Att tänka på!
Tidigare vägde jag kring 140kg och åt allt som rörde sig.
Som värst har mina blodvärden varit
Blodtryck 140/90 iofs har det ändrat från dag till dag det där är det högsta värdet som uppmätts. Detta dock för nåt år sen. 130/80 var ganska vanligt medelvärde (referensvärde 140/90)
Totalkolesterol 5,6 (referensvärde under 5)
Triglycerider 3,4 (refernsvärde under 2)
Blodsocker 5,3 (referensvärde 4,2-6,0)
Njurvärdet alltid perfekt
Levervärden: flera värden höga. Vissa t.o.m dubbla referensen.
Nu har jag gått ner till 124kg och ätit enligt mr. Babooms läror och sakta sen jag nått målvikten ändrat och äter mer "normalt" dock med Babooms schema i bakhuvudet. Proteinmängden var som mest under deff 420g. Nu kanske 220-280g.
Var på företagshälsovården idag och fick följande papper
Blodtryck 122/64
Totalkolesterol 4,1 (referensvärde under 5)
Triglycerider 1,33 (refernsvärde under 2)
Blodsocker 5,1 (referensvärde 4,2-6,0)
Njurvärdet alltid perfekt
Levervärden: 1 värde lite över referns. Dock så har alla med högt BMI detta förhöjt sa tanten. MEn alla andra värden stabilt i mitten på referensen.
Kosttillskot har jag nstan användt mer det senaste halvåret än någonsing. Doping har jag aldrig använt.
Så jag uppmanar er som äter allt som rör sig med fett och socker att se efter. Jag har på inget sätt ätit lite mat och jag har ätit gott. Så alla ni som tokbulkar så tänk efter, det är kanske inte är så hälsosamt.
Denna tråd borde man kanske helst lägga i SL delen men jag satte den här.
(Skriver inte ut levervärdena eftersom ni tycks ha andra namn och referenser i Sverige än i Finland)
Cardio har jag kört en aning mer än tidigare men inget revulotinerande. Det är nog främst kosten som gjort det.
Det är lite tufft att erkänna offentligt hur man grisade sin kropp men nu är det ganska bra iaf!!!
Senast redigerad av 130kg finsk sisu den 2010-05-31 klockan 09:41.
|