|
Periodisk fasta, basövningar och progression.
Hej!
Daniel heter jag och har tidigare haft en kort journal ("År 2012, året jag kom i form") här då jag skulle deffa för första gången. Första deffen gick jag ner från 113-114kg och 117cm i midjemått till 84kg och 88cm i midjemått. Anledningen till att jag startar en journal är både för att kunna ha koll själv, men även veta att andra har koll på mig. Detta hoppas jag kunna resultera i att jag kommer vara mer strikt med de mål jag satt upp. Nu är mitt främsta mål att gå ner från 98.3kg som är dagens vikt och 101cm i midjemått till 88kg. Detta är tänkt att uppnås på ca 20 veckor. Jag har räknat ut mitt basala näringsbehov och gångrat detta med en aktivitetsnivå på 1.5. Då aktivitetsnivån är svår att på förhand veta, så får den rättas till i efterhand. Detta innebär att jag kommer lägga mig på 2700 kcal om dagen, fördelat på tre måltider för att ha ett kaloriunderskott på 500 om dagen. Största delen av matintaget kommer att intas efter träningspasset. Kommer ha ett ätarfönster mellan 12-20 varje dag, +- någon timme beroende på jobb/träning.
Utöver mitt viktmål så hoppas jag kunna öka något i de basövningar som min träning kretsar kring. Vet att de kan vara tufft, men då jag tänkt gå ned sakta i vikt så hoppas jag att de inte är helt omöjligt i alla fall.
Träningen består av tre stycken pass där jag lägger in vilodagar då jag inte hinner med gymmet eller när kroppen känner att de behövs. Jag kommer ha fokus på ett antal basövningar där jag kommer vara noga med vikter och progression. Utöver dessa basövningar så slänger jag in diverse komplementövningar beroende på energinivå och tid.
Pass 1. Marklyft/Militärpress
Pass 2. Knäböj
Pass 3 Bänkpress/Chins
Varannan gång kommer jag börja med Marklyft på pass 1 och varannan gång Chins (samma sak med de andra två passen). Det jag måste bli bättre på är att inte äta så mycket mat ute samt dricka mindre alkohol. Träningspassen fuskas det aldrig med.
Avslutar denna presentation med lite stats.
197cm lång
98.3kg
101cm midjemått.
41.5cm armar.
Marklyft: 135kg (mål 2015: 160kg)
Knäböj: 90kg (mål 2015: 110kg)
Bänk: 110kg (mål 2015: 120kg)
Militärpress: 70kg (mål 2015: 80kg)
Chins 12st kroppsvikt
Lägger upp bilder på dagsformen i dagarna samt uppdaterar med fler mått.
Framöver är de även tänkt att komma upp matbilder,teknikvideos och dylikt.
/ D
Senast redigerad av dannyM den 2015-01-03 klockan 16:16.
|