Vägen till sexpack och hockeyröv
Efter att jag har suttit och skummat igenom journaler i tid och otid på kolozzeum är det nu dags att jag startar min egen.
Namn: Kristoffer
Ålder: 19 (född 89)
Vikt: 80 kg
Längd: 184 cm
Pluggar andra året på Uppsala Universitet. Läser byggteknik.
Träning har alltid i mitt liv varit involverad i vardagen på något eller annat sätt, men styrketräningen är något jag börjat med på senare tid. Som liten spelade jag både hockey och fotboll, men skridskorna lades på hyllan i nian och ett trasigt korsband samt flytt till uppsala omöjliggjorde min om inte annat så ljusa fotbollskarriär. Hur som helst lyckades jag klämma in en säsong med innebandy innan skadan kom.
Hur som haver är korsbandet efter en operation åter på plats, men även om ni inte såg igenom lögnen om mina färdigeter får jag förtälja att jag kanske inte var den vassaste spelaren på plan, och att komma som halvkass lirare till ett lag i uppsala var inte aktuellt. Med andra ord var jag utöver skolan sysslolös men halkade snabbt in på ett gym; "Friskis och Svettis" i Ekeby.
Nu har jag styrketränat sedan i september 08 och kan självklart det mesta inom denna idrott. Inläggen som följer kommer jag att presentera hur mitt senaste träningspass kändes och vad det innehöll!
|