Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-02, 21:01   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Du skall inte räkna kalorier alls, utan äta tills du är mätt när du är hungrig.

Jag skriver det här igen:

Inse att du inte behöver bry dig! Du är rejält UNDERVIKTIG! Du behöver äta rejält och gå upp i vikt, innan det blir en ren hälsofara för dig. FFS du är 15 år och hela ditt liv verkar kretsa kring tankar om mat, förbränning och kroppsvikt. Slösa inte bort dina ungdomsår på skit. Lev. Glöm kaloriräkning, träna det du tycker är roligt och ät rejält med bra mat, när du är hungrig, tills du är mätt, utan att bry dig om hur mycket kalorier det innehåller.

OCH TA TILL DIG AV VAD SOM SKRIVS!

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 21:08   #17
rhotkiw
Registered User

rhotkiws avatar

Reg.datum: Aug 2006
Vet att jag borde skita i det men, jag är så dålig på att portionera.. SÅ jag lär börja gå upp i vikt som fan om jag slutar.. Kommer säkert börja köpa typ ett kilo godis och vräka i mig om jag inte har koll.
rhotkiw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 21:16   #18
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av rhotkiw
Vet att jag borde skita i det men, jag är så dålig på att portionera.. SÅ jag lär börja gå upp i vikt som fan om jag slutar.. Kommer säkert börja köpa typ ett kilo godis och vräka i mig om jag inte har koll.
Man behöver inte överdriva åt något håll...
Gammal 2006-09-02, 22:03   #19
SWETiger
Registered User

SWETigers avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Hålla koll på godis och sötsaker är en sak, räkna på dina måltider är en annan. Du bör inte räkna på vanlig mat övehuvudtaget! Kroppen är väldigt bra på att anpassa hunger efter behov.

Visst, du kan hålla igen med sötsaker men inte ens det bör du ta till det extrema. Att undvika sockertoppar är något jag själv fösöker göra men jag schemalägger inte snaskandet på något sätt, äter du tillräckligt och tar ett par mellanmål under dagen minskar sockersuget naturligt.
SWETiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 22:22   #20
regus
Regustered Abuser

reguss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Varför skulle du köpa ett kilo godis om du inte följer ett matschema?
Använd ditt sunda förnuft.

Du säger att du är dålig på att portionera, fan du behöver inte kunna göra det. Du är 15 år, 180cm lång och väger några kilo under 60.

Du är underviktig samtidigt som din kropp växer och utvecklas.

DU kan äta tills du blir mätt 3-4 gånger om dagen, dom måltiderna kan gärna bestå av mammas köttbullar,brunsås och stuvade makaroner.

Tänk mindre ÄT MER!
regus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-03, 01:36   #21
Papi
Registered User

Papis avatar

Reg.datum: Aug 2004
Rhotkiw, jag förstår inte varför du lägger upp 20 trådar med frågor om allt möjligt, när du inte verkar bry dig om vad folk svarar.
Jag vet inte om du förstår att den sortens tankar och beteende du uppvisar, tyder på att du kan lida av ätstörningar. Jag säger inte att du gör det, eftersom jag inte känner dig, men det verkar onekligen så (kontrollbehov, snedvriden självbild, fixering vid mat och kalorier, lyssnar inte på vad andra säger osv).
Försök sluta vara så nojig med maten, det finns roligare saker i livet att fokusera på. Särskilt i din ålder!
Om du känner att du inte klarar av att sluta med detta på egen hand, sök hjälp! Dina föräldrar, någon annan vuxen du litar på, kanske skolsköterskan, bara du hittar någon du kan prata med.
Hoppas det går bra! Lycka till!
Papi är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.