Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Jävlar! Bra!
Hur länge har du löptränat? Sedan din viktnedgång eller tidigare i livet också?
Hur längesen var det nu du var tjock? Alltså hur många år sedan.
Har du "normal" aptit och hunger nu för tiden?
Själv tycker jag min aptit osv (tänker hormonellt, leptin o så) borde stillas lite för jag har 'varit smal' i 6 år snart. Fortfarande hungrig. Fast jag tror inte bara det är kroppen, utan psykiskt att jag tänker mycket på mat. Matfokus, noja osv som leder till massa mattänk och hungerkänslor. =p
Flummig text sorry. :p
Fan vad tråkigt!
Har du gjort något annorlunda senaste veckorna eller varför tror du smärtan kommit (tillbaka?)? Överansträngning? Naprapat, kiro, sjukgymnastsbesök på ingående?
Hade jag inte kunnat promenera, cykla eller löpträna. Utan bara styrketräna, hade jag blivit smådeprimerad. :P
Hade du någon tanke med detta markpasset eller öste bara på? Baserat på 1RM de olika seten eller så?
|
Jag började löpträna ordentligt när jag gick ned i vikt. Då blev det väl 7mil i veckan löpning ungefär.
Jag började gå ner i vikt i Februari 2011 och nådde en bra vikt (ca 75kg med mindre muskler) i Juni-Juli 2011. Så det gick fort. 40kg snabbt.
Jag äter oftast väldigt stora måltider, vilket jag helst gör. Men senaste tiden har jag kunnat nöja mig med samma kalorier fast i mindre volym, typ utemat med kompisar/bakverk som jobbet bjuder på. Det är riktigt skönt och ett klockrent steg framåt mot min ortorexi. Förut tänkte jag mycket på mat om dagarna, nu aldrig. Jag planerar alltid middagen för dagen/dagarna efter så slipper jag allt, förr var det värre.
Ja det är lite surt, men jag vet nog vad jag ska göra för att det ska försvinna igen: chilla med löpningen, inte stretcha just höftböjaren så mycket just nu men försöka köra skapligt mycket/lika mycket böj som tidigare och promenera för att få blodgenomströmning. Promenad går bättre nu å eftermiddagen! Cykla kunde jag utan problem :P Det jag gjort annorlunda är ju att jag sprungit VARJE dag. Innan styrkepassen 2,5km löpning om uppvärmning, men ska sluta med det och köra TBT-cykeln som uppvärmning sen springa på mina konditions-dagar som jag egentligen ska hålla mig till.
Jag går mycket på känsla i mark och böj. Oftast inte så mycket förutbestämt. Allt mellan 4-10 set och oftast 5-12 reps, allt beroende på hur kroppen mår för dagen. Men eftersom jag vet hur mycket jag tagit passet innan försöker jag kanske öka vikten eller att orka någon extra rep på samma vikt.
Hur gör du med mark/böj?