Vill gå upp i vikt, synpunkter på schemat?
Hej jag är 24 år gammal, har haft ganska lätt för att bygga hela livet men dessvärre varit alldeles för lat för att utnyttja det. Nu blev jag dock trött på att gå runt och känna att jag bär på outnyttjad kapacitet och dessutom väga för lite enligt min åsikt. Jag är 178cm och har alltid legat runt 70kg men jag vill upp till 78 och sedan hålla mig där. Började köra på schemat nedanför i mitten av februari och ligger runt 74kg nu. Äter inga kosttillskott och är riktigt dålig på frukost. Det här kör jag på nu och synpunkter och tips, gärna gällande kost också är varmt välkommet.
Dag 1
Bänkpress 10x4
Sned bänk 10x4
Dips 10x3
Pushdowns 10x3
Over head pushdowns 10x3
Sittance tricepslyft med hantel 10x3
Dag 2
Squats 10x4
Hypersträck 10x3
Quadmaskin 10x3
Bicepscurl med stång 10x3
Bicepscurl med hantel (sup) 10x3
Hammercurls 10x3
Dag 3
Militärpress 10x4
Sittande axelpress 10x4
Hantellyft åt sidan 10x3
Sit-ups 20 + liggande benlyft 12 + sit ups med twist 12 + statisk crunch med 50 "cykeltramp" x2 (Ursäkta för horribel förklaring men hittar inte vad det heter)
Dag 4
Marklyft 6x4
Sittande rodd 12x4
Shrugs 10x3
Latsdrag 10x4
Dag 5 är tänkt att vara vilodag men jag får spader om jag inte är på gymmet så händer oftast att jag skippar den.. Som sagt alla inputs är välkomna och mitt mål är att gå upp till 78kg. Mitt mål är INTE att se ut som ett berg utan jag vill bara kunna se mig själv i spegeln på vågen och tänka att fan idag är jag nöjd med mig själv. Jag har ingenting emot kosttillskott eller ändringar i schemat. En grej jag känner lite är att jag aldrig blir riktigt trött, så jag funderar på om jag kanske skall sänka vikterna lite och köra fler reps?
|