Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-19, 10:58   #631
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Färssen Visa inlägg
Schnygga rodds n curlz! Tråkigt med axeln. Kör du några övningar för rotatorcuff eller dylikt i prehabsyfte?
Thanks!

Jag brukar värma upp rotatorcuffarna med hantlar innan överkroppspass. Men det känns faktiskt mycket bättre i axeln idag, känner inte av någonting faktiskt, men det kanske kommer tillbaks om jag börjar anstränga den. Tror att jag kört lite mycket axlar/bänk senaste tiden så ska låta den vila några dagar. Hade egentligen tänkt att köra böj och lite axelpressar idag men skippar axlar för att skona dem lite grann.

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-19, 11:01   #632
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Hahaha, förresten. Igår kväll när jag skulle sätta mig ned och plugga så knäckte jag stolen. Ja, så fet eller med sådan kraft sätter jag mig ned. Synd på en gammal fin designstol men nu duger den fint till kaffeved.

Citat:
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
Gammal 2013-05-19, 17:39   #633
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Runkböj idag.

Böjz
80x3
80x3
100x3
110x0 haha, tappade fokus. Kollade ned i backen för att checka djupet och tappade balansen
80x3
90x4
80x4

Sittande hantelprest
20x10
Vänster axel inte helt bra, lika bra att ge fan i

Benpress
110x5
130x5
150x5

Skivstångsshrugs
90kg 3x10

Helt okej, men har nog gått upp något kilo senaste veckan. Deffen börjar ordentligt imorgon igen.

Citat:
Gammal 2013-05-20, 12:16   #634
zeusden1
Starke Adolfs son

zeusden1s avatar

Reg.datum: Oct 2006
Schysst trådnamn! Grym film f.ö.
Gammal 2013-05-20, 21:00   #635
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Fina vikter på många övningar här det senaste! Kommer det bli någon förändring på dietkosten från tidigare?

Knäcka stol på diet? Illa :p

F.ö gillar jag också trådnamnet!
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-20, 21:35   #636
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zeusden1 Visa inlägg
Schysst trådnamn! Grym film f.ö.
Thx Ja, verkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Fina vikter på många övningar här det senaste! Kommer det bli någon förändring på dietkosten från tidigare?

Knäcka stol på diet? Illa :p

F.ö gillar jag också trådnamnet!
Tack, men har troligtvis gått upp några hekton därav lite ökning.

Vet inte riktigt än, har liksom kommit ur fas med allting synd nog. Har också flyttat till studentkorridor så det gör ju matlagningen lite krångligare. Men kommer troligtvis köra lite lägre på fett, mer kolhydrater och vanliga 2g protein/kv. Funderar även på att minska antalet styrkepass och lägga till något pass kondition istället.

Körde 2,5km jogging lite lätt idag. Gick bra utan problem. Ska försöka börja lite försiktigt så att en kan undvika problem med benhinnorna som tidigare satt käpp i hjul.

Citat:
Gammal 2013-05-20, 21:50   #637
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Thx Ja, verkligen!

Tack, men har troligtvis gått upp några hekton därav lite ökning.

Vet inte riktigt än, har liksom kommit ur fas med allting synd nog. Har också flyttat till studentkorridor så det gör ju matlagningen lite krångligare. Men kommer troligtvis köra lite lägre på fett, mer kolhydrater och vanliga 2g protein/kv. Funderar även på att minska antalet styrkepass och lägga till något pass kondition istället.

Körde 2,5km jogging lite lätt idag. Gick bra utan problem. Ska försöka börja lite försiktigt så att en kan undvika problem med benhinnorna som tidigare satt käpp i hjul.
Man anpassar sig alltid efter förutsättningarna, lite knöggligt i början bara när man är ovan. Låter som ett bra kostupplägg! Liknande mitt, bara att jag ändrar lite kolhydrater och fett beroende på om det är träningsdag eller vilodag. Jag ska köra kettlebellpass till augusti tänker jag, ska bli kul!

Det är nog ett bra upplägg med löpningen!
Gammal 2013-05-21, 10:37   #638
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Man anpassar sig alltid efter förutsättningarna, lite knöggligt i början bara när man är ovan. Låter som ett bra kostupplägg! Liknande mitt, bara att jag ändrar lite kolhydrater och fett beroende på om det är träningsdag eller vilodag. Jag ska köra kettlebellpass till augusti tänker jag, ska bli kul!

Det är nog ett bra upplägg med löpningen!
Jo har ju vant mig lite nu, men det är ju inte riktigt samma som att ha ett eget kök liksom. Man vill inte spendera lika mycket tid, inte lika fräscht och sådär men det funkar ju, helt klart. Gäller bara att vänja sig Jo det där med att ändra kolhydrat och fettnivå beroende på träningsdag kan funka, ska eventuellt köra det. Misstänker dock att jag inte kommer ha särskilt många vilodagar

Kettlebell? Som komplement till vanliga träningen alltså? Det låter skoj! Hoppas du gillar det

Morgonvikten låg på 86,1kg! Gått upp 1,6kg alltså, hahaha. Aja, är dock övertygad om att det mesta är glykogen, vätska och bajs.

Citat:
Gammal 2013-05-21, 18:49   #639
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Gym på friskis med en polare. Lite av ett jollpass, bröst och triceps.

Bänktprest
med stopp:
75x5
85x2
95x1
Utan stopp: 100x1

Bröstpress i maskin
90x5
100x3

Enhands extensions med kettlebell a´la Arne P
12x8
16x2
16x2
20x2 PB! (dock bara 1 med vänster )

Pushdowns
3x12

Helt okej, men är stel och seg i vänster axel. Jävligt dåliga bänkställningar och stång på detta gym vilket gjorde att det kändes psykiskt tyngre att bänka.

Citat:
Gammal 2013-05-21, 19:38   #640
mycketbrännvin
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Nyt namn på journalen, betyder detta att vio får se en fet,flottig men stark pojke snart??
mycketbrännvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-21, 22:00   #641
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
Nyt namn på journalen, betyder detta att vio får se en fet,flottig men stark pojke snart??
Haha, man kan tro det men inte än Måste deffa ned mig till minst 80kg, känner mig allt för fläskig.

... Säger jag som nyss åt 500g kvarg och 500g glass som post-wo

Citat:
Gammal 2013-05-22, 16:55   #642
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Jogging 2,5km. Gick lätt men jävla kukbenhinnorna börjar göra ont, redan liksom... Tror det är mina skor som är dåliga, sitter inte helt perfekt och är något slitna. Ska prova ut ett rejält, bra par inom kort så kanske man slipper dessa problem.

Citat:
Gammal 2013-05-26, 09:16   #643
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Surt med benhinnorna! Men nya skor är nog en bra investering i sådana fall, misstänker jag. lol på post-wo.. :p
Gammal 2013-05-27, 13:02   #644
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Surt med benhinnorna! Men nya skor är nog en bra investering i sådana fall, misstänker jag. lol på post-wo.. :p
Hoppas verkligen det! Tror det kommer bli lite bättre iaf.

Har varit dåligt med träning senaste veckan, hade ordentligt sköna fester både fredag & lördag med mycket alkohol och krubb. Sittning med Norrlands idrottsförening på fredagen och korridorsfest på lördagen, skitkul!

Men, ska iväg och köra ett pass ganska snart. Blir bänk & trillor.

Citat:
Gammal 2013-05-27, 15:02   #645
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Totalt anusdålig dag idag faktiskt. Har mått lite smått illa under dagen men när jag väl kom till gymmet och började bänka var det nära på att braka loss. Kändes som jag skulle spy hela tiden så var lika bra att gå hem.

Bänkpress med stopp
80x2
80x2
85x2
90x1
95x1

Citat:

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.