vadå ok?... denna tråden är ju jättebra för dem som äger själva kolozzeum, är väl knappast så att ägaren sitter och "nää, de vita måste ta slut.. även om det finns en stor efterfrågan på svarta". Detta är ju enbart ett sätt att tjäna pengar på, samt tillfredställa kunderna.
mitt förslag är att man förbokar svarta tshirts (för mig är förskottsbetalning inte heller något problem då det rör sig om max 200SEK). När jag själv tryckt kläder så brukar det vara att man får betala för den första plåten man gör ( säg 1000sek ) och sedan plockar tryckeriet fram den och bara kör på. vilket gör att det inte blir dyrare på något sätt att göra dem svarta. Iofs så har tryckte jag svart på vitt och vitt på vart, när det är färg i loggan så vet jag inte hur det är med plåtarna.
edit: När du själv förespråkar att man skall stödja kolozzeum för att dem ger oss detta underbara forum, så är det för fan ypperligt att vi efterfrågar produkter med DERAS logotyp istället för att köpa ett förbannat gasp-linne och träna i. perkele.
|
Oj, vad du verkar vara arg, det kan inte vara bra.
Och inte kan du ta ett skämt heller.
Nå, läget är ungefär såhär. En massa människor tjatade på kolotröjor. Det fixades fram kolotröjor. Knappt någon har köpt kolotröjorna.
Jag har svårt att se hur det kan finnas något intresse att fixa fram fler produkter när det tydligen inte finns något intresse för att just köpa dom. Det är inte goodwill som företaget sysslar med.
Det är inte ypperligt att ni efterfrågar produkter med deras logotype, det är ypperligt om ni hade KÖPT produkter med deras logotype.
Varför inte skicka iväg ett mail till Faring med dina förslag?
|
|
|
|
2006-12-16, 18:21
|
|
Fuckar ut!
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Oj, vad du verkar vara arg, det kan inte vara bra.
Och inte kan du ta ett skämt heller.
Nå, läget är ungefär såhär. En massa människor tjatade på kolotröjor. Det fixades fram kolotröjor. Knappt någon har köpt kolotröjorna.
Jag har svårt att se hur det kan finnas något intresse att fixa fram fler produkter när det tydligen inte finns något intresse för att just köpa dom. Det är inte goodwill som företaget sysslar med.
Det är inte ypperligt att ni efterfrågar produkter med deras logotype, det är ypperligt om ni hade KÖPT produkter med deras logotype.
Varför inte skicka iväg ett mail till Faring med dina förslag?
|
jag lite arg var jag tyvärr, jobbat natt och hann inte käka frukost. Insåg tyvärr inte din skämtsamma ton. På mitt företag så ser vi iofs tshirts som PR och ger i princip bort dem gratis till bra kunder. Finns ens vita tshirts med den nya loggan?
Trodde det var en självklarhet att trådskaparen redan skickat ett mail.
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
|
|
|
2006-12-16, 19:19
|
|
Blibloblooobli
|
Citat:
jag lite arg var jag tyvärr, jobbat natt och hann inte käka frukost. Insåg tyvärr inte din skämtsamma ton. På mitt företag så ser vi iofs tshirts som PR och ger i princip bort dem gratis till bra kunder. Finns ens vita tshirts med den nya loggan?
Trodde det var en självklarhet att trådskaparen redan skickat ett mail.
|
Hurvida man ger bort tröjor eller inte kan ha med företagets storlek att göra. Har man en rejäl omsättning så är det lättare att ge bort grejor gratis. Nu vet jag inte hur omsättningen ser ut för just kolozzeum, men det är en tanke.
http://www.kolozzeum.com/product_inf...products_id=85
Ja, det borde det vara.
|
|
|
|
2006-12-16, 19:38
|
|
Fuckar ut!
|
Citat:
Hurvida man ger bort tröjor eller inte kan ha med företagets storlek att göra. Har man en rejäl omsättning så är det lättare att ge bort grejor gratis. Nu vet jag inte hur omsättningen ser ut för just kolozzeum, men det är en tanke.
http://www.kolozzeum.com/product_inf...products_id=85
Ja, det borde det vara.
|
Oftast så beställer man ju ganska mycket produkter på en gång, iaf jag gör det. 1000kr och uppåt. Om man får med en tränings tshirt som sedan folk ser på gymmet så är det väl ganska lätt hänt att dem halkar in på forumet och upptäcker butiken. Nu vet jag INGET om kvalite eller marginaler för kolozzeum, men en tshirt med tryck brukar gå på en 30kr, iaf på våra billiga skit tshirts ( som dock är till för att arbeta i och smutsa ner ). Det är ju bara en tanke eftersom ganska många tränar i gymgrossens tshirts ( vilket är ett företag som är rättfärdigt att spy på ).
Kanske borde vi starta en tråd om hur man skall kunna ge mer PR åt kolozzeum överlag.
Säger som Strandbyggarn, säg till om den där gainern funkar ;D. Blev förjävla sugen på att prova den nu. Har gått upp från 57kg till 58kg på ca 4 år. Har star nutritions gainer pro nu. Men den verkar inte hjälpa särskillt mycket.
|
|
|
2006-12-16, 19:43
|
|
Avstängd
Reg.datum: Oct 2005
|
[QUOTE=Inzza;1971098]gymgrossens tshirts QUOTE]
bara en detalj där att gg delar inte ut sina t-shirtar heller. visserligen har dom en del paketerbjudanden där du får tillskott+en väska/t-shirt/keps osv
|
|
|
2006-12-16, 19:48
|
|
Fuckar ut!
|
[QUOTE=Srednq;1971107]
Citat:
gymgrossens tshirts QUOTE]
bara en detalj där att gg delar inte ut sina t-shirtar heller. visserligen har dom en del paketerbjudanden där du får tillskott+en väska/t-shirt/keps osv
|
och det var ju det jag menade med att när man gör stora beställnignar så borde det inte vara en omöjlighet att få en tröja. på FF delade väl gymkukarna ut en sådär 500 tshirts minst. Många tror ju att GG är det ända stället man kan handla ifrån ( eller rättaresagt det bästa/säkraste what so jävla ever )..
|
|
|
2006-12-16, 21:20
|
|
ständigt bulkande
Reg.datum: Jan 2006
|
det ligger ngt i det du säger Inzza. men spela roll om man får t-shirt lr inte, grejen är att andra färger än vit borde finnas
|
|
|
2006-12-16, 23:14
|
|
Fuckar ut!
|
Citat:
Ursprungligen postat av LuThe
det ligger ngt i det du säger Inzza. men spela roll om man får t-shirt lr inte, grejen är att andra färger än vit borde finnas 
|
Fast diskussionen gick änna över till att vita hade önskats men att ingen ville köpa dem sedan. Därav började snackat om att man skall få en vid större beställningar, både som en PR-grej och kanske även för att folk skall köpa bulk.
|
|
|
2006-12-16, 23:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Knappt någon har köpt kolotröjorna.
|
Dom sålde iaf nyss en till...
Men jag håller med, svarta vore intressant. Å andra sidan förstår man ju att dom inte är så pigga på att trycka upp flera när dom som finns nu inte säljer så bra...
|
|
|
|
2006-12-17, 00:03
|
|
Registered User
|
jag har två vita kolo t-shirts. men skulle gärna se andra färger. Och gärna ett linne också. En med en diskret logga på ena bröstet skulle vara nice så att man kan ha den till vardags också.
|
|
|
2006-12-17, 00:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
Jag säljer ju Captain of Crush t-shirtar och jag kan säga att efterfrågan är inte stor på T-shirtar. Tills nästa år (2007) har IronMind helt slutat med vita T-shirts med tryck. Nu säljer de Funktionströjor, d.v.s. tröjor som släpper ut fukten och håller sig torra. Dessutom är inte många villiga att betala typ 150 spänn för en T-shirt.
|
|
|
2006-12-17, 00:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2002
|
EDIT:
Kollade Kollozeum T-shirten och den kostar endast 99 kr.
Bra pris om det är kvalité.
Men det borde vara en bild på en biff som bär tröjan, så skulle ni kanske sälja bättre. Nu finns ju bara loggan, som illustration.
|
|
|
2006-12-17, 00:54
|
|
ständigt bulkande
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av YTS
EDIT:
Kollade Kollozeum T-shirten och den kostar endast 99 kr.
Bra pris om det är kvalité.
Men det borde vara en bild på en biff som bär tröjan, så skulle ni kanske sälja bättre. Nu finns ju bara loggan, som illustration.
|
1+
|
|
|
2006-12-18, 13:03
|
|
Bänkpress
Reg.datum: Dec 2005
|
Inte för att jag är biff, men ändå, så här ser T-shirten ut
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.
|

|