Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Självklart har de kvaliteter som jag uppskattar betydligt högre än deras utseende. Den attraheringen jag har är inte alls sexuell. Finns det något ord för sånt? Det är ju inte av sexuella attraktioner man umgås. Däremot kan man attraheras av någons kunskap, glädje eller galenskap. Men att detta är sexuellt och medför att skedning -> sex, är bara långsökt.
De jag nu räknar upp som snygga vänner som jag skedat med är de jag har träffat genom bandet och deras kompiasar. Vi delar alltså samma musikintresse, och andra saker som gör att vi fungerar ihop, både på individ- och parnivå, men även i grupp.
De som har pojkvän har antagligen tyckt att det varit OK; det är ju de som oftast erbjuder positionen. Deras pojkvänner har inte haft något att tillägga, iallafall inte vad jag vet. Om man är lika bra vän med deras pojkvänner så förstår jag inte riktigt vitsen med att bli arg.
Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att folk inte kan umgås med sina tjejkompisar utan att vilja ha sex med dem. OK om det är ett random ragg eller någon man dejtar, men flickor man har ett kompisförhållande med vill jag gärna ha kvar som kompis.
|
Du blandar ihop attraktion och sex med att ligga sked, att ligga sked måste absolut inte leda till någonting alls, oavsett hur attraherad man är av tjejen. Men för 990 killar av 1000 (de sista tio är homosexuella) så räcker det med att de tycker tjejen är snygg och inte helt blåst för att man ska finna henne attraktiv och i förlängningen vilja ha sex med henne, ett obestridbart faktum som bara inte går att bortse ifrån. Du kan fortfarande ligga sked med henne och det behöver absolut inte leda till något öht, men är det rätt för det? Svara inte nu utan återkom runt 2027 när du har två små barn och de kommer på dig med att ligga sked med någon annan än mamma. Troligen kommer du till insikt och kan erkänna det här långt innan dess, för dig själv åtminstånde.