Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-04-26, 19:17   #451
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Håll dig till Kolo då!

De här e mina favoriter!
Meh...

De här dög gott:

(jäättegott... å så smakar de lite för mkt bakpulver el ngt som bränner i halsen och ger känsla av deg, så efter 10 är det stopp. Dina har inget inbyggt stopp... )

Jag lovar att undvika Bromma i möjligaste mån och hålla mig till Kollo..

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 19:15   #452
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Nån gång efter jag skrev där igår kväll började halsen kännas tjock, det dunkade och susade i öronen och jag vaknade av att jag hostade ngra ggr under natten. Inte skoj jue!!! Eftersom jag är god, ansvarstagande förälder har jag såklart frysen full med glass. Eller hade...

Sonen frisk som en nötkärna iaf, så dagen har gett mig lite färg från solen. Men för att gnälla lite extra allt så var det fasen synd om hostande snörvlande glassätande mig, eftersom jag dessutom hade skoskav och tokvärk i rumpan och framsida trampdyna (av att leta mig från den oplanerade storstadstrippen till Västerås i klackar modell högre).

Träning: Nä. Typ max 7 km promenad i snigeltakt.

Maten: Glass. I stora lass. Min hals är trång, öm, bläig. Men jag tryckte med lite möda ner en fläskotlett, 3 löskokta ägg och 4 fiskbullar samt ½ burk sparris i den också.

Känner mig som en kille denna förkylning, kanske för att grabben är pigg som en mört.. Lekparkscardio gör sig inte riktigt när organismen är intagen av förkylning from hellBromma..

Sedär. Var det nån som sa att min journal inte va så värst gnällig?

Gammal 2009-04-27, 19:55   #453
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Habbaklabbagabba! Det påminner mig ju, i haz teh glass, eh yaaay! Watch tv n eat ice cream all night long, lalala... eh wut, ursäkta mig
Gammal 2009-04-27, 20:28   #454
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
)

Loppanlevernet var inte så jävla skoj faktiskt, träffade konstiga människor så jag får skylla på att jag fick lov att proppa munnen full för att hindra mig från att ventilera vad jag tyckte och tänkte.

Trodde jag älskade hela världen, men vissa världar har jag tydligen otroligt svårt för - jag vill ha varma, mjuka snälla värdar.
Och så ringde damen mig för att få lite verklighet! *Stolt*
Har har du lite hårdrock på temat:
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 20:25   #455
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Habbaklabbagabba! Det påminner mig ju, i haz teh glass, eh yaaay! Watch tv n eat ice cream all night long, lalala... eh wut, ursäkta mig
I HAD the glass.. Denna för att vara exakt (d va den + en strut jag svalkade halsen med i måndags);

Smakar alltså:

Rekommenderas varmt!

Såg även att de lanserat en Dark chocolate chili:

Alltså, det är ju nästan snudd på elakt (el galet snällt) med tanke på såna (mig) som är beroende av kombinationen kakao och chili..

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Och så ringde damen mig för att få lite verklighet! *Stolt*
Jaa, lite southern comfort behövs emellanåt när livet är hårt!! Thanks mate!

Gammal 2009-04-28, 21:04   #456
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Dagen började uselt med hostig grabb som fick vara hemma från dagis.. Men efter lite frulle och kalle på dvd var hostan som bortblåst - så även mina krämpor, sen kom en kompis förbi och vi festade loss med happy meal och kalle anka tidning med leksak och sken i kapp med solen.. Det har varit riktigt gött att sitta i solen och ha det bra idag.. de ni!

Sen fick jag en liten, ganska jätteliten, men intensiv - träningsstund också, var ju inte helt fel!

Träning:
1 h rask prommis + 40 min rask barnvagnsprommis.
Uppvärmning: 5 min rodd.
Styrka:
Latsdrag 11 plattor 10 reps, 12 pl 6 r, 10 pl 10 r, 12 pl 6 r följt av 9 pl 8 r.
Axelpressar 10 plattor 10 reps, 11 pl 5 r (tokdog), 10 pl 7 + 5 r.
Rodd smalt grepp 12 plattor 12 reps x 3 set.
Bröstpress 11 plattor 12 + 7 reps, 10 pl 10 r, 10 pl 6 r.
Magcrunchmaskin 12 plattor 20+18+15 reps.
Stretchade efter promenaden till jobbet.

Maten:
Ägg 160 kcal, sill 70 k, äpple 58 k,
Happy meal Hamburgare 255 kcal (-ena brödet, det är standard för jag tycker det är mkt godare att käka som macka men drar inte av kcalen för vet den inte osv), bönsallad 89 k, babymorötter 16 k, cola zero, äpple 60 k,
Choklad 51 k, mjölk i kaffet 40 k, vindruvor 68 k,
Pepparbiff av nötinnalår 105 kcal, färsk kokt broccoli 88 k, fetaost 10% fett 105 k, gröna oliver 71 k, cola zero=
1236 kcal.

(Magen står åt alla hörn så blir ett ägg på sin höjd senare kanske.)

Är hursomhelst back on track, 81,1 kg på vågen i morse och *peppar peppar - ta i trä* nu vill jag vara frisk å fortsatt lika glad som nu!

Gammal 2009-04-29, 22:43   #457
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Jobbmöten heeela dan... förmiddagsmötet slutade dock tidigt så det blev 9 km min rask prommis, + att jag slank in och köpte en bikini och tog en 10 min solning i ståsolarium.. wtf, Lellan goes tjej??

Så känns det iaf. Har aldrig köpt en bikini. Vet att jag hade en när jag var 9 år, men ingen sedan dess. Nu tänker jag ju inte använda den som folk såklart, utan under en flortunn blus som andas. Men iaf.

Kanske 31 årskris? Fyller om ngra dagar, men känner mig inte "krisig" däremot livsglad - klart kärringen ska ha en bikini.. Den va såå fiiin. Färglad och guldglittrig (hrrm, ok, det låter lite "krisigt" faktiskt.. men nästa bikini får bli damigare variant. Nån gång i livet ska man väl ha köpt en färgglad bikini!)

Träning:
Den där prommisen på 9 km.

Maten:
Ägg 160 kcal, äpple 59 k, mjölk i kaffe 20 k,
Tårta 175 kcal, mjölk i kaffe 20 k,
Herrgårdsgrönsaker 90 k, makrillfilé i tomatsås 230 k, fetaost 10% 56 k,
sill 53 kcal, ägg 80 k, kaviar 17 k,
Choklad 41 k,
Havregryn 74 k, blandade bär 53 k, kesella 74 k, sötmandel 43 k=
1245 kcal. Nöjer mig nog så med tanke på att det vankas mer tårta + att mina jobbtider och gymens öppettider inte samarbetar så bra i valborg.. Lite trist, får kanske se till att bli uppfinningsrik hemma när sonen somnat!

Gammal 2009-04-29, 22:50   #458
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
wtf, Lellan goes tjej??
Lellan goes H0o0O0oOoo0T ffs!!!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-29, 22:56   #459
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Lellan goes H0o0O0oOoo0T ffs!!!
Nä, men har man aldrig köpt en bikini (den när jag var 9 var turkos enfärgad sportbh modell vill jag minnas och köpt av pappa) så kan man väl få bre på med färger å lite guld..

Här är den i webshopen:

(hmm, detta ska alltså vara en träningsjournal.. ? )

Edit: Fasen, tack ska jag ju säga! (att det ska va så himla svårt, gamla hundar sitter snett el ni vet.. )

Senast redigerad av Lellan den 2009-04-29 klockan 22:58.
Gammal 2009-04-29, 23:30   #460
jaaaaag
Guest

Du ser ju helt fit ut människa!
  Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 08:36   #461
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Du ser ju helt fit ut människa!
Tack - om allt är relativt så..

Känner mig mkt mer i form än jag trodde jag skulle kunna bli efter att ha legat på 130 kg +, det är jätteskoj faktiskt!

Dessutom har jag nått målet att ligga på 80 kg tills min födelsedag (79,8 kg i morse å fyller på måndag) så kul det med!

Men det allra roligaste nu är hur tillvaron känns. Jag är pigg, glad och harmonisk - faktiskt mkt mer så än när jag blev medlem här på lägre vikt. Allt går inte att mäta i siffror, tror och önskar att jag får behålla den här avslappnade känslan kring allt kroppsfixerat som jag är inne i nu..

Senast redigerad av Lellan den 2009-04-30 klockan 08:38.
Gammal 2009-04-30, 09:37   #462
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jättefin bikini och vilken form du har

Håll hårt i den där känslan och VÄGRA släppa den säger jag åt dig!! Jag brukar själv brottas med kroppsfixeringen men då försöker jag bryta tankesättet och säga till mig själv: FAN Tina! Jag är jättefin och har en kropp som funkar mer än väl och en finfin roemp *s* Jag vill njuta av min kropp nu och inte sitta och titta på kort om 10-15 år och tänka: herregud varför gick jag omkring och var missnöjd över den där kroppen??

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 09:48   #463
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
Jättefin bikini och vilken form du har

Håll hårt i den där känslan och VÄGRA släppa den säger jag åt dig!! Jag brukar själv brottas med kroppsfixeringen men då försöker jag bryta tankesättet och säga till mig själv: FAN Tina! Jag är jättefin och har en kropp som funkar mer än väl och en finfin roemp *s* Jag vill njuta av min kropp nu och inte sitta och titta på kort om 10-15 år och tänka: herregud varför gick jag omkring och var missnöjd över den där kroppen??
Tack! Och JA, FAN Tina, bryt sånt där tänk, tydligen kan man känna så oavsett hur fit man är och vad är då vitsen med att vara fit om man inte kan njuta av det?

Har kikat på 10 år gamla kort då jag var lättare och mer vältränad, och undrat varför det bodde en bekymmersrynka i min panna där... + alla dessa lager av kläder för att täcka så mkt som möjligt...

Jag var inte och kommer inte bli jättefit - men just den där känslan av att man duger helt ok, det behöver inte ens vara krig... gött.

Å spela roll om man inte duger i ngn annans ögon så är jag iaf helt tillräcklig för mig själv, och det är mej jag ska dras med hela livet. Inga höga krav, bara glad. Ovan känsla och jag lovar att vägra släppa den!

Gammal 2009-04-30, 09:50   #464
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
Grymt bra jobbat!

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-30, 10:01   #465
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Grymt bra jobbat!
Tack!

(såg nu att om man scrollar ner hela sidan så är den täckt av olika sorters kakor, choklad, musik, glass och bikini...Haha.. That´s the way to banta! )

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:56.