Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen
Aj, aj, aj! Det var tråkigt att höra!
Bra att du skaffar utlåtande från flera källor. Hoppas nu ni kommer till bukt med problemet och att du tillfrisknar fortare än fort. Krya på dig!
|
Tack!
Sjukgymnasten på Bosön var ruggigt kompetent men trots en timmes undersökning och letande i anatomiböckerna kunde hon inte hitta något som skulle kunna göra ont. Fick lite styrkeövningar för foten och en ny tid om tre veckor. Om det inte har blivit bättre då remitterar hon mig till fotkirurgerna på Nacka sjukhus som tydligen är de bästa.
I och med att det blev tydligt nu att det här kommer dra ut på tiden sätter jag igång med annan träning.
Tisdag 23/7. Vattenlöpning 40min.
Runt 20min lugnare och 20min intervaller. Ingen struktur i och med att jag bara skulle få in tekniken och vänja kroppen. Kom upp i runt 175 i puls på intervaller och 155 i "lugnare" så det får ses som klart godkänt. Fritt ur minnet visade en studie på Karolinska att hjärtat slår 8-11 färre slag i minuten vid samma syreupptag vid löpning i vatten jämfört med på land. Maxpulsen var 16 färre slag i minuten i vatten jämfört med land. Ser ut som ett fån dock när man blir andfådd värre men rör sig så långsamt framåt i banan.