|
MrBoris: byt jobb om/när du kan!
Finns ju gott om personer på Kolozzeum som gillar att skryta, nämner inga namn, men att skryta om saker och ting är att inte vara prestigelös.
En kul grej inom detta ämne, jag har en bekant som arbetar på ett av världens största företag, ett amerikanskt företag, men han arbetar som säljare i Sverige, han är dels en av de trevligare personer jag känner men så fruktansvärt prestigelös, han tjänar över 100 000/månad i fast lön+diverse provsion/bonusar, lönen har jag pressat han på =) Kör dessutom bara nya fina bilar, alla genom jobbet, har allt kan man tycka men gör nada väsen av sig, zip zero nada, känner man han inte så skulle man lika bra kunna ta han för Kalle som jobbar i kassan på Ica.
Han skryter aldrig om något, någonsin, men ofta om vi är ett gäng som sitter o snackar så märker man ändå, hur mycket han sett/gjort/varit med om och man blir imponerad, och då säger han ju dessa saker utan att försöka imponera utan bara för att det passar in i diskussionen, svårt att förklara.
Mycket blev det nu, men han är på något sett själva definitionen av prestigelös för mig, underbar människa.
Senast redigerad av Lasse Kongo den 2010-06-30 klockan 16:30.
|