Citat:
Ursprungligen postat av arogen
Grymt. Detta kommer du med lätthet klara!
Haha, du har helt rätt när jag tänker efter. Jag kan ju i normala fall kolla på folk samtidigt som jag springer och de har ju musik på. Men på nyårsdagen var jag själv på gymmet och sprang utan en enda kotte där, utan musik och nånting.. kan säga att den halvtimman var bland det tråkigaste jag vart med om! Men ja, nu kanske du får fan för det här. Utanför mitt fönster är det SNÖSTORM, mildt sagt. Det praktiskt taget öser ner snö
Tack för peppen. Har börjat dagen utan att väga allt på frukosten och tagit rejält av allt jag velat, så denna dag hamnar nog under fliken "refeed-dag", bokstavligt talat 
|
Hehe, får väl se!

Ang deffen så har jag nu "spikat" upplägg:
http://kolozzeum.com/forum/showpost....postcount=1171
Hehe, tror det handlar mycket om vad man är för person om man gillar springa på löpband eller ej. Förut kunde jag tex inte springa utan musik (tyckte löpning var "tråkigt" men förbannat skönt i efterhand), sen i våras slutade jag helt lyssna på musik och lärde mig lyssna på min kropp och går både bättre samt att jag kan fokusera på lite andra saker medans jag springer...
För mig är löpning lite mer meditativt och tror helt enkelt att det är miljön som gör att jag tycker det är så pass kul (och mår dessutom bra av frisk luft, eftersom jag jobbar på ett kontor). Att stå helt still och nöta en mil på löpbandet känns alltså jävligt långt ifrån kul i mina öron (körde lite tabata förra vinter, men var när det var kasst väder ute).
Hehe, är lite snöstormsaktigt här men något sådant skulle faktiskt inte hindra mig. -20 och storm, ja då börjar det bli idiotiskt att löpträna även för mig

Just idag har jag dock inte löpning på schemat, så behöver ej oroa mig!
Så lite så. Låter som du än en gång hittat en nytändning och hoppas den håller i riktigt länge denna gången och ett tips. Börja SCHEMALÄGGA vila, så var jag tvungen att göra för att känna att vila var "rätt" för mig. Var ett tips jag fick av en av "inspiratörerna" på mitt gym efter att vi hade en lite pratstund och han drog slutsatsen att jag mer eller mindre aldrig vilade!