Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-12-05, 15:59   #1
Purren
aka Coxcombred

Purrens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Att ringa eller att inte ringa

Förra veckan, 25/11, sökte jag ett jobb som jag tycker verkar passa sjukt bra för mig just nu. Nu har det varit ca 10 dagar sedan jag sökte, och annonsen är fortfarande uppe. Dom har inte ringt upp mig än, men det kan ju bero på att de inte ringt upp någon.

Nu funderade jag på att ringa upp de och höra läget lite. Typ "Hej, jag heter", "Nej, jag tänkte bara höra hur det går" etc etc. Bara för att markera intresset lite extra och separera sig från mängden. Dock vet jag inte om det hjälper eller om det bara förstör, det kanske ger av ett lite desperat intryck. Å andra sidan borde väl en arbetsgivare gilla desperata arbetstagare.

Så frågan är: Om du vore en arbetsgivare, skulle du se positivt eller negativt på att någon som ansökt ringer upp och kollar hur det går?

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:58.