Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2017-08-31, 20:38   #1
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Hur slipper man ha "rollen" som "den rolige"?

I en del sociala sammanhang i mitt liv (inte alla) så känner jag en press på mig att vara rolig, lätta upp stämningen osv. Detta tror jag beror på att jag i vissa sammanhang trivdes med den rollen, men det gör jag inte längre. Jag är inte särskilt duktig på det längre, jag vill inte göra det och när jag ändå "måste" göra det (tex. svärmor sparkar på mig på smalbenet och tittar vädjande på mig för att det är alldeles tyst och handgripligen...fotgripligen tvingar mig att starta en konversation) så är det väldigt svårt. Det hade vart skönt om någon annan ville göra det istället. Ett annat tydligare exempel är tomte på jul. Jag är alltid tomte, inget av barnen tror på tomten men det är en slags förväntan på att jag skall vara tomte med olika dialekter, eller packad tomte, och att svärmor skall skratta (svärmor skrattar en gång om året). Visst det är rätt kul - men det är också en jävla press på att de förväntar sig att jag skall vara rolig.

Hur slipper man att vara den som förväntas vara rolig?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:47.