Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-09-09, 13:26   #11
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Datum: 2011-09-09
Tid: 11:20 - 12:40
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,2 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x70, 5x80
5x95, 3x95, 3x95, 3x95, 3x95

Ingen styrka i benen idag och redan i andra set så började jag bli grund för att jag skulle komma upp. Då var det lika väl att göra snygga treor och känna på vikten. Dessutom så hade jag en ouppklarad affär med marklyften att tänka på och att bränna allt sitt krut och knäcka ryggen kände inte som en bra idé.

Militärpress

5x20, 5x25, 5x30, 5x35
5x40, 5x40, 5x40, 5x40, 5x40

Inte de snyggaste pressarna jag gjord, ryggen kan böjts lite mer än jag skulle önskat. Repståligheten var god och jag fick inte känslan av plötslig död jag haft tidigare. Dock så var det inget vingel i överkroppen.

Marklyft
5x60, 5x80, 5x100
5x120

Den här gången så var benen och överkroppen med på noterna. Jag tror att jag tog det lugnt med böjarna var en anledning. Det var ärligt talat inte så tungt som jag trodde och det fanns till och med vissa marginaler. Däremot så börjar greppet tryta. Flera gånger så kände jag tummen börja lossna redan på väg upp och det är inte acceptabelt. Jag ska se om jag kan gräva fram magnesium till nästa markpass och se hur långt det räcker. Jag vill behålla överhandgreppet så länge det går. Det är kanske läge att jobba mer på greppet när det inte är markdag.

Kommentarer
Jag blev så exalterad när jag klarade marklyften att jag helt glömde bort att jag hade latsdrag kvar att göra. Men ingen större skada skedd det är mest ett komplement. Nästa veckan blir lite konstig då jag jobbar söndag-tisdag och ska på intervju i Stockholm på onsdag men det borde bara gå ut över onsdagspasset.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:43.