Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-03-07, 00:17   #796
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Just det, sen så tränade jag idag lite också. Eftersom bänkpressen känts löjligt tung och vinglig sista tiden körde jag ett återhämtningspass, sen körde jag lite treor med 42kiloshantlarna i bulgarian squats. Fortfarande rätt simpelt och ryggen blev inte värre iaf.
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 22:26   #797
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Kebabrull, utan e: en politiskt korrekt kullerbytta

Idag var en rolig dag på många vis. Till att börja med kändes träningen helt ok! Är på bättringsvägen styrkemässigt.

Bulgarian Squats
3x33
3x37,5
3x42
3x47

Har aldrig testat 47 förut så det var väl pb. Men det var lätt. Börjar dock kännas lite i händerna av att hålla hantlarna så länge. Blir inte längre utmattad på samma vis av övningen så skulle nog kunna köra femmor, men så länge skulle jag nog inte hålla hantlarna sen på lite högre vikter Suger man så suger man. Sedan är stången i hantlarna väldigt tjock på de högre vikterna, tjockare än vanliga stänger, så det bidrar. Men jag har kasst grepp också.

Sen lite andra benövningar. Hann dock inte med så mycket för snackade med en massa personer.

Bänkpress
6x117,5
4x122,5
2x127,5
5x122,5
3x127,5
1x132,5

Pisslätt idag, så det var nice. 132,5 flög upp. Hade lätt klarat en femma på den vikten utan problem. Om jag inte skulle fixa en femma på 132,5 skulle jag bli väldigt besviken, visserligen, men det känns ändå att vilodagen förra passet hjälpte.

Sen hann jag inte så mycket mer, kom nämligen in i en liten dispyt med en styrelsemedlem Det handlade såklart om marklyft. Tyvärr hann jag inte höra hur det hela startade (och det var väl kanske tur, för annars hade jag gått in betydligt hårdare) utan såg bara att det var någon medelålders man i blått som stod och tjafsade med min bror som körde marklyft. Jag gick dit för att se vad som stod på. Mannen stod och slängde ur sig massa skit angående min brors utförande och ljudnivå (helt ogrundat för övrigt) och min bror var på defensiven. Jag trodde att det endast handlade om ljudnivån först och hoppade emellan för att reda ut det på ett vuxet vis då jag tyckte att det gick mot ett rent ordbajsande av förolämpningar, från styrelsemedlemmens sida.
Jag frågade vad som pågick och vad som var problemet, och fick då höra av mannen att min bror och kompis körde marklyft så hela huset skakade och speglarna var på väg att trilla av väggen. Till att börja med sa jag att han skulle släppa attityden och bete sig som en vuxen, sedan att han överdrev något förskräckligt då det faktiskt var marklyft det handlade om, och att de båda höll emot mer än tillräckligt på nedvägen. Jag informerade forsättningsvis att vi fått tillåtelse att träna marklyft från andra styrelsemedlemmar och att om han hade något problem men gymmets egna policy så fick han ta upp det på nästa möte. Tills dess hade han ingen rätt att vara otrevlig.
Det fortsatte med protester från hans sida i form av att han angrep deras utförande och sa att de skulle halvera vikterna (båda kör på lätta vikter för tillfället som uppbyggning) på vilket jag direkt ifrågasatte vad han menade var fel och drog massa exempel på vad han kunde mena. Han backade direkt då han märkte att jag kunde mycket mer i området och pekade då på en helt random kille och sa förtvivlat att den killen! Den killen såg minsann ut som en katt då han körde marklyft!
Den utpekade personen hade såklart inget med någonting att göra så jag sa till honom att det bara började bli larvigt.
Mer ordbajsande följde från hans sida och jag svarade lugnt på allting. Till slut gick han hem, bara kanske 20 minuter efter han kommit dit.

Det låter kanske inte överdrivet roligt, men det var underhållande. Gillar att sätta ner kaxigt folk på jorden.
När han lämnat fick jag höra av min bror att han hade gått direkt fram till dem och sagt (med utskällande ton) att "Eran teknik är det värsta jag sett och ni slänger ner vikterna i golvet så gymmet går sönder. Ser jag er göra sådär en gång till slänger jag ut er med huvudet före och då fan ska ni aldrig få komma hit igen."
Sedan hade han kört med argumentet att han hade tränat i 30 år och minsann kunde betydligt mer än kaxiga tonåringar som tror de kan allt. (Han är en speta och tränar värdelöst för övrigt).
Så jag kan förstå nu att min brorsa blev förbannad.

Så nu ska jag till styrelsen och säga till vad som hände.

För övrigt är både min brors och kompis teknik så gott som perfekta, jag har varit pedantiskt noggrann med deras utförande så att de ska undvika samma ryggproblem som jag. Både deras ryggar är spikraka och allt annat som möjligtvis skulle kunna vara riskfyllt är åtgärdat sedan länge. Mannen hade inga belägg för sina påståenden utan var bara en idiot.

Iaf, kanske inte var så underhållande läsning, men det var kul. Det finns en liten pervers njutning i att totalt äga kaxiga töntar som bara är ute efter att tjafsa

Bye(s)

Edit:
Morgonvikt: 85,6. Har stått still på ca 86 för länge nu så ska skärpa till mig. Ska går ner stadigt nu. Börjar bli smått äcklad av den obetydliga mängden fett som täcker min kropp; måste vara en nojig sideffekt av deffandet. Man ställer in sig så mycket på att gå ner i vikt att man vill att det ska försvinna på en gång.
Det är såklart väldigt löjligt, men det sätter igång motivationen lite.

Senast redigerad av <Mike> den 2011-03-09 klockan 22:29.
Gammal 2011-03-10, 16:49   #798
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Aahahhahh! Jag avskyr spetor som tror de kan något!

Fy vad nice om jag skulle maxa dräktmark där i lysekil haha
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 23:03   #799
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Bubbelibub

Yes Timme, det hade varit nice xD Snackade med en styrelsemedlem idag, han tyckte det var komiskt och sa att det inte skulle bli några problem

På tal om min vikt så blev jag lite pissed idag. Har ju som sagt tröttnat på att ligga kring 86 och för två dagar sedan vägde jag 85,6 och käkade under hela dagen 4dl proteinpulver, 350g köttfärs (bara +kryddor och 1/4 ägg) och 75g spaghetti. That's it! Sen igår vägde jag 85,8. Tänkte att vågen dampade lite.
Så igår käkade jag 4dl proteinpulver, 300g stekt kyckling, 75g spaghetti och en riktigt liten kaka som min brorsa tvingade i mig. Sen i morse, 86,2! Störde mig så hårt för jag har varit svinhungrig de sista dagarna men hållit tillbaka på maten löjligt mycket och ändå går jag över 86 igen. Pallar inte den skiten.
Så idag blev det ca 400g kyckling och 4dl proteinpulver and that's fucking it. Det ligger på ca 1400 kcal. Jag har också tränat idag så om jag väger 86 fucking kilo imorgon blir jag pissed off.

Så iaf....

Chins, supinerade (Thx Krille for sorting it out ;P)
4+1x50 pb
3+2x50
2+3x50
5x40
5x40
8x30
10xkv

Denna gången körde jag fullt utsträckt i botten och så högt upp jag bara kunde gå i översta läget. Hade stången typ vid nedre delen av halsen. Hade dock inte med min brorsans mobil så kunde inte filma.
Körde också lite forcade reps (eller vad det heter) för tänker testa det några veckor och se om det ger något. Ska öka 2,5 kilo i veckan och pusha mig till femmor med så lite hjälp som möjligt. Kommer säkert bara vara dåligt men who knows
Nöjd med 4 strikta på 50.

Sedan lekte vi lite. Körde bland annat kooperativ swingcurl En kompis filmade med sin mobil så kanske att han kan skicka filmen och så kan jag lägga upp den. Jag och brorsan lyckades swinga upp 130 tillsammans. Det är säkert kasst men det var kul

Sen en tävling i bicepscurl med stång. Vi körde med armblaster och lutade mot en pelare. Runt pelaren och nedre bröstet drogs ett bälte och spändes tight, så det gick inte att swinga ett skit. Det blev 16 reps på 40 och 7 på 45 Betydligt tyngre vill jag lova än att köra vanligt.

Anyway, wall of text.

Bye(s)

Senast redigerad av <Mike> den 2011-03-11 klockan 23:05.
Gammal 2011-03-11, 23:19   #800
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Menar såklart svinga, inte swinga :P Fastande i svengelskan.
Gammal 2011-03-13, 22:42   #801
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Periodiska systembolaget

Fy vad hungrig jag varit idag.

Bulgarian Squats
3x30
3x33,5
3x37,5
3x42,5
3x42,5
3x37,5

Sen lite andra benövningar i maskiner.

Klossbänk 10cm
3x130
3x140
3x150
5x160
5x170@9,5

Femman på 170 var ju uppenbarligen pb. Tror inte ens jag gjort 160 till någon kloss förut. Jag skriver @9,5 men det är möjligt att 2 till reps hade gått. Tror jag skulle kunna fixa 190, en singel då alltså, men ville inte gå högre för att skona ryggen. Fick inga känningar alls, förvånansvärt nog, men det är bättre att vara på den säkra sidan.
Måste erkänna att min tricepsstyrka är helt ok Kan jag bara jobba upp starten så kan jag nog få ut en del.
För övrigt blir jag lite nervös när vikterna blir så här höga. Vill inte paja ryggen. Enda anledningen att jag inte körde 6,5cm kloss var att jag glömde den.

Morgonvikt: 85,1
Har svultit mig själv de senaste två dagarna eftersom jag blev pissed på att stå still i vikt. Ska dra ner lite på hastigheten nu. Förhoppningsvis 84,5 nästa vecka vid samma tid.

Senast redigerad av <Mike> den 2011-03-13 klockan 22:44.
Gammal 2011-03-16, 23:53   #802
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Blub

Idag har jag pluggat biologi som en galning. Stresspluggar alltid dagen innan tyvärr. Egentligen borde jag inte tränat, men men.... Ska nog ställa klockan på 5 i morgon bitti, klunka lite koffein och sen stressplugga lite till innan provet

Men som sagt, tränade iaf:

Bulgarian squats först, men samma gamla visa. Körde treor på 42 som högst. Drog iväg några set.

Bänkpress
6x120
4x125
2x130
5x125
3x130
1x135

Trean på 130 var bäst det bäst utförande på. Av någon anledning känns ofta 130 lättare än 120. Kan inte säga vad det är, men är lite psykad av vikter som är 120 något. Så fort jag får på 130 något känner jag mig mindre psykad och får alltid bättre utförande.
Inte för att någon bryr sig, men ändå.
Ska försöka filma nästa gång.
Allt var lätt iaf.

Sen blev det inget mer.

Morgonvikt: 85,2

Bye(s)
Gammal 2011-03-18, 09:57   #803
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

"inte för att någon bryr sig"
Hahhahahaha
Citat:
Gammal 2011-03-18, 17:48   #804
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

just det. klunka koffein?

Menar du koffeintabletter blandat med vatten eller typ kaffe/energidryck?
Citat:
Gammal 2011-03-18, 22:03   #805
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Dålig sås

Timme, jag klunkade white flood

Chins
5x52,5xkv fett pb
3+2x52,5xkv
2+3x52,5xkv

Femman på 52,5 satt gött. Körde med hakan en bra bit över stången, men låste nog inte ut fullt i bottenläget. Ungefär som på filmerna.
Fick också pyttelite hjälp på sista i det översta läget, men det hade inte behövts, jag hade klarat det utan så räknar det som en femma.
Sjukt nöjd.

Sen 50 stycken strikta på 8 min 55 sek. Skulle nog kunna dra ner tiden med bättre taktik. Körde maxreps på varenda set typ.

Sen massa bicepsträning.

Morgonvikt: 84,3. Bara 3 hekto kvar till vad som från början var målvikten. Har dock ändrat mig nu och ska ner till 80-82. Får se vart det ser bra ut.
Gammal 2011-03-18, 22:05   #806
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av <Mike> Visa inlägg
Timme, jag klunkade white flood

Chins
5x52,5xkv fett pb
3+2x52,5xkv
2+3x52,5xkv

Femman på 52,5 satt gött. Körde med hakan en bra bit över stången, men låste nog inte ut fullt i bottenläget. Ungefär som på filmerna.
Fick också pyttelite hjälp på sista i det översta läget, men det hade inte behövts, jag hade klarat det utan så räknar det som en femma.
Sjukt nöjd.

Sen 50 stycken strikta på 8 min 55 sek. Skulle nog kunna dra ner tiden med bättre taktik. Körde maxreps på varenda set typ.

Sen massa bicepsträning.

Morgonvikt: 84,3. Bara 3 hekto kvar till vad som från början var målvikten. Har dock ändrat mig nu och ska ner till 80-82. Får se vart det ser bra ut.
white flood är bra skit! Din eller Gabbes?

Vill du ha något som ger ännu bättre tryck och pepp så borde du verkligen prova VIP- X Extreme (googla den). Den mest prisvärda av dom alla. Ger galet pepp och nej, den är inte dopingklassad Smakar godare än white flood också!
Citat:
Gammal 2011-03-18, 22:52   #807
stolpskott
Banned User

Reg.datum: Oct 2008
Oj. Du var ju rätt stark. Har alltid tänkt på dig som en någorlunda klen men vältränad person. Grattis eller nåt
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 01:34   #808
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
white flood är bra skit! Din eller Gabbes?

Vill du ha något som ger ännu bättre tryck och pepp så borde du verkligen prova VIP- X Extreme (googla den). Den mest prisvärda av dom alla. Ger galet pepp och nej, den är inte dopingklassad Smakar godare än white flood också!
Gabbe ville testa så han köpte den. Sjukt gött smakar det
Egentligen vill jag inte bli beroende av pre-workout pulver... Har inte riktigt råd med det. Men ska kolla upp VIP-X Extreme.

White Flood är väl inte dopingklassat btw? =O

Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Oj. Du var ju rätt stark. Har alltid tänkt på dig som en någorlunda klen men vältränad person. Grattis eller nåt
haha tack
Gammal 2011-03-20, 14:13   #809
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

White flood är inte dopingklassat!
Vip x extreme smakar ännu godare!
Citat:
Gammal 2011-03-20, 22:58   #810
<Mike>
Power level < 9000.

<Mike>s avatar

Turk

Bulgarian squats
3x27
3x33
3x37
3x42
3x47
3x47

Aldrig kört på 47orna förut, var tvungen att ta i en del Det var nice. Det är ju 94kg totalt på ett ben i taget, och jag går en bit under 90 graders vinkel, så träningen borde bli helt ok.
Det kändes dock lite i ryggen. Vet inte om det var att jag bara blev stel, eller om det var skadan som gömde sig där någonstans, så nästa vecka kanske jag kör lite lugnare. Om det däremot inte känns alls imorgon kanske jag testar 52orna på onsdag. Isf filmar jag.
Börjar bli lite segt för greppet btw. Sucks.

Enbens benspark
3x50
3x60
3x70
3x80

Max skulle nog vara treor på 85. Det kändes rätt gött.

Bänkpress med 10cm kloss
3x135
3x150
3x160
3x175@9,5 (pb)

Blev dock lite fattigt idag. 160 var pisslätt och röven satt klistrad. Sen när jag skulle köra 175 så frågade jag två utländska killar om dom kunde stå och passa vid sidan av stången. Dom verkade kunna svenska helt ok, och jag förklarade att dom inte skulle röra vid stången, inte ens peta, förutom om jag failade. Dom sa att dom fattade, men när jag skulle lyfta ut så rycker en kille tag i stången skithårt så all vikt hamnar på ena sidan. Det gick åt skogen helt enkelt, och jag blev lite skraj.
Så nästa gång på 175 sket vi i utlänningarna (deras svenskakunskaper var uppenbarligen för dåliga) och jag var inte alls lika fokuserad vilket resulterade i att röven for upp typ 3-4 cm på varje repetition. Därför räknas detta inte riktigt. Femman på 170 var betydligt bättre.
Whatever.

Tricepsextensioner runt huvudet med stång
5x50
3x60
3x65
2x70 pb

Bye(s)

(Var och festade igår i gtb så kom inte hem förrän 18:00 ungefär. Därför vet jag inte morgonvikten.)

Senast redigerad av <Mike> den 2011-03-20 klockan 23:00.

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.