Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Vet inte vad det är som avgör ens repsuthållighet. ROM gör det definitivt
|
Nånting sånt låter rimligt.
Citat:
Exempel hur du menar? Låter intressant. Spekulera fritt hur kan anpassa RSR. Uppenbarligen fungerar den programmeringen utmärkt för mig i böj och mark.
Funderar om prova för pressövningar framåt i tiden. Då hade jag nog vågat mig på att köra varje dag haha (42 veckoset lol om skippar vilodagar). Programtiden blir bara 18 dagar så det blir ingen ångest av tidsinvesteringen om blir fiasko (inget pb, svagare).
Min extended RSR jag körde, som böjen svarade bra på, men inte marken, såg ut såhär (skriver för kanske intressant om du överväger E-RSR):
Tis: Lowbar tunga passet
Tor: Highbar 6x2 (mellanpasset)
Lör: Sumo tunga passet
Vet inte riktigt varför marken svarade så dåligt på det. Kanske hade gått bättre i marken om mellanpasset var sumo, för mer frekvens. Eller kört torsdagspasset 3x2 highbar + 3x2 sumo.
|
Nu tänkte jag att man vid en 4 dagars split isåfall skulle köra(exempel, man kan ju välja andra dagar)
Snabba versionen(5-6v?), väljer man böj/mark eller bänk/press från början.
mån: 6x3-6 i mark/böj, 6x2 press
ons: 6x3-6 i press, 6x2 underkropp
fre: 6x3-6 mark/böj, 6x2 press
lör: 6x3-6 pressövning, 6x2 underkropp
Extended version(9v?) med både böj och mark
mån: Böj lätt - tung press
ons: mark tung - ?
fre: böj tung - lätt press
lör: mark lätt - ?
Då blir det varje lyft 2 ggr i veckan, kanske man kan köra fler mellanpass för bänken, göra 2or 3 av passen o tungt 1, Då blir det 9 veckor o marken får inte dålig frekvens. Dock att pusha båda underkroppslyften blir nog rät grisigt, kanske man kan köra 10% mindre i TM i marken(får du ändå övning, o gör du 2x2 på 90% i marken med massa tung böjträning så lär sista veckan(ifall du nu klarar programmet) skicka iväg dig ordentligt xD), o vanligt TM i böjen?
Citat:
Har börjat gilla att hypertrofi- kontra toppningsperiodisera underkropp och överkropp
Upplever att det blir som två olika typer av slitage
|
Kanske roligare o träna så? Har man alltid något o pusha i. kan trycka volymträning är rätt tråkigt. man vet inte riktigt ifall man blivit starkare förräns man börjar köra ett toppningsprogram.
Citat:
|
Ryggskadan? Känns som smalmark är mer riskabelt än sumo där?
|
lite skumt, vet inte varför det blivit så. Alla gånger under åren jag blivit skadad i ryggen har just varit i sumo xD